Gå til innhold



Foto

Jakten på de gylne hestekreftene...


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
118 replies to this topic

#21 Mud-driver

Mud-driver

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 24 March 2005 - 00:00

Syns de er helt ok på asfalt. Støyer jo litt (ikke så rart da), men de er temmelig runde virker det som. Fikk ballansert alle ned i 10-15gram, men et hjul ville helt være med på ballanseringen. Men merker ikke noe til det. Men lufttrykk er veldig viktig!! Får du for lite, så rister de noe inn i hel.... pga av de stor knastene tar i bakken.

Er meget fornøyd med de så langt biggrin.gif

Må ha større breddere nåbiggrin.gif

http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)

#22 RKR

RKR

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 905 Innlegg:

Posted 24 March 2005 - 00:00

Kordan e boggeran på asfalt? biggrin.gif har du balangsert dem?
Tenker på å kjøpe sånne til blazern min!!

RKR

ingen vits å ta livet alvorlig, ingen overlever uansett!!

#23 Mud-driver

Mud-driver

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 24 March 2005 - 00:00

Takker!!!

Skal lage ny fanger. Blir sånn som på de gamle volvo lastebilene.
En skikkelig panserjævel:D

Blir nesten samme bak.

Så skal jeg ha ytterligere 1,5" bodylift.

Det er "bare" 2" fra før...

http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)

#24 Trond3

Trond3

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 203 Innlegg:

Posted 24 March 2005 - 00:00

Brutalt!!

Det ble jævlig bra!!

------------------------------Trond3
-Pajero -88

#25 Nitteberg

Nitteberg

    Rocker!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1516 Innlegg:

Posted 24 March 2005 - 00:00

Tøft!

http://nitteberg.com


#26 Mud-driver

Mud-driver

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 24 March 2005 - 00:00

wastegaten min skal monteres over innsuget. Det er jo bare selve aktuatoren som skal flyttes da... Selve wastegaten sitter på på turboen der den alltid har vært.

Hadde et mindre uhell i dag...

Skulle opp en bratt bakke (ca 30grader), full av snø. La den i andre gir i lavserien, og gav full gass. Det var så vidt bilen beveget seg fremover pga all snøen, så det var viktig å ha fart på hjulene her...

Wastegaten er ikke montert enda, og trykket styres derfor av foten.

Kom nesten på toppen, og lå da på 4000-4200rpm.
fikk øye på ladetrykksmåleren, og den passerte da 2bar!!!

Rakk ikke å slippe gassen før jeg hørte en feeeet lyd fra motoren.
Det var som å høre en luft-tank gå tom for luft via et 4" hull.

Det var heldigvis bare trykkslangen ut av turboen som hoppet av

HELDIGVIS!!!

Kjørte hjem uten turbotrykk, og da var den dau da!!


Her er forresten noen oppdaterte bilder:


















http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)

#27 Mud-driver

Mud-driver

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 15 December 2004 - 00:00

Har forresten også laget panser-låser. Dette pga av at jeg måtte flytte radiatoren frem pga Intercooler'en.














#28 Mud-driver

Mud-driver

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 24 March 2005 - 00:00

Ikke det beste på snø, men løs snø går greit. De er for harde for å kjøre på hardpakket snø...

Men du verden så RÅ de er i gjørme!!!!!!!!!!!

http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)

#29 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 15 December 2004 - 00:00

Fett utblås smile.gif

__________________________________________________

"Outer diameter of all pipe must exceed the inner diameter. Otherwise the hole will be on the outside."

#30 Mud-driver

Mud-driver

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 15 December 2004 - 00:00

Ble fornøyd med det igrunn... Lurer på å ha samme på andre siden. Kommer jo sidesteps etterhvert også så...

http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)

#31 Mud-driver

Mud-driver

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 16 December 2004 - 00:00

Ja det vil jo vise seg. Monterer jeg tempmåleren på IC'en, så er det jo harde fakta:)

http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)

#32 DECEPTICON

DECEPTICON

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 345 Innlegg:

Posted 16 December 2004 - 00:00

funker det så funker det og hvis ikke så er det bare å finne nye løsninger..det er litt av morroa det..en kamerat av meg satt på en sinnsyk turbo og ic på john d`n sin og lagde ett tørr is kammer forran ic...det funka helt sinnsykt...så sykt ut når han sto stille å det veltet frostrøyk ut fra motorfronten,,

#33 Mud-driver

Mud-driver

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 16 December 2004 - 00:00

Den sorte Pajero'en i signaturen er min.

Hvis det f.eks er samme temp inn i IC som ut. Da er det ingen effekt-tap i den, KUN forsinkelse. Det er kun temp-forskjell som spiller rolle der ja... Flowen kan spille en liten rolle, men det er marginalt. Jo mer tempforskjell det er, jo mer luft må turboen "fylle" på. men så gir kald luft mer effekt da, så en kjøler går alltid i pluss. Hvis ikke IC'en er ALTFOR svær da.. Derfor har jeg montert en større turbo....

http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)

#34 silverbullit

silverbullit

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2206 Innlegg:

Posted 16 December 2004 - 00:00

user posted image


slik monterte jeg den....forran kjøleren....tongue.gif


GUNG-HO

#35 DECEPTICON

DECEPTICON

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 345 Innlegg:

Posted 16 December 2004 - 00:00

hvis den svarte pajèn er din så er den sinnsyk fet

#36 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 16 December 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Må arrestere deg litt EVOMAN...

Et eventuelt effekt-tap ved en IC kommer av temperaturforskjell. Hvis du da havder at tempen vil bli den samme som før, så vil det jo ikke bli noe tempforskjell, og dermed ingen effekt-tap.

Opprinnelig postet av Mud-driver



joda, er litt mere som spiller inn der, ikke bare temp forskjellen... husk at en ic rommer akkurat hva den er beregnet til å gjøre for sin motor.. b.l.a

ps: nei det er den blå og sølv som er min

biggrin.gif:D


Hva skjer`a?...Doffen har daua
MhcG2c

#37 DECEPTICON

DECEPTICON

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 345 Innlegg:

Posted 16 December 2004 - 00:00

alt får plass...det er bare snakk om å ha en vinkelsliper,,litt plåt ..drill og fantasi så har rad fått et nytt feste bak ic

#38 Mud-driver

Mud-driver

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 16 December 2004 - 00:00

Må arrestere deg litt EVOMAN...

Et eventuelt effekt-tap ved en IC kommer av temperaturforskjell. Hvis du da havder at tempen vil bli den samme som før, så vil det jo ikke bli noe tempforskjell, og dermed ingen effekt-tap.

http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)

#39 Mud-driver

Mud-driver

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 16 December 2004 - 00:00

IC'en blir der den er foreløpig. Får ikke plass til den foran radiatoren ser du... Ellers hadde jeg jo selvsagt satt den der:)

Med den vifta jeg har montert blir varmen fra motoren marginal...

http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)

#40 DECEPTICON

DECEPTICON

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 345 Innlegg:

Posted 16 December 2004 - 00:00

skal du ha mest effekt til skogskjøring så sett ic forran rdiator med vifte mellom som suger luft gjennom ic og videre til radiator...få kameraten din til å knekke til plate slik at du får det tett mellom vifte og ic...ta så å monter en tåkedyse forran ic som du kjører vann gjennom ved spesielle anledninger..eller direkte vann inj