Gå til innhold



Foto

Holley gasser


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
19 replies to this topic

#1 Big noZ

Big noZ

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 544 Innlegg:

Posted 09 December 2004 - 00:00

Bilen "drukner" ved jevn hastighet, må gi på for at den skal gå reint... har riktignok kun prøvekjørt uten luftfilter, men det skal etter min mening bare bedre blanningsforrholdet... finner ikke noen blandingsskrue.. hvordan justeres dette?? 4-porter vac.styrt..cool.gif

#2 VCE

VCE

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2374 Innlegg:

Posted 05 January 2005 - 00:00




nummeret er på den delen av gasseren som er merket med rødt, bare på motsatt side....


EDIT: etter å ha sett på holley sine sider om den gasseren, så ser jeg av bildet at den ikke er den det er...

1988 Chevy Subb - Garasj: http://www.offroad.n...=ShowID&ID=3157

#3 VCE

VCE

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2374 Innlegg:

Posted 05 January 2005 - 00:00

jeg har en holley gasser som det står 6R-5732b loddrett på siden av gasseren, dette er det eneste jeg greier å finne av nr på den, jeg har sett på siden til holley og finner ikkenoe som ligner, og ikkenoe mail-adresser eller lignende - så da håper jeg at noen her kan svare meg på hva slags gasser dette er (bortsett fra at det er Holley, da...[tongue.gif])


1988 Chevy Subb - Garasj: http://www.offroad.n...=ShowID&ID=3157

#4 Big noZ

Big noZ

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 544 Innlegg:

Posted 05 January 2005 - 00:00

Ting tar tid... gasseren har list nr 9895, etterfulgt av nr 2999. Har leitet litt på nettet, men fant den ikke i listene til holley...(litt rart.) Den just. skruen noen snakker om på toppen av kammeret har ikke jeg, sitter bare en messingplugg der på min.. ikke finner jeg noen andre justeringsskruer eller... Hjelp mottas med stor takk!!!cool.gif

#5 Funlight

Funlight

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 260 Innlegg:

Posted 05 January 2005 - 00:00

VCE se om denne linken kan hjelpe deg.....

http://cfiworld.com/...-num/holley.htm

75 blazer, 33", 454 bb

#6 Big noZ

Big noZ

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 544 Innlegg:

Posted 18 December 2004 - 00:00

Har leitet etter noe som kan fortelle meg noe om hvilken type det er, men finner ikke noe logikk i de nummerene jeg finner... har ikke gasseren forran meg, men mener det var 6259 eller noe der omkring..cool.gif

#7 Jan Gunnar

Jan Gunnar

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 208 Innlegg:

Posted 10 December 2004 - 00:00

Dette kan være utrolig mange grunner til og en del av de er allerede nevnt, men det kan også være at noen av de 4 bittesmå hullene som ligger rundt kanten er tette.(over venturiene) 4 på hver side. Blås gjennom de med blåsespiss. Kjører man uten luftfilter kan dette være grunnen. Jeg hadde samme problemet, kjøpte et renoveringsett (5-600kr på Sarpsborg Motor) og renset hele gasseren.smile.gif

Jan G Halvorsen
går det, så, går det

#8 CherokeeV6

CherokeeV6

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 237 Innlegg:

Posted 10 December 2004 - 00:00

Min var sånn pågrunn av for høyt bensintrykk. Den originale forgasseren skulle ha dobbelt så høyt trykk som det Weberen som står på nå skal ha. Fiksa problemet med trykkregulator



86 Cherokee 2.8 V6

#9 Blaz

Blaz

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 274 Innlegg:

Posted 09 December 2004 - 00:00

tror kanskje det er flottøren under flottørkammrene som må justeres høyden på. Må vel i såfall skru av lokket.

Når bilen min ble slik at jeg måtte gi på for å holde den i gang var det lekkasje i toppakningen... kan jo sjekke om det er skum i radiatoren når motoren går, eller om det er vann i olja.

#10 ArnsteinS.K5

ArnsteinS.K5

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 521 Innlegg:

Posted 17 December 2004 - 00:00

Har selv en 4-ports Holley, og den virker omtrent på samme måten som om jeg skulli sitti i motorrommet og tømt jery-kanna rett i gasser'n. Justeringsskruene er så løse at de justerer seg sjøl, men bilen går som ei kule bare den får nok "suppe." Noen som har prøvd å overhale slike gassere?

Brukær'n bare 2 liter på mila? Heldiggris! Ta en titt på hjemmesida mi! http://home.online.no/~ar-sanne/

#11 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 17 December 2004 - 00:00

Hva med og putte på original gasseren i stedet???
I mine øyne en mye bedre gasser til den type motor enn en Holley...

user posted image
www.bilbygging.no

#12 Bead-lock

Bead-lock

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 53 Innlegg:

Posted 18 December 2004 - 00:00

Halllloooooo!smile.gif

1.Grunninstilling av holley forgasser slik at motoren SKAL gå....er
- blandeskruer helt inn og 1,5 runde ut igjen
- Justere fløttørhøyden ved å løsne skruen på toppen for så å dreie med en annen nøkken på justeringsskruen... det skal da være i kanten å såvidt skvalpe ut av kontroll hullet på siden av flåttørkammeret.

da skal den starte......

