1200.- vinsj som klarer 1300kg m. enkel vaier??
#21
Posted 03 January 2005 - 00:00
-----------------
Toylet, there's only one
www.toylet.no
#22
Posted 03 January 2005 - 00:00
1988 Chevy Subb - Garasj: http://www.offroad.n...=ShowID&ID=3157
#23
Posted 03 January 2005 - 00:00
#24
Posted 03 January 2005 - 00:00
spar til en vinsj som er beregnet til å dra bilen med....hiluxen er tung å dra over myra
-----------------
Toylet, there's only one
www.toylet.no
#25
Posted 04 January 2005 - 00:00
Bil, båt och cykel/Bilelektriskt/12-Voltsartiklar :
12 V Vinch
Klicka på bilden för större bild.
5 495 kr
Beskrivning:
Kraftfull vinch för 12 V anslutning. Med 5,5 hk motor. 28 m 8,2 mm kabel med kraftig krok. Maxkapacitet: 3856 kg. Handkontroll med 3,7 m sladd. Kabelstyrning med 4 st rullar. Vikt: 42,5 kg. Mått: lxbxd 542x160x218 mm.
www.4x4butikken.no
Vi holder tilbudet gående i 2005..... Nytt parti på vei inn ! 6200.- inkl moms levert Oslo
Chevrolet Suburban V.20. M/ 315/75-16 Mickey Thompson Baja Claw Radial.
1954 Opel Kapitan.
Man træng ikke å hævså mye, D e jo bære å skjær ut!!
#27
Posted 04 January 2005 - 00:00
-----------------
Min garasje
Drømmen om beltehjul!
www.mattracks.com
#29
Posted 04 January 2005 - 00:00
-----------------
Min garasje
Drømmen om beltehjul!
www.mattracks.com
#30
Posted 04 January 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Personlig tror jeg den funker best på en bilhenger eller en båthenger. Eller kansje til å dra bilen inn i garasjen når den ikke starter som det var nevnt her... Ikke til bergning av bil..
- Paja -
http://www.offroad.n...e=ShowID&id=588
#31
Posted 04 January 2005 - 00:00
#32
Posted 04 January 2005 - 00:00
-------------------------
Det er der som det er umulig å komme fram det er gøy å kjøre!
Min garasje
Bilde galleri
#33
Posted 04 January 2005 - 00:00
-------------------------
Det er der som det er umulig å komme fram det er gøy å kjøre!
Min garasje
Bilde galleri
#34
Posted 04 January 2005 - 00:00
-----------------
Min garasje
Drømmen om beltehjul!
www.mattracks.com
#35
Posted 04 January 2005 - 00:00
Min Suzuki SJ 413 JX
#36
Posted 04 January 2005 - 00:00
#38
Posted 04 January 2005 - 00:00
#40
Posted 04 January 2005 - 00:00
Leketøy hjelper ikke mye i skogen.
På dette bilder måtte jeg montere vinsjen bak samtidig som jeg måtte bruke 1 kasteblokk for å få nok kraft til å trekke meg opp. Anker var en annen Hilux som måtte finne seg noen tuer og greier for å få nok mothold til at det ikke var den som ble vinsjet istedet for meg. Min vinsj er en X8000 utgave som da teoretisk skal løfte 3600 kilo (les løfte, ikke trekke) Det ser ikke så vanskelig ut, men myra holdt bilen godt fast...
Som newbie på vinsj har jeg følgende erfaringer å gi :
Vinsj bør være ca. 50 % større enn egenvekt på bilen, helst mer. Hiluxen er på ca. 2 tonn med utstyr, tidvis 200 kilo mer - Vinsj bør være på minimum 3000 kilo (minst en 6000 vinsj)
Dø bør iallefall ha 25 meter wire, helst litt mer, minst 1 rundslings til å feste rundt trær så du ikke ødelegger treet. 2-3 sjakler og 1 kasteblokk.
Har du mindre enn 25-30 meter wire må du svært ofte ut med ekstra stopper for å rekke bort til det eneste treet som er kraftig nok å feste wiren i, eller som står helt på andre siden av myra.
Har du kortere wire må du ha ekstra stropper med jekk på, slik at du kan feste dette og holde bilen stille i bratte oppoverbakker for å finne nytt feste for den korte wiren. Bakkene er ofte lengre enn 10-15 meter.
Det er en fordel å kunne ha sette vinsjen både foran og bak, men min erfaring er at den gjør mest nytte for seg foran, iallefall med slik kjøring vi bedriver på hobbybasis.
Blom - 1990 Hilux X-cab og 2 stk Suki LJ80