Jakten på de gylne hestekreftene...
#21
Posted 24 March 2005 - 00:00
Er meget fornøyd med de så langt
Må ha større breddere nå
http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)
#22
Posted 24 March 2005 - 00:00
Tenker på å kjøpe sånne til blazern min!!
RKR
ingen vits å ta livet alvorlig, ingen overlever uansett!!
#23
Posted 24 March 2005 - 00:00
Skal lage ny fanger. Blir sånn som på de gamle volvo lastebilene.
En skikkelig panserjævel:D
Blir nesten samme bak.
Så skal jeg ha ytterligere 1,5" bodylift.
Det er "bare" 2" fra før...
http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)
#24
Posted 24 March 2005 - 00:00
Det ble jævlig bra!!
------------------------------Trond3
-Pajero -88
#26
Posted 24 March 2005 - 00:00
Hadde et mindre uhell i dag...
Skulle opp en bratt bakke (ca 30grader), full av snø. La den i andre gir i lavserien, og gav full gass. Det var så vidt bilen beveget seg fremover pga all snøen, så det var viktig å ha fart på hjulene her...
Wastegaten er ikke montert enda, og trykket styres derfor av foten.
Kom nesten på toppen, og lå da på 4000-4200rpm.
fikk øye på ladetrykksmåleren, og den passerte da 2bar!!!
Rakk ikke å slippe gassen før jeg hørte en feeeet lyd fra motoren.
Det var som å høre en luft-tank gå tom for luft via et 4" hull.
Det var heldigvis bare trykkslangen ut av turboen som hoppet av
HELDIGVIS!!!
Kjørte hjem uten turbotrykk, og da var den dau da!!
Her er forresten noen oppdaterte bilder:
http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)
#27
Posted 15 December 2004 - 00:00
#28
Posted 24 March 2005 - 00:00
Men du verden så RÅ de er i gjørme!!!!!!!!!!!
http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)
#29
Posted 15 December 2004 - 00:00
__________________________________________________
"Outer diameter of all pipe must exceed the inner diameter. Otherwise the hole will be on the outside."
#30
Posted 15 December 2004 - 00:00
http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)
#31
Posted 16 December 2004 - 00:00
http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)
#32
Posted 16 December 2004 - 00:00
#33
Posted 16 December 2004 - 00:00
Hvis det f.eks er samme temp inn i IC som ut. Da er det ingen effekt-tap i den, KUN forsinkelse. Det er kun temp-forskjell som spiller rolle der ja... Flowen kan spille en liten rolle, men det er marginalt. Jo mer tempforskjell det er, jo mer luft må turboen "fylle" på. men så gir kald luft mer effekt da, så en kjøler går alltid i pluss. Hvis ikke IC'en er ALTFOR svær da.. Derfor har jeg montert en større turbo....
http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)
#34
Posted 16 December 2004 - 00:00
slik monterte jeg den....forran kjøleren....
GUNG-HO
#35
Posted 16 December 2004 - 00:00
#36
Posted 16 December 2004 - 00:00
Kopi av melding:
Må arrestere deg litt EVOMAN...
Et eventuelt effekt-tap ved en IC kommer av temperaturforskjell. Hvis du da havder at tempen vil bli den samme som før, så vil det jo ikke bli noe tempforskjell, og dermed ingen effekt-tap.
Opprinnelig postet av Mud-driver
joda, er litt mere som spiller inn der, ikke bare temp forskjellen... husk at en ic rommer akkurat hva den er beregnet til å gjøre for sin motor.. b.l.a
ps: nei det er den blå og sølv som er min
Hva skjer`a?...Doffen har daua
MhcG2c
#37
Posted 16 December 2004 - 00:00
#38
Posted 16 December 2004 - 00:00
Et eventuelt effekt-tap ved en IC kommer av temperaturforskjell. Hvis du da havder at tempen vil bli den samme som før, så vil det jo ikke bli noe tempforskjell, og dermed ingen effekt-tap.
http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)
#39
Posted 16 December 2004 - 00:00
Med den vifta jeg har montert blir varmen fra motoren marginal...
http://img.photobuck...w345/Profil.bmp
Elsker Norsk natur, sett gjennom frontruta :-)
#40
Posted 16 December 2004 - 00:00