Gå til innhold



Foto

heel clicker 2speed


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
36 replies to this topic

#1 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 28 December 2004 - 00:00

noen som har erfaringer med dette variator opsettet.. er viss noe nytt..

Kjell Ivar Knutsen
Alta

#2 edgexman

edgexman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 326 Innlegg:

Posted 05 January 2005 - 00:00

Nå har jeg lest om heel clicker 2 speed. Jeg tror at det vil funke som faen om man treffer rett med vektingen. det som er forskjell på på den nye og gamle clicker setter er det at selve kneet er løst på det nye . dette vil nok medføre høyere toppfart har jeg mistanke om ...

#3 blaster

blaster

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 16 Innlegg:

Posted 18 February 2005 - 00:00

Hei!
Jodet fungere veldig bra.
men det du må kunne er å få satt på riktige vekter på variatoren.
du må bare prøve deg fram for best effekt.
Mvh Blater(Daniel)

#4 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 04 January 2005 - 00:00

skrei mail til han og sporte han om hammertime settet.. skulle ha pris på d.. d var da han sa d:D

Kjell Ivar Knutsen
Alta

#5 Rukus

Rukus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1358 Innlegg:

Posted 29 December 2004 - 00:00

Settet er bra det. funker uterket. Bare bugge på med vekter, alt etter hva du ska bruke scooteren til. Men jeg annbefaler fortsatt hammer time. Fordi at vektene på hammer kittet er laget slik at de slår seg ut når man gir på. Å man får et bedre variator oppsett. Heel clicker har ikke denne funksjonen å er dermed ikke så bra. cool.gif

Det vanskelige er en lek, å det umulie en utfordring

#6 edgexman

edgexman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 326 Innlegg:

Posted 04 January 2005 - 00:00

Hva er heel clicker 2 speed? ble nyskjerrig nå. Har tidligere hatt en 700 edge x 02 med heel clicker på. det funket som faen. Flere 800 som ble parkert.Fikk høyere toppfart i tillegg til forbedret aks. Den solgte jeg med sorg i hjertet pga flytting:) Meen nå er det handlet inn en ombygget edge 500 m 700 ves motor i, 345belte...tror jaggu det blir variatortrim på den. Kanskje heel clicker 2spedd:)

#7 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 04 January 2005 - 00:00

trur de fungerer bra:D

Rukus: snakket med han som leverer disse vektene.. de er en vidre utvikling av hammertime settet.. han mente de skulle fungere bedre..

Kjell Ivar Knutsen
Alta

#8 Rukus

Rukus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1358 Innlegg:

Posted 04 January 2005 - 00:00

Kopi av melding:
trur de fungerer bra:D

Rukus: snakket med han som leverer disse vektene.. de er en vidre utvikling av hammertime settet.. han mente de skulle fungere bedre..

Kjell Ivar Knutsen
Alta

Opprinnelig postet av Modifisert 4Runner




Bøyer meg i støvet, tenkte på vanlig heel clicker mellow.gif

Så de skulle fungere bedre.dette må jeg forske litt på. Hvordan gjør man det? Jo, man ringer folk som har peil wink.gif hehe

Det vanskelige er en lek, å det umulie en utfordring

#9 edgexman

edgexman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 326 Innlegg:

Posted 04 January 2005 - 00:00

har dere en link hvor man kan lese litt mer om det nye heel clicker settet?

#10 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 04 January 2005 - 00:00

Kopi av melding:
har dere en link hvor man kan lese litt mer om det nye heel clicker settet?

Opprinnelig postet av edgexman



http://www.altaracing.no/

Kjell Ivar Knutsen
Alta

#11 Rukus

Rukus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1358 Innlegg:

Posted 04 January 2005 - 00:00

Vektene til hammer time og heel clicker 2speed er helt like jo! Akkurat samme funksjonen. såe....hvordan kan heel clicker 2 speed være bedre? Det er ikke brae det at de er de nye smidde vektene istede for de som var støpt i fjor?

Det vanskelige er en lek, å det umulie en utfordring

#12 Rukus

Rukus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1358 Innlegg:

Posted 04 January 2005 - 00:00

Kopi av melding:
trur de fungerer bra:D

Rukus: snakket med han som leverer disse vektene.. de er en vidre utvikling av hammertime settet.. han mente de skulle fungere bedre..

Kjell Ivar Knutsen
Alta

Opprinnelig postet av Modifisert 4Runner



Heel clicker 2speed er det samme som hammertime, bare at vektene er smidd ikke støpt. Gå inn å les på siden til heel clicker, så finner du ut at det er det samme. står nederst på siden om heel clicker 2speed. wink.gif

Det vanskelige er en lek, å det umulie en utfordring

#13 Rukus

Rukus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1358 Innlegg:

Posted 06 January 2005 - 00:00

Riktig, vil medføre litt høyere toppfart. Men det beste med det er at back skiften blire mye bedre. Hvordan det skal settes opp er jo alt etter hvordan man skal bruke scooteren. Fjellkjøring, drag, cross osv.
Hammertime hadde også løst kne (det er jo samme kittet bare at heel clicker er den nye versonen) Å ja, det funker som f...!
Å sette på en helix på sekundervariator er også til å annefale, gjør MYE med backskiften tongue.gif Så løp å kjøp!!!!

