Gå til innhold



Foto
- - - - -

Offroadguru Solli's garasje


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
106 replies to this topic

#101 Ekeberg

Ekeberg

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 571 Innlegg:

Posted 18 September 2003 - 23:00

det hører vel også med til historien at en viss fører(la oss ikke nevne navn



#102 RockStar

RockStar

    RockCrawler & TinBender

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Posted 21 September 2003 - 23:00

Vi er veldig takknemlig for at du lot bilen stå hos oss fram til "Sladden".
Både ungene og jeg bruker den som klatrestativ.
Hadde desverre ikke kameraet tilgjengelig når jeg stod med hjulet oppå panseret ditt.


Pål Blesvik
Tlf: 95781569 / 37156147
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net
Were the road ends, life begins!

#103 RockStar

RockStar

    RockCrawler & TinBender

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Posted 21 September 2003 - 23:00

Men jeg har IKKE kjørt med den!
Det er det bare ungene som gjør.

Pål Blesvik
Tlf: 95781569 / 37156147
offroad@c2i.net
www.3D-RACING.cjb.net
Were the road ends, life begins!

#104 offroadguru Solli

offroadguru Solli

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 22 September 2003 - 23:00

Det er nok utvilsomt veldig morro for deg å endelig ha en skikkelig race bil i tunet.Bare pass på så ikke ungene rører dørty triks knappen,det kan få uventede konsekvenser spesielt for naboene.
Det som ved første øyekast kan se ut som ett tøft bilde,ser ved nærmere studier ut til å være manipulert.Det er vel egentlig den eneste måten man kan få ett tøft bilde av bilen din på.Du har vel kopiert så mye fra bilen min nå,att vi kan spleise på startavgiften på Gjærsta sladden,da ingen vil se att det faktisk haer dukket opp 2 race biler på stevnet.
Lurer naboene på hvorfor du har 2 biler under presenning?

Du er heldig,OffroadguruSolli tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

#105 offroadguru Solli

offroadguru Solli

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 22 October 2003 - 23:00

Har denne garasjen sovnet inn?
Neida,men jeg har ingen bil hjemme å skrive om.Den står somkjent hos Pål.Pål ringer tilstadighet for å plage meg med ting han mener ikke er som det skal være på racevogna mi.Nå har han demontert bremsene,hold god avstand på sladden hvis han har ødelagt de.
Hva har jeg gjort ellers?
Jo jeg har flyttet hjem.Og blitt med i felles garasje.

Og sist helg deltok jeg på trailseminaret,Die fahren yber fjell unt kneus,i Tyskland,nærmere bestemt i Grøssen.
Her var jeg norges representant,og var spesielt invitert for å holde foredraget mitt om hvordan jeg på så kort tid hadde gått fra å være totalt ukjent,til å bli norges ukronte trailkonge.
Også den tyske presse viste stor interesse,det kommer en 14 siders repotasje i DerSpiegel om en måned eller så.

Mest fart blant tilhørerene ble det da diskusjonen om Walter Knaiser's seier i den lokale trailcupen arrangert av foreningen i Ausfahrt,DerHumpfeKlubAusfarht,kom opp.Arrangørene av seminaret hadde i det lengste prøvd å dempe dette ømtålelige emnet.
Tar ett referat om dette ved en senere anledning.


Du er heldig,OffroadguruSolli tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

#106 offroadguru Solli

offroadguru Solli

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1639 Innlegg:

Posted 23 October 2003 - 23:00

Siste nytt.

Arrangørene av Gjærsta sladden ville i år gi en hjelpende hånd til våre naboland.
Da de ikke har samme standard på bilene som vi har i norge,sendte man ut følgene invitasjon til våre nordiske naboer:

"Vi har gleden av i år å kunne tilby en utvalgt trailfører fra hvært av de nordiske land,å få delta på Gjærsta sladden,i det som blir betegnet som Europas mest extreme race-vogn.
Må ha svar før 6 nov.
Mvh. T.Olsen

Islandsk oversettelse:
Viur hardur gledur ta i aur kunnur tulbur einur tur i Norgurs bestur Trailbilur.
Svur snarur!
Helsur T.Olsen"

Hverken finske,svenske eller islanske førere turte.MEN!!!

Danske Finn Nørem,kjent for å ha dratt i gang den danske Hillclimb konkuransen,for ikke å snakke om å dra igang Rock crawling på dansk jord.Han turte.
Han stiller da på Gjærsta sladden i min extreme Racevogn(Nå tukler du ikke med bremsene Pål,så vi får en danske på samvittigheten).
Det vil i praksis si:Efektutaket blir redusert.Å putte en danske (eller en annen) rett inn i en bil med ett så høyt utak av effekt som min bil har,ville bli for tøft.Vi stiller ned til ca 530hk..Dette gjøres ved å fjærne byggskummet i sylinder 2,slik att kompen blir lavere her.



Att Finn kan kjøre,ser vi hær.Her har han akkurat parkert utenfor Bilca i Ålborg,på vei for å kjøpe bayer og de gode danske "smelleboller".

Dette blir spennende.

Du er heldig,OffroadguruSolli tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.

#107 Knut G.

Knut G.

    Trondhjemmer i eksil

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2084 Innlegg:

Posted 23 October 2003 - 23:00

LOL. Stakkars danske. Fin historie, hehehehehehe.

Trondhjemmer i eksil.
Team Gnu.