Gå til innhold



Foto

Fjerning av lyddemper


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 kim rune

kim rune

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 131 Innlegg:

Posted 07 January 2005 - 00:00

Pga. feil måtte jeg fjerne lyddemperen på min v-max500 94-mod. I steden for sveiset jeg på et rør som ble tredd utenpå de to endene. Noen som vet om dette er skadelig for motoren? Hva me dysing av forgasserne? Ble i væffal gromm lyd devil.gif

#2 Broder`n

Broder`n

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 5 Innlegg:

Posted 04 February 2005 - 00:00

Så da hadde Ikke Runner feil.. På 2-taktere så mister du med effektanlegg bunndraget men får mer effekt på høyere turtall pluss at du får høyere turtall på motoren. Men du merker ikke effekttapet på lavt turtall like godt på scooter som på f.eks moped pga variatoren. Trim reed-ventil er litt oppskrytt, får nesten samme effekt ved å bøye litt på de originale. Bytter du til effekt anlegg så bør du ihvertfall gire om variatoren og dyse om forgasserene for å få noe resultat.

#3 kim rune

kim rune

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 131 Innlegg:

Posted 05 February 2005 - 00:00

trenger jeg dyse om hvis jeg bøyer reedsn? Har forresten ett sett høyere dyser liggende...

#4 blaster

blaster

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 16 Innlegg:

Posted 16 February 2005 - 00:00

Hei!
Ehhm ja for å seom deter dårlig for motoren så kan du gjøre dette, finn en lang strippe så gir du full gass en 100meter så holder du gassen inne mens du trykker på stoppkanppen inn sånn at den er avslått. og hold gassen inne til skutern stopper!
Så ser du fargen på pluggen om den er hvit eller brun!Er den brunaktig er den perfekt er den hvit så erdetnok skjering på gang!!!
Mvh blaster.

#5 Runner

Runner

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1736 Innlegg:

Posted 07 January 2005 - 00:00

Det er vel sluttdemperen du mener:wtf: En to takter må ha rett motstand i potta for å få max effekt. Den vil mest sansynlig gå dårligere en med potta på, Men du trenger ikke å dyse om for det. Få tak i et aaen effektanlegg og da dys om, da får du mest effekt. Hadde mye crossdeler fra en 91 exaiter som jeg hadde, Men dem vart kastet i fjor da ingen hadde bruk for det, Der var det både dobbelt effektanlegg og enkelt:fish: Ellers kunne du ha brukt det, Trur det passert på din



Leon Enge

Rana Offroad Team

#6 kim rune

kim rune

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 131 Innlegg:

Posted 08 January 2005 - 00:00

Jeg ringte å spurte på yamaha i alta å de sa at et annlegg fra en exciter ikke ville passe. Kansje passe fysisk i motor rommet men ikke til motoren....Ville ikke få noen effekt. Fikk sveist ferdi eksosen i går. skal prøves senere i kveld. Lyden ble ny væffal bra wink.gif
Forresten var det sluttpotta jeg mente.
Henning på HS preformance fortalte at scooteren ville holde helt til jeg begynte å presse den på turtall. Derfor var det en fordel å dyse den om.
Litt domt d da, da jeg ikke vet vilken dysing som står på scooteren fra før....mellow.gif

#7 runar

runar

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 467 Innlegg:

Posted 08 January 2005 - 00:00

Kopi av melding:
En to takter må ha rett motstand i potta for å få max effekt.
Opprinnelig postet av Runner




Feil!!!.
Når eksosen går ut av sylinderen følger det en del bensindamp med.
Når eksosen treffer innsnervinga på eksosen rett før lyddemperen, går noe av denne eksosen/bensindamp/luft tilbake og inn i sylinderen igjen og anntennes, sånn at en får mere effekt.

Denne eksosbølga virker kun i et bestemt turtallsområde så et eksosannlegg passer ikke best på alt. Vil en ha bra dreiemoment i lavt register bør eksosen passe til det. Og omvendt.

Vis det bare var om å gjøre å ha rett motstand hadde det jo vert like greit å ha et rør som på 4taktere med riktig diameter.