Gå til innhold

Foto

Gateregistrert Suzuki LTZ-400

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
23 replies to this topic

#1 Hilux

Hilux

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1929 Innlegg:

Posted 16 December 2004 - 00:00

Nå er Suzuki LTZ-400 godkjent for bruk på offentlig vei. De selges nå registrert som motorsykler, men kan kjøres på B-førerkort. Prisen for herligheten er kr 98.000,-

Teller knapper og glansbilder om dagen, må ha en, bare må ha en cool.gifcool.gif

#2 Hilux

Hilux

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1929 Innlegg:

Posted 17 December 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Har en ltz 400, (1 år gammel)
vil det si att jeg kan få skilt på den oxo????

den som veit nå om d, vennligst svar snarest

Nei, det skal visstnok ikke være så enkelt, det er 05 modellen som er typegodkjennt og ATV`en har en annen typebetegnelse (det er lagt til SV i navnet), så det er ikke samme modell lenger:devil:devil.gif Tanken om å kjøpe en brukt å bygge om slo meg også, men forhandleren mente det ikke gikk..

#3 HÅPE

HÅPE

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 278 Innlegg:

YHHAA biggrin.gif

Har en ltz 400, (1 år gammel)
vil det si att jeg kan få skilt på den oxo????

den som veit nå om d, vennligst svar snarest

I MOTBAKKE GÅR DET BARE OPPOVER.
HÅPE

#4 Hilux

Hilux

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1929 Innlegg:

For å få registrert opp en ny modell er du avhengig av dokumentasjon fra en importør/forhandler fra et eu-land hvor modellen allerede er godkjent. Etter hva jeg har hørt holder importører og forhandlere disse papirene tett til brystet og man må regne med å betale en god slump for en kopi.

Vet ikke hvordan BT vil stille seg til en enkeltgodkjenning av ATV, men er redd de ikke er positive. Dette er vel bare et lite smutthull i EØS direktivet som forhandlerene benytter seg fullt ut av. Fra sommeren av kommer det crosskarter og gocarter som er registrert for bruk på offentlig vei fra diverse importører, tror ikke myndighetene er hopper i taket av glede for det heller. Så jo hvor mye jobb de la ned for å få fjernet mopedbilene..

Suzukien er også ombyggd med nye lamper foran (org ikke e-merket), fotbrett (krav) og bremsene er ombyggd til sentralt bremsesystem.

De nye lampene er lite pene, så det blir vel til å plukke de av og koble til original lampene igjen når jeg får sykkelen hjem.

#5 EvoMan

EvoMan

PajeroTeam

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

da er det vel slik at vi burde skule klare å få skilter på de vi alle rede har da??... hva gjøres for å sette ned effekten på disse da? og hva kommer i tillegg i pris for å få skilter på min 03 raptor.

Hva skjer`a?...Doffen har daua
MhcG2c

#6 Hilux

Hilux

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1929 Innlegg:

Hmm, har du noen gang prøvd å hoppe over et platåhopp med en Polaris 6x6? Trokke det funker så godt:D:D Sikkert av samme grunn jeg aldrig ser en fet Harley på motocross banen..

Som du sier, smak og behagB)cool.gif

#7 Hilux

Hilux

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1929 Innlegg:

Kopi av melding:
men det er vel det samme her som i tyskland og disse EØS greiene... sykkelen har blitt nedsatt til 19HK og godkjent med det??

Stemmer det, men en times skruing og du har en fulleffekter igjen cool.gif

#8 CXT

CXT

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 618 Innlegg:

den var jo kul da, men det er ikke en atv jeg ville betalt 98000,-kr for.
Da ville jeg heller kjopt en polaris 6x6 det er jo mye gøyere å mer praktisk mener jeg men det er jo smak å behag tongue.gif:P

#9 EvoMan

EvoMan

PajeroTeam

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

men det er vel det samme her som i tyskland og disse EØS greiene... sykkelen har blitt nedsatt til 19HK og godkjent med det??

MhcG2c

#10 EvoMan

EvoMan

PajeroTeam

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 23 December 2004 - 00:00

Kopi av melding:

så flere raptor'er som var registrert.
men d virket ikke som det var no guffe i dem??

Opprinnelig postet av HÅPE

lovlig så er det maks 19HK i dem så de går ikke akkurat best som lovlig med skilter....

men er som hilux sier... sikkert fort gjort å fikse den opp til lovlig uten skilter opplegg......

MhcG2c

#11 HÅPE

HÅPE

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 278 Innlegg:

har snakket med Lundamo auto her i tr.heim,
di er klar over at noen har fått godkjent 400'n.
di har satt en person på saken og di skal kontakte meg så snart di har svar.
Dere's forklaring var at noen hadde fått godkjent den ved en "feiltagelse"
vet ikke helt hva han mente med det.
men vi får håpe og se hva som skjer.

HÅPE

#12 Hilux

Hilux

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1929 Innlegg:

Har også hørt om privatpersoner som har fått registrert opp ATV`er ved feiltagelser, men Suzukien er registrert fra forhandlere på lovlig vis.

