Holley gasser
#1
Posted 09 December 2004 - 00:00
#2
Posted 05 January 2005 - 00:00
nummeret er på den delen av gasseren som er merket med rødt, bare på motsatt side....
EDIT: etter å ha sett på holley sine sider om den gasseren, så ser jeg av bildet at den ikke er den det er...
1988 Chevy Subb - Garasj: http://www.offroad.n...=ShowID&ID=3157
#3
Posted 05 January 2005 - 00:00
1988 Chevy Subb - Garasj: http://www.offroad.n...=ShowID&ID=3157
#4
Posted 05 January 2005 - 00:00
#5
Posted 05 January 2005 - 00:00
http://cfiworld.com/...-num/holley.htm
75 blazer, 33", 454 bb
#6
Posted 18 December 2004 - 00:00
#7
Posted 10 December 2004 - 00:00
Jan G Halvorsen
går det, så, går det
#8
Posted 10 December 2004 - 00:00
86 Cherokee 2.8 V6
#9
Posted 09 December 2004 - 00:00
Når bilen min ble slik at jeg måtte gi på for å holde den i gang var det lekkasje i toppakningen... kan jo sjekke om det er skum i radiatoren når motoren går, eller om det er vann i olja.
#10
Posted 17 December 2004 - 00:00
Brukær'n bare 2 liter på mila? Heldiggris! Ta en titt på hjemmesida mi! http://home.online.no/~ar-sanne/
#11
Posted 17 December 2004 - 00:00
I mine øyne en mye bedre gasser til den type motor enn en Holley...
www.bilbygging.no
#12
Posted 18 December 2004 - 00:00
1.Grunninstilling av holley forgasser slik at motoren SKAL gå....er
- blandeskruer helt inn og 1,5 runde ut igjen
- Justere fløttørhøyden ved å løsne skruen på toppen for så å dreie med en annen nøkken på justeringsskruen... det skal da være i kanten å såvidt skvalpe ut av kontroll hullet på siden av flåttørkammeret.
da skal den starte......
Men..... har men byttet deler i gasseren , gjort reint og puttet ukritisk inn delene som følger med i pakningskittet....
der finnes det en Powerventil.... stor dings med menbran og liten fjær på .... den som følger med i settene har somregel STORE hull...
å da bare renner det inn bensin...
Noe jeg har glemt?
#13
Posted 18 December 2004 - 00:00
Kopi av melding:
Hva med og putte på original gasseren i stedet???
I mine øyne en mye bedre gasser til den type motor enn en Holley...
www.bilbygging.no
Opprinnelig postet av Mad Max
Det at det er en Holley 4 port-gasser sier ingenting om ytelsen i forhold til originalt, jeg har 2 slike liggendes, en på 350cfm og en på 650cfm, den ene er til lett trimming av 305, den andre har jeg ingen anelse om hvilken motor den hører til...men det er ENORMT forskjell på de 2....
1988 Chevy Subb - Garasj: http://www.offroad.n...=ShowID&ID=3157
#14
Posted 18 December 2004 - 00:00
Har du noen gang prøvd og kjøre i terrenget med en K5 med Holley gasser uten offroad kitt?????
Og har du noen gang prøvd og kjøre en K5 med original Rochester gasser?????
Jeg har en Rochester gasser på min Olds 455 maskin som sitter i Sugga og den har sittet originalt på en 350 i fra 76..
Jeg leverte gasseren til en som heter Terje (holder til i bak gården til Norsk Bilcompagni i Oslo)og han overhalte den og satte i mindre nåler og jeg har aldri hatt problemer i terrenget med den gasseren..
Når Terje var ferdig med gasseren så så den ny ut...
Ikke misforstå, jeg sier ikke at Holley er dårlig men til våre putre motorer og formål så tror jeg Rochester er bedre....
www.bilbygging.no
#15
Posted 18 December 2004 - 00:00
Brukær'n bare 2 liter på mila? Heldiggris! Ta en titt på hjemmesida mi! http://home.online.no/~ar-sanne/
#16
Posted 18 December 2004 - 00:00
Jeg har en originalgasser liggende, men jeg vet ikke hvor stor den er, jeg må da den av den motoren den sitter på nå først...
1988 Chevy Subb - Garasj: http://www.offroad.n...=ShowID&ID=3157
#17
Posted 19 December 2004 - 00:00
Da ser man hvorfor Gm leverer bilene sine med Rochester og ikke holley...
Blazer 77 -83-83-78-89+suburban k10 83
mob nr 95142673
Mo i Rana Offroad Team
#18
Posted 20 December 2004 - 00:00
Det nr som identifiserer forgasseren står på chock huset h. side sett forfra... da skal du ha gassspjellet på din h. side...
prøv å finn det så skal jeg legge ut datane på gasseren din...
))
#19
Posted 06 January 2005 - 00:00
Når avgassen måles, har jeg veldig lav Co uansett hvordan jeg justerer, mens den andre verdien er for høy. Normalt bensinforbruk ca. 3l./mil. Lugging på vanlig "rusleturtall" Går godt ved pådrag og høyere turtall. I tillegg faller turtallet for mye når bilen settes i gir.
Ditta e vel typisk tegn på for mager blanding det ser ein lett på korleis pluggane ser ut
sjekk for falsk luft og 2 trinn som ikkje stenger
#20
Posted 06 January 2005 - 00:00
Brukær'n bare 2 liter på mila? Heldiggris! Ta en titt på hjemmesida mi! http://home.online.no/~ar-sanne/