Pga. feil måtte jeg fjerne lyddemperen på min v-max500 94-mod. I steden for sveiset jeg på et rør som ble tredd utenpå de to endene. Noen som vet om dette er skadelig for motoren? Hva me dysing av forgasserne? Ble i væffal gromm lyd
Fjerning av lyddemper
Started by
kim rune
, Jan 07 2005 00:00
6 replies to this topic
#1
Posted 07 January 2005 - 00:00
#2
Posted 04 February 2005 - 00:00
Så da hadde Ikke Runner feil.. På 2-taktere så mister du med effektanlegg bunndraget men får mer effekt på høyere turtall pluss at du får høyere turtall på motoren. Men du merker ikke effekttapet på lavt turtall like godt på scooter som på f.eks moped pga variatoren. Trim reed-ventil er litt oppskrytt, får nesten samme effekt ved å bøye litt på de originale. Bytter du til effekt anlegg så bør du ihvertfall gire om variatoren og dyse om forgasserene for å få noe resultat.
#3
Posted 05 February 2005 - 00:00
trenger jeg dyse om hvis jeg bøyer reedsn? Har forresten ett sett høyere dyser liggende...
#4
Posted 16 February 2005 - 00:00
Hei!
Ehhm ja for å seom deter dårlig for motoren så kan du gjøre dette, finn en lang strippe så gir du full gass en 100meter så holder du gassen inne mens du trykker på stoppkanppen inn sånn at den er avslått. og hold gassen inne til skutern stopper!
Så ser du fargen på pluggen om den er hvit eller brun!Er den brunaktig er den perfekt er den hvit så erdetnok skjering på gang!!!
Mvh blaster.
Ehhm ja for å seom deter dårlig for motoren så kan du gjøre dette, finn en lang strippe så gir du full gass en 100meter så holder du gassen inne mens du trykker på stoppkanppen inn sånn at den er avslått. og hold gassen inne til skutern stopper!
Så ser du fargen på pluggen om den er hvit eller brun!Er den brunaktig er den perfekt er den hvit så erdetnok skjering på gang!!!
Mvh blaster.
#5
Posted 07 January 2005 - 00:00
Det er vel sluttdemperen du mener:wtf: En to takter må ha rett motstand i potta for å få max effekt. Den vil mest sansynlig gå dårligere en med potta på, Men du trenger ikke å dyse om for det. Få tak i et aaen effektanlegg og da dys om, da får du mest effekt. Hadde mye crossdeler fra en 91 exaiter som jeg hadde, Men dem vart kastet i fjor da ingen hadde bruk for det, Der var det både dobbelt effektanlegg og enkelt:fish: Ellers kunne du ha brukt det, Trur det passert på din
Leon Enge
Rana Offroad Team
Leon Enge
Rana Offroad Team
#6
Posted 08 January 2005 - 00:00
Jeg ringte å spurte på yamaha i alta å de sa at et annlegg fra en exciter ikke ville passe. Kansje passe fysisk i motor rommet men ikke til motoren....Ville ikke få noen effekt. Fikk sveist ferdi eksosen i går. skal prøves senere i kveld. Lyden ble ny væffal bra
Forresten var det sluttpotta jeg mente.
Henning på HS preformance fortalte at scooteren ville holde helt til jeg begynte å presse den på turtall. Derfor var det en fordel å dyse den om.
Litt domt d da, da jeg ikke vet vilken dysing som står på scooteren fra før....
Forresten var det sluttpotta jeg mente.
Henning på HS preformance fortalte at scooteren ville holde helt til jeg begynte å presse den på turtall. Derfor var det en fordel å dyse den om.
Litt domt d da, da jeg ikke vet vilken dysing som står på scooteren fra før....
#7
Posted 08 January 2005 - 00:00
Kopi av melding:
En to takter må ha rett motstand i potta for å få max effekt. Opprinnelig postet av Runner
Feil!!!.
Når eksosen går ut av sylinderen følger det en del bensindamp med.
Når eksosen treffer innsnervinga på eksosen rett før lyddemperen, går noe av denne eksosen/bensindamp/luft tilbake og inn i sylinderen igjen og anntennes, sånn at en får mere effekt.
Denne eksosbølga virker kun i et bestemt turtallsområde så et eksosannlegg passer ikke best på alt. Vil en ha bra dreiemoment i lavt register bør eksosen passe til det. Og omvendt.
Vis det bare var om å gjøre å ha rett motstand hadde det jo vert like greit å ha et rør som på 4taktere med riktig diameter.