Fra en forhandler sin internettside:

Suzuki LTZ 400 Nå også som SV QUAD 400 på hvite skilt! Nå er den her! Det råeste av det råe til norske veier! Ombygget og godkjent av veidirektoratet er Suzuki LTZ 400 modell SV QUAD nå klar på hvite skilt. xxxxx xxxxxx AS leverer nå denne værstingen av en sykkel. Ombyggingen omfatter nett fotbrett, sentralt bremsesystem, nye lykter, instrumentering. Som ekstrautstyr fåes hengerfeste. Det kan også tilbys alt innen racing tilbehør!

Et lite utklipp fra Norsk MC katalog ang ATV og registrering:

Reglene har mildt sagt vært forvirrende, og vegvesenet er nå på banen for å prøve å rydde opp i jungelen. F.eks så har flere ATV blitt registrert under samme lovverk som italienske tre-hjulere og varebiler. Ingen av paragrafrytterne som laget loven hadde vel sett for seg et kjøretøy med knastedekk og heftige gassdempere.

Polaris er blandt de mange store som nå lanserer egne "Quadricycles", tilpasset EU-godkjenning. Vi i Norge har forpliktet oss igjennom EØS-avtalen til å bruke EU sine godkjenningsregler. Derfor blir ATV`er godkjennt som mopeder og motorsykler.

#13 EvoMan

EvoMan

PajeroTeam

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

men hva gjøres fysisk på motoren for at den ikke skal yte mer en 19 HK.. er det annet stempel, annen kam, annen topp, annet eksos? jeg skjønner jo egentlig hva som skal til men lurer på hva suzuki gjør som gjør at det er så enkelt å fikse den opp til sine 40hk eller hva det er i de gammle?

MhcG2c

#14 Hilux

Hilux

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1929 Innlegg:

Ofte sitter det en restriktor på tenningsmodulen, noen stryper bensin og eksos (dyser om o.l.), men aldrig andre stempler eller kammer.

#15 EvoMan

EvoMan

PajeroTeam

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

okey, det er sikkert lettvint ja med den tenningsmodulen, bare eksosen ikke blir for varm da...

så nedi tyskland at Raptoren gikk med skilter så det burde gå an å få det til her til lands også...
skulle nok klart å få 19hk i en dyno test med min sykkel også,...

men senere da, er det bare å trimme opp å betale hk avgift til staten? hehe importørern ville vel aldri gått god for mere hk så det går sikkert ikke, men er jo ikke ulovlig å trimme i norge da.. er jo en viss hk prosent som er lov å trimme uten å betale ekstra hk avgift også....

kan bli spenende dette når disse begynner å rulle rundt med skilter...

MhcG2c

#16 HÅPE

HÅPE

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 278 Innlegg:

Posted 23 December 2004 - 00:00

var til min mor i spania i sommer. der har det explodert med atv'er.
så flere raptor'er som var registrert.
men d virket ikke som det var no guffe i dem??
kan jo hende di ikke ville dra på så mye da. masse tett trafikk
der jeg var.

HÅPE

#17 Hilux

Hilux

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1929 Innlegg:

Posted 29 December 2004 - 00:00

Hører en del rykter om at det er en forhandler som skal registrere opp Raptoren mot sommeren og selge disse til veibruk..

De har lagt den til i prislisten, kr 115.000,- f .reg...

Vi må sjekke litt hva som må til for å få regga opp diss sykla, kansje det er noe vi kunne fått til selv uten at det koster det hvite ut av øya cool.gifcool.gif

#18 Hyper

Hyper

Reiseleder

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 748 Innlegg:

Her er det et firma som kommer med mye morsomt i Jan 2005 http://www.secma.no de har også en annonse i siste Motorbørsen der det er avbildet gokart ATV med 500 motor
Både Yamaha 660R Raptor og Yamaha Grizzly 660 Auto. 4x4 kommer på hvite skilter:DB)

#19 Hilux

Hilux

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1929 Innlegg:

Kopi av melding:
Både Yamaha 660R Raptor og Yamaha Grizzly 660 Auto. 4x4 kommer på hvite skilter

Og hvem av de skal du ha?? cool.gifcool.gif

#20 EvoMan

EvoMan

PajeroTeam

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Kopi av melding:
Hører en del rykter om at det er en forhandler som skal registrere opp Raptoren mot sommeren og selge disse til veibruk..

De har lagt den til i prislisten, kr 115.000,- f .reg...

Vi må sjekke litt hva som må til for å få regga opp diss sykla, kansje det er noe vi kunne fått til selv uten at det koster det hvite ut av øya cool.gifcool.gif

Opprinnelig postet av Hilux

ja, skulle vært sinsykt morro å hatt en raptor med skilter også...må nesten ha det.. og da kunne jeg også bytta ut gammle raptorn med en trx450 til cross kjøringen også....

MhcG2c