Konklusjon på for lave sylinderforinger 3,3td
#1
Posted 09 January 2005 - 00:00
Fines det ingen andre måter å gjøre dette på???
Nå er jeg virkelig lei.
Så viste det seg at toppen var sprekket på 2 plasser. Veeeldig koselig.
Skulle gjerne hatt en ny fort som fa.....n. Helst nesten gratis for ser jo at dette blir dyrt. Eller noen som vil kjøpe bilden av meg. Bilen er bra det er det som er problemet mitt. Men ender vel å legge ut for mye penger her nå.
Ring meg på 98 29 67 71.
Er virkelig despo nå
#2
Posted 02 February 2005 - 00:00
Skulle gjerne hatt en ny fort som fa.....n. Helst nesten gratis for ser jo at dette blir dyrt. Eller noen som vil kjøpe bilden av meg. Bilen er bra det er det som er problemet mitt. Men ender vel å legge ut for mye penger her nå.
Ring meg på 98 29 67 71.
Er virkelig despo nå
#3
Posted 02 February 2005 - 00:00
De har holdt på i mange år,tror de holder til i Svend Foynds gate.
Men leser jo nå at den er sprukket,kanskje en annen gang...
#4
Posted 06 February 2005 - 00:00
Alt kjølevannet kommer opp i ekspansjonstanken, og bilen ryker hvitt og blått hver sin uke..
Når jeg tok av toppen. så hadde den blåst mellom sylinder 5 og 6, og vann i syl nr 6. Der var også et par sprekker i toppen, men ikke på de 2 sylinderene. etter planing så var den
ene sprekken borte, og den andre var bare så vidt jeg så..
Nå har fått på toppen igjen, men problemet er forsatt til stede. Kjølvannet kommer opp i ekspansjons tanken, men jeg lurer på om det kan vere litt for masse kjøevann. I flg en jeg snakket med på det lokale verkstedet, så skal det ikke vere helt smekk fullt på radiatoren, så jeg får se nå om tanken forsatt fyller seg opp, og ikke suger tilbake slik som den skal.
Problem 2 er vel at jeg håper på at turboen er gåen, for nå ryker den egentlig mest blått, og det ryker noe helt forjævli.. Skulle rygge med henger en dag det var mørkt, og satte på arbeidslys og greier, men hadde ikke kjangs til å se noe i speilene pga all røyken.. hvem selger turboer???
------------------------------------------------------------
Bedre å vere frampå enn bakpå!
#5
Posted 14 March 2005 - 00:00
Var det je mente je å egentlig..syns detta var veldig merkelig... Trur faktisk itte det er laga noe japansk motor med løse foringer noen gang heller..i allefall itte diesel..
Men da er i allefall det på det klare at det de sier på det verkste du har hatt bilen er bare tull..det er vel for å ''ro seg unna'' sjøl antagelig..
Spurte også litt om hva feilen kunne væra men det var det ingen som hadde noe konkrete svar på så lenge toppen er i orden...
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#6
Posted 13 March 2005 - 00:00
Er det mulig verkstedet har brukt feil moment?????
#7
Posted 11 March 2005 - 00:00
Svend Landsverk
#8
Posted 11 March 2005 - 00:00
#9
Posted 11 March 2005 - 00:00
Stemmer dette?????
De sier det er 500 deler forskjell på høyden på to av sylinderene?????
Alle sier at de trodde det ikke var løse foringer i denne mortoren?
Dette blir dyrt.
Noen tips til å få dettet til? Vær så snill. !!!!!
#10
Posted 10 January 2005 - 00:00
#11
Posted 22 January 2005 - 00:00
Trekke rekkefølgen er allerede forstørret og innbakt i plast. Så den vil komme godt med. TAkk skal du ha.
#12
Posted 22 January 2005 - 00:00
WWW.NORDLANDOFFROADERS.COM
Patrol 3,3td-86
Ski-Doo Summit 800X -01
Patrol-86 Delebil
Corolla -87 (konebil)
Volvo 240 -76
#13
Posted 15 February 2005 - 00:00
#14
Posted 21 January 2005 - 00:00
#15
Posted 06 February 2005 - 00:00
------------------------------------------------------------
Bedre å vere frampå enn bakpå!
#16
Posted 06 February 2005 - 00:00
91847925
#17
Posted 21 January 2005 - 00:00
det er hvert forsøket...
#18
Posted 15 March 2005 - 00:00
Det er tørre sylinderforinger på på 3,3 l. De skal stikke fra 2 til 9 hundredeler over blokka. Er de under dette kan trykket i ekspansjons kammeret blåse under toppakning.
En anne ting er planing av disse toppene skulle en være meget forsiktig med. Toppen tålte maks en tiendedel ujevnhet.
En annen MEGET VIKTIG ting er hvor sprekkene var.
Mellom ventilsetene ga normalt ingen lekkasje.
Mellom ventilsetet og virvel kammer vil gi lekkasje til kjøle vann.
Så er spørsmålet om det er mulig å trekke opp foringene på ett kunstig vis. Lure det til på en måte. Svaret va , nei. Men til og med de hadde aldri hørt at det var ett problem. Burde jo bare fått betalt for den motoren min, jeg.
Så det jeg gjør er som følger. HAn "Knallen" som drog til toppen får hoste opp momentet, og for hans del håper jeg at han har dratt til med de momenten jeg har. Hvis ikke får han gjøre det, og så tar jeg litt ekstra i selv. Og går motoren til H....te en gang til er bilen til salgs.
Det er foringer på fjærene bak og venstre knokkelhus som er 2 er på Eu kontrollen. Resten er justeringer av lys og bremser.
Bilen går for 20 hvis noen vil ha den.
Ellers så kom gjerne med smarte forslag. Er åpen for alt.
#19
Posted 12 January 2005 - 00:00
#20
Posted 10 January 2005 - 00:00
Går ut ifra at du snakker om varm bil. Dårlig futt og?
Lenge siden dieselfilter er skiftet? Farge på røyk?