Gå til innhold



Foto

Konklusjon på for lave sylinderforinger 3,3td


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
50 replies to this topic

#1 Seedy

Seedy

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 129 Innlegg:

Posted 09 January 2005 - 00:00

Da det ikke var toppen sin feil lenger, mener nå verkstedet at det er for lave sylinderforinger i blokka. Så enten "pakke om" hele motoren eller høvle blokka. Stemmer dette???

Fines det ingen andre måter å gjøre dette på???

Nå er jeg virkelig lei.sleep.gif


Så viste det seg at toppen var sprekket på 2 plasser. Veeeldig koselig.
Skulle gjerne hatt en ny fort som fa.....n. Helst nesten gratis for ser jo at dette blir dyrt. Eller noen som vil kjøpe bilden av meg. Bilen er bra det er det som er problemet mitt. Men ender vel å legge ut for mye penger her nå.

Ring meg på 98 29 67 71.

Er virkelig despo nå

#2 Seedy

Seedy

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 129 Innlegg:

Posted 02 February 2005 - 00:00

Så viste det seg at toppen var sprekket på 2 plasser. Veeeldig koselig.
Skulle gjerne hatt en ny fort som fa.....n. Helst nesten gratis for ser jo at dette blir dyrt. Eller noen som vil kjøpe bilden av meg. Bilen er bra det er det som er problemet mitt. Men ender vel å legge ut for mye penger her nå.

Ring meg på 98 29 67 71.

Er virkelig despo nå

#3 58 Hansen

58 Hansen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 90 Innlegg:

Posted 02 February 2005 - 00:00

Skal Du plane toppen i Stavanger kan Du bruke Nilsen Motor.
De har holdt på i mange år,tror de holder til i Svend Foynds gate.

Men leser jo nå at den er sprukket,kanskje en annen gang...

#4 Triggerhappy

Triggerhappy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 19 Innlegg:

Posted 06 February 2005 - 00:00

Noe dritt det der.. har samme problem på min..
Alt kjølevannet kommer opp i ekspansjonstanken, og bilen ryker hvitt og blått hver sin uke..
Når jeg tok av toppen. så hadde den blåst mellom sylinder 5 og 6, og vann i syl nr 6. Der var også et par sprekker i toppen, men ikke på de 2 sylinderene. etter planing så var den
ene sprekken borte, og den andre var bare så vidt jeg så..
Nå har fått på toppen igjen, men problemet er forsatt til stede. Kjølvannet kommer opp i ekspansjons tanken, men jeg lurer på om det kan vere litt for masse kjøevann. I flg en jeg snakket med på det lokale verkstedet, så skal det ikke vere helt smekk fullt på radiatoren, så jeg får se nå om tanken forsatt fyller seg opp, og ikke suger tilbake slik som den skal.
Problem 2 er vel at jeg håper på at turboen er gåen, for nå ryker den egentlig mest blått, og det ryker noe helt forjævli.. Skulle rygge med henger en dag det var mørkt, og satte på arbeidslys og greier, men hadde ikke kjangs til å se noe i speilene pga all røyken.. hvem selger turboer???

------------------------------------------------------------

Bedre å vere frampå enn bakpå!

#5 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 14 March 2005 - 00:00

Seedy: Har tatt ett par tlf idag ang detta med løse foringer på 3.3Td...det er bare noe forbanna tull alt sammen..har prate med tre stk som har drivi med dessa motora å alle sa at det er IKKE løse foringer på 3.3 Td...
Var det je mente je å egentlig..syns detta var veldig merkelig... Trur faktisk itte det er laga noe japansk motor med løse foringer noen gang heller..i allefall itte diesel..
Men da er i allefall det på det klare at det de sier på det verkste du har hatt bilen er bare tull..det er vel for å ''ro seg unna'' sjøl antagelig..
Spurte også litt om hva feilen kunne væra men det var det ingen som hadde noe konkrete svar på så lenge toppen er i orden...

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#6 Seedy

Seedy

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 129 Innlegg:

Posted 13 March 2005 - 00:00

Ingen som har tips eller forslag til hva jeg kan gjøre?
Er det mulig verkstedet har brukt feil moment?????

#7 Svend

Svend

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 385 Innlegg:

Posted 11 March 2005 - 00:00

Du har jo bare vært max uheldig med denne bilen. Jeg tror det "letteste" og muligens det billigste er og finne en annen motor, fra en som skal hugges. Disse bilene bruker jo som kjent å ruste opp lenge for motorene tar slutt. Får du noen som har et sted som du kan stå inne til å hjelpe deg, bytter du fint motor på en helg.

Svend Landsverk

#8 babyblue

babyblue

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 184 Innlegg:

Posted 11 March 2005 - 00:00

det er vel støpegods i toppen på 3,3..den er det svært sjelden nødvendig med plansliping på..derimot kan toppen sprekke og de kan du ikke se uten å bruke et spesielt middel eller ta en trykktest.

#9 Seedy

Seedy

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 129 Innlegg:

Posted 11 March 2005 - 00:00

Så påstår versktedet at det ikke er toppen likevel, men sylinderforinger som står for lavt i blokka.
Stemmer dette?????

