Offroadguru Solli's garasje
#41
Posted 07 July 2003 - 23:00
En normal startmotor trekker ca. 150A! har du tenkt til å kjøre i 10 min med 4 motorer så må du ha ett/flere batterier som kan levere: 150A*4=600A
1 times kjøring krever 600Ah
1/2 times kjøring krever 300Ah
15min.=150Ah.
Dette batteriet kommer nok ikke til å vare mange seksjonene du :-)
hvis du hadde tenkt deg generatorer, så kan du bare koble en motor utenpå den andre....(du kan bruke starter'n som generator)
-syns igrunn det virket tungvindt.
DIESEL POWER
Endret av - kholand on 08 jul 2003 14:10:57
#42
Posted 07 July 2003 - 23:00
#43
Posted 07 July 2003 - 23:00
Har tenkt lenge på hvor jeg har sett denne galne kroppen før, mastic i lange baner til Farsund med det alltid like galne hodet bak spakene i Volvo F 12.... Stemmer ?
#44
Posted 07 July 2003 - 23:00
eller trykkluftdrevet der veltebøylen fingerer som trykktank !
Bruker han helium istedet for luft, blir kjerra så lett at han ikke har problemer med motorkraften !
mange muligheter, må bare ikke tenke firkantet !
Barfot
1990 Hilux X-cab
- 4"Procomp, 33x12,5x15 Procomp MT, skjermbreddere
#45
Posted 07 July 2003 - 23:00
Simon
----------------
Wrangler YJ -95 4.0L, aut. 2.5" OME, 31x10.5 BFG AT
#46
Posted 07 July 2003 - 23:00
Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
#47
Posted 07 July 2003 - 23:00
Sitat:
He he he... ler så jeg detter av stolene og dunker hodet i noe hardt
Har tenkt lenge på hvor jeg har sett denne galne kroppen før, mastic i lange baner til Farsund med det alltid like galne hodet bak spakene i Volvo F 12.... Stemmer ?
En gang fan,altid fan...Morro at du husker meg igjen.Det meste i inlegget ditt stemmer,men det var en F16.
Tenker du er imponert over utviklingen.Både med meg og prosjektene mine.Kjører ikke lenger.
"Kan du ikke brukes til noe,begynn å kjøre lastebil.Er du ikke brukenes til det heller,gjør som meg,bli snekker."
Du er heldig,OffroadguruSolli tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
#48
Posted 07 July 2003 - 23:00
legger også merke til at du har en dyktig fotograf i garasjen(hvor mye får du i lønn,tro,for å være støttekontakt?jaja,er ikke alltid pengene det kommer an på)
synes garasjeforumet ditt var fint jeg,og setter veldig pris på alle de utrolig sjarmerende bildene du finner av meg,men kanskje du skal prøve å fokusere mere på søte små duskedamer,istedet for store stygge buskemenn... jeg er jo stadig i rampelyset,er bare så livanes redd for at publiket skal gå lei...
lykke til med portalene,håper ikke åge spolerer fler bildeserier ved å plutselig kante kameraet den andre veien
#49
Posted 07 July 2003 - 23:00
Ja,har man allerede et opptimalt bygg,så er det jo bare koselig å tusle litt i garasjen.Fotografen min,den i perioder noe utskjælte Åge Kolaas,får ikke så mye lønn.Han regner med at reklameverdien ved å bli omtalt så mye i garasjen min vil føre til en oppblomstring av oppdrag.
Spennende prosjekt du har pågang.Beltedrift?Skal du bruke reimdriften fra en sein sekstitals DAFodil?
Her i vest venter vi i spenning på dine resultater i EuroTrail.Fruen har bestilt store mengder popkorn,og bunadene er nystrøkne.
Pene damer?Orker vi det her da?Vi som drog med oss flest groupies hjem fra festen på NT?
På torsdag tar jeg ferie,så det drøyer litt med bilder fra motor byggingen.Men kan avsløre at det blir sex sylindre,med århundrets vasseste kompresjonsøkning.Beregninger jeg har fått utført ved Teknologisk Institutt,viser faktisk en efektøkning på bortimot 286% !!!Utgangspunktet blir en Chevrolet 215cic. sexer,potent i utgangspunktet med sine omlag 85hk.
Da jeg åpnet motoren for å komme igang,viste det seg at veiven var skadet.Når toppen ble løftet av,kunne vi se at den deformerte veiva,hadde medført at stemplene sto i forskjellig høyde i sylindrene.Noen oppe og noen nede.(og noen i mitten.)
Men etter ferien skal vi nok finne ut av det.
Du er heldig,OffroadguruSolli tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
#50
Posted 09 July 2003 - 23:00
Mine 33x14,5x15 SuperSwamperBoggere er for salg.Har kjøpt større hjul.Pris:6000kr/bud.
Dekkene er i meget bra stand.
41681679/40489619
Du er heldig,OffroadguruSolli tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
#51
Posted 09 July 2003 - 23:00
#52
Posted 09 July 2003 - 23:00
Du er heldig,OffroadguruSolli tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
#53
Posted 10 July 2003 - 23:00
#54
Posted 12 July 2003 - 23:00
Per Larsson i sverige som också kör prototyp har en liten schysst motor...
3 cyl tändkulemotor på c:a 200L volym och 315 hk vid maxvarv 300rpm. ]
Iofs så väger den 16 ton...
#55
Posted 14 July 2003 - 23:00
Tror nok den motoren blir for tung.
Har brukt den første uken av ferien til en gjennomgang av mine tanker rundt motor til prosjektet.Sexeren tror jeg ikke jeg bruker likevel.Nei,det får bli Volvo.Det er vel per i dag det vanligste valget i de fleste trail biler.Det betyr att enda flere kan plukke opp tips,som de selv kan dra nytte av.
Har fått hjem en B-20,men tro det eller ei,denne motoren hadde også stemplene i forskjellig høyde i sulinderene.Men,det jeg trodde var en deformert veiv,viser seg å være seg å være noe helt annet.Tydeligvis har en amatør skrudd tidligere på motoren.Det har blitt benyttet 1 høykompresjons-stempel,og 3 forskjellige lavkompresjons-stempler!!!!
Når jeg kommer hjem fra ferie,skal jeg få lagt inn noen bilder.Da skal dere få se hvordan man jevner ut kompresjonen,noe som er viktig siden jeg skal bygge inn overladning!!!
Du er heldig,OffroadguruSolli tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
#56
Posted 20 July 2003 - 23:00
Du er heldig,OffroadguruSolli tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
#57
Posted 20 July 2003 - 23:00
FULL SIZE OR NO SIZE
#58
Posted 21 July 2003 - 23:00
Ja,den ble TØFF!!!!
Dere står helt fritt til å kopiere bilder for bruk til f.x.julekort o.l..
Du er heldig,OffroadguruSolli tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
#59
Posted 26 July 2003 - 23:00
#60
Posted 26 July 2003 - 23:00