Det vanskelige er en lek, å det umulie en utfordring

#14 edgexman

edgexman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 326 Innlegg:

Posted 06 January 2005 - 00:00

På den scootern jeg har er det montert en team bakvariator med en pro xr 800 helix på. Scootern virker rask allerede,men siden jeg nylig har kjøpt den har jeg ikke fått testet så mye ennå. pluss at det er lite snø.Men slik den er i dag er den absolutt ingen sinke smile.gif

Må man borre i primær variatoren med disse settene ( hammertime & heel cliker) det måtte jeg nemlig gjøre med det forrige settet av heel clicker jeg hadde , dette pga for å få plass til "kneet" på klikkerne ...

#15 Rukus

Rukus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1358 Innlegg:

Posted 06 January 2005 - 00:00

Kopi av melding:
På den scootern jeg har er det montert en team bakvariator med en pro xr 800 helix på. Scootern virker rask allerede,men siden jeg nylig har kjøpt den har jeg ikke fått testet så mye ennå. pluss at det er lite snø.Men slik den er i dag er den absolutt ingen sinke smile.gif

Må man borre i primær variatoren med disse settene ( hammertime & heel cliker) det måtte jeg nemlig gjøre med det forrige settet av heel clicker jeg hadde , dette pga for å få plass til "kneet" på klikkerne ...

Opprinnelig postet av edgexman



Jeg har vært med på å montert en del heel clicker å hammertime kitt, men har aldri borret noe næi. Da har du uflaks. De skal være såkalte "bolt on kit" biggrin.gif

Det vanskelige er en lek, å det umulie en utfordring

#16 edgexman

edgexman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 326 Innlegg:

Posted 07 January 2005 - 00:00

Jeg tenker det samme når det gjelder servicen. det er det som gjelder . Trasig om man ikke får scootern på løypa før sesonen er over smile.gifsmile.gif om det skulle hende noe med den i mars feks. De som jeg bruker har alltid stilt opp om jeg har hatt problemer. Pro x 2 er min drømmescooter når d gjelder polaris,men d blir dårli plass til kjerringa bak på den.smile.gif Blir nok en vanlig edge inntil vi får oss 2 scootrer..Den nye rmk 900 er oxo int, meen jeg tror nok at det er best og vente til neste år når folk har fått testet de ut litt.

#17 edgexman

edgexman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 326 Innlegg:

Posted 06 January 2005 - 00:00

det settet som jeg hadde var av de aller første som kom på markedet, der måtte du klinke fast de skivene du skulle bruke på selve vekten.. mye jobb med boring ol med det funket som faen på den scooteren, f7, rmk 800, rave 800 og orginale xc 800 ble igjen, selv xcr 800 ves og mack z hadde problemer med meg, der var det likt om likt ... vi lå side om side opp til 140... da begynte de og dra ifra.Disse maskinene hadde ikke variatortrim, hadde de hatt det så hadde jeg nok blitt igjen tenker jeg

#18 Rukus

Rukus

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1358 Innlegg:

Posted 06 January 2005 - 00:00

Nå må jeg da si at F7 tar mach z i aksen da. smile.gif Når den kom, så tok den de fleste 80 i aks. Har testet dette selv. wink.gif
Men tror nåkk scooteren din dro fra mange ja. Hvordan scooter hadde du da?

Det vanskelige er en lek, å det umulie en utfordring

#19 edgexman

edgexman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 326 Innlegg:

Posted 06 January 2005 - 00:00

Hadde en 2002 700 ves , med heelclikcers, 346 belte og nedgearet. Kan ikke ikke si jeg direkte parkerte den ene f7 jeg prøvde mot men den ble igjen en scooterlengde i starten, siden kom den opp på siden og vi var likt . Nå skal det sies at jeg tror det var en god utgave av 700ves jeg hadde . den gikk faktisk utrolig godt. Men toppfarten på den stoppet ved 140 .. da var d ikke mye å hente mer på den..men opp til 140..hu hei hvor d gikk. Angrer at jeg solgte den som fa...Så i et scooterblad at de hadde dynotestet en 2003 pro x 700 til hele 135 hk. det er mye på en polaris..den maskinen hadde jeg likt å fått klørne i:)

#20 edgexman

edgexman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 326 Innlegg:

Posted 06 January 2005 - 00:00

Må si at f7 er en jævli rå maskin..de er supre å kjøre og går godt. har litt lyst på en slik,men jeg har stort sett alltid hatt polaris og fortsetter med det. Det er polarisen som jeg har mest peiling på og lettest for å få tak i rimelige orginaldeler til. Men i dag er jo alle scootrene bra, det er nok mest smak og behag det er snakk om