De sier det er 500 deler forskjell på høyden på to av sylinderene?????
Alle sier at de trodde det ikke var løse foringer i denne mortoren?
Dette blir dyrt.

Noen tips til å få dettet til? Vær så snill. !!!!!

#10 Seedy

Seedy

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 129 Innlegg:

Posted 10 January 2005 - 00:00

Filter skiftet før sommeren i 2004. Tror det heller mot sprengt toppakning.

#11 Seedy

Seedy

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 129 Innlegg:

Posted 22 January 2005 - 00:00

Takk Narvik. Du er grei som holder motet mitt oppe. BAre håper den ikke har sprukekt. HAr du en tegning som viser hva som må løsnes, så slipper jeg å skru mere enn nøvendig?
Trekke rekkefølgen er allerede forstørret og innbakt i plast. Så den vil komme godt med. TAkk skal du ha. biggrin.gif

#12 Narvik

Narvik

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 555 Innlegg:

Posted 22 January 2005 - 00:00

tror du ska ta å bytte toppakninga ja, er ikke så mye arbeid som det ser ut.smile.gif


WWW.NORDLANDOFFROADERS.COM
Patrol 3,3td-86
Ski-Doo Summit 800X -01
Patrol-86 Delebil
Corolla -87 (konebil)
Volvo 240 -76


#13 Seedy

Seedy

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 129 Innlegg:

Posted 15 February 2005 - 00:00

Joda. Toppen trille vel sørover i dette øyeblikk. Rimelig klar for å få den på nå. smile.gif

#14 Seedy

Seedy

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 129 Innlegg:

Posted 21 January 2005 - 00:00

Luft filter? Hmmmm..... Burde den ikke ryke svart eller iallefall , mørkt da? Her er nesten hvit røyk og trykk i ekspansjonstank, Kald motor og alt vannet kommer ut av radiatoren når jeg åpner opp. Men for ll del. Det er verdt ett forsøk.Uansett så er deler bestilt. Fint hvis noen har flere tegninger. Setter pris på det. Kanskje en topp i verste tilfelle og?

#15 Triggerhappy

Triggerhappy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 19 Innlegg:

Posted 06 February 2005 - 00:00

kjøpte du toppen med gutten eller?

------------------------------------------------------------

Bedre å vere frampå enn bakpå!

#16 Seedy

Seedy

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 129 Innlegg:

Posted 06 February 2005 - 00:00

Torgeir13@hotmail.com
91847925

#17 Akre

Akre

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Posted 21 January 2005 - 00:00

Prøv å bytt luft filter... det har jeg gjordt... for det røyk jævli av den på tomgang... så ringte jeg nissa'n å sa det som det var... dem bare lo og sa vi sender deler i posten.... på posten lå det ett luft filter.... NÅ rykter det minimalt.....
det er hvert forsøket... smile.gif

#18 Seedy

Seedy

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 129 Innlegg:

Posted 15 March 2005 - 00:00

Nei, mulig du har rett. Jeg snakket med Nissan Norge teknisk avdeling. Slå den biggrin.gif
Det er tørre sylinderforinger på på 3,3 l. De skal stikke fra 2 til 9 hundredeler over blokka. Er de under dette kan trykket i ekspansjons kammeret blåse under toppakning.
En anne ting er planing av disse toppene skulle en være meget forsiktig med. Toppen tålte maks en tiendedel ujevnhet.
En annen MEGET VIKTIG ting er hvor sprekkene var.
Mellom ventilsetene ga normalt ingen lekkasje.
Mellom ventilsetet og virvel kammer vil gi lekkasje til kjøle vann.
Så er spørsmålet om det er mulig å trekke opp foringene på ett kunstig vis. Lure det til på en måte. Svaret va , nei. Men til og med de hadde aldri hørt at det var ett problem. Burde jo bare fått betalt for den motoren min, jeg.
Så det jeg gjør er som følger. HAn "Knallen" som drog til toppen får hoste opp momentet, og for hans del håper jeg at han har dratt til med de momenten jeg har. Hvis ikke får han gjøre det, og så tar jeg litt ekstra i selv. Og går motoren til H....te en gang til er bilen til salgs.
Det er foringer på fjærene bak og venstre knokkelhus som er 2 er på Eu kontrollen. Resten er justeringer av lys og bremser.
Bilen går for 20 hvis noen vil ha den.

Ellers så kom gjerne med smarte forslag. Er åpen for alt.

#19 Seedy

Seedy

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 129 Innlegg:

Posted 12 January 2005 - 00:00

Det var kjempe oppfølgning her. Dette liker vi. Til dere som så langt har svrt. Tusen takk. Mye jeg ikke hadde tenkt på her.

#20 Patrolist

Patrolist

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 448 Innlegg:

Posted 10 January 2005 - 00:00

Hei!

Går ut ifra at du snakker om varm bil. Dårlig futt og?
Lenge siden dieselfilter er skiftet? Farge på røyk?