Men..... har men byttet deler i gasseren , gjort reint og puttet ukritisk inn delene som følger med i pakningskittet....
der finnes det en Powerventil.... stor dings med menbran og liten fjær på .... den som følger med i settene har somregel STORE hull...
å da bare renner det inn bensin...

Noe jeg har glemt?

smile.gif

#13 VCE

VCE

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2374 Innlegg:

Posted 18 December 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Hva med og putte på original gasseren i stedet???
I mine øyne en mye bedre gasser til den type motor enn en Holley...

user posted image
www.bilbygging.no

Opprinnelig postet av Mad Max



Det at det er en Holley 4 port-gasser sier ingenting om ytelsen i forhold til originalt, jeg har 2 slike liggendes, en på 350cfm og en på 650cfm, den ene er til lett trimming av 305, den andre har jeg ingen anelse om hvilken motor den hører til...men det er ENORMT forskjell på de 2....


1988 Chevy Subb - Garasj: http://www.offroad.n...=ShowID&ID=3157

#14 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 18 December 2004 - 00:00

Tror ikke helt du skjønte hva jeg menteB)cool.gif

Har du noen gang prøvd og kjøre i terrenget med en K5 med Holley gasser uten offroad kitt?????

Og har du noen gang prøvd og kjøre en K5 med original Rochester gasser?????

Jeg har en Rochester gasser på min Olds 455 maskin som sitter i Sugga og den har sittet originalt på en 350 i fra 76..
Jeg leverte gasseren til en som heter Terje (holder til i bak gården til Norsk Bilcompagni i Oslo)og han overhalte den og satte i mindre nåler og jeg har aldri hatt problemer i terrenget med den gasseren..
Når Terje var ferdig med gasseren så så den ny ut...

Ikke misforstå, jeg sier ikke at Holley er dårlig men til våre putre motorer og formål så tror jeg Rochester er bedre....

user posted image
www.bilbygging.no

#15 ArnsteinS.K5

ArnsteinS.K5

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 521 Innlegg:

Posted 18 December 2004 - 00:00

Jeg ble tilbudt en originalgasser fra en som aldri "fikk ut fingern," så foreløpig har jeg bare min gamle Holley.... Når avgassen måles, har jeg veldig lav Co uansett hvordan jeg justerer, mens den andre verdien er for høy. Normalt bensinforbruk ca. 3l./mil. Lugging på vanlig "rusleturtall" Går godt ved pådrag og høyere turtall. I tillegg faller turtallet for mye når bilen settes i gir.

Brukær'n bare 2 liter på mila? Heldiggris! Ta en titt på hjemmesida mi! http://home.online.no/~ar-sanne/

#16 VCE

VCE

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2374 Innlegg:

Posted 18 December 2004 - 00:00

Big Noz: hva slags holley-gasser er det? det skal stå et tall på flensen ned mot innsuget, det er cfm-spesifikasjonen på gasseren.
Jeg har en originalgasser liggende, men jeg vet ikke hvor stor den er, jeg må da den av den motoren den sitter på nå først...


1988 Chevy Subb - Garasj: http://www.offroad.n...=ShowID&ID=3157

#17 blazerteam

blazerteam

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3328 Innlegg:

Posted 19 December 2004 - 00:00

Enig med Madmax her.Rochester er tingen når den er i orden.De er noe kompliserte da for folk som ikke er så vant til forgassere men prøv den i skrått terreng eller bratte skrenter.tongue.gif

Da ser man hvorfor Gm leverer bilene sine med Rochester og ikke holley...blink.gif

Blazer 77 -83-83-78-89+suburban k10 83
mob nr 95142673


Mo i Rana Offroad Team

#18 Bead-lock

Bead-lock

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 53 Innlegg:

Posted 20 December 2004 - 00:00

Det nummeret som du nevner stemmer ikke med mine lister....

Det nr som identifiserer forgasseren står på chock huset h. side sett forfra... da skal du ha gassspjellet på din h. side...

prøv å finn det så skal jeg legge ut datane på gasseren din...
ohmy.gif))

#19 hall

hall

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 229 Innlegg:

Posted 06 January 2005 - 00:00

ArnsteinS.K5 Postet - 18 des 2004 : 14:05:39
Når avgassen måles, har jeg veldig lav Co uansett hvordan jeg justerer, mens den andre verdien er for høy. Normalt bensinforbruk ca. 3l./mil. Lugging på vanlig "rusleturtall" Går godt ved pådrag og høyere turtall. I tillegg faller turtallet for mye når bilen settes i gir.


Ditta e vel typisk tegn på for mager blanding det ser ein lett på korleis pluggane ser ut
sjekk for falsk luft og 2 trinn som ikkje stenger

#20 ArnsteinS.K5

ArnsteinS.K5

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 521 Innlegg:

Posted 06 January 2005 - 00:00

Høres logisk, men den får definitivt ikke for magert, og jeg kan ikke finne at den får falst luft (har sjekket etter alle kunstens regler). Problemer med 2.trinn som ikke stenge - det må sjekkes. takk for tips

Brukær'n bare 2 liter på mila? Heldiggris! Ta en titt på hjemmesida mi! http://home.online.no/~ar-sanne/