I kveld ville ikke zukien gå lenger. Det starta med at den fuska litt, deretter smalt det et par ganger i potta før den stoppa. Etter å ha stått litt prøvde jeg å starte igjen, den starta og gikk litt ugjevnt på tomgang, men når jeg prøvde å gi gass kvelte den seg. Etter dette ville den ikke starte i det hele tatt.
Enden på visa blei at far kom og slepte meg hjem. Litt synd siden jeg var på vei fra Spydeberg til Bø og skulle på skitur i Bø i forbindelse med studiet jeg går i morgen klokka 9. det rekker jeg ikke!
Så er det noen som har tips til hvor jeg skal leite etter feilen i motoren?
Glømte å si at jeg fikk konstantert at jeg hadde gnist på pluggene.
Mottortrøbel
Started by
Magnus
, Jan 17 2005 00:00
6 replies to this topic
#1
Posted 17 January 2005 - 00:00
#2
Posted 17 January 2005 - 00:00
kansje kondens? fyll full tank og hell på en flaske med kondensfjerner og prøv og start
Suzuki SJ413 HighRoof
http://www.offroad.n...de=View&RID=899
noen so har kufanger til salgs??
Suzuki SJ413 HighRoof
http://www.offroad.n...de=View&RID=899
noen so har kufanger til salgs??
#3
Posted 17 January 2005 - 00:00
Feilen er funnet!
Det var så enkelt som at bensinslangen fra tanken til bensinpumpa hadde hoppa av.
Hvordan dette har skjedd er for øvrig et mysterium for meg.
Det var så enkelt som at bensinslangen fra tanken til bensinpumpa hadde hoppa av.
Hvordan dette har skjedd er for øvrig et mysterium for meg.
#4
Posted 17 January 2005 - 00:00
Jeg har etter hvert lært at når noe er feil: Begynn med det enkleste først!
#5
Posted 18 January 2005 - 00:00
kan godt være heeeeeelt motsatt og..
primitiv bil, overlegen i terrenget
primitiv bil, overlegen i terrenget
#6
Posted 19 January 2005 - 00:00
joda men man begynner ikke med bytte av stempelringer for et tett bensinfilter fordi at bilen drar dårlig
________________________________________________
"THE MASTERPIECE OF SUZUKI'S ORIGINAL ENGINEERING"
"powerful & high performance engine "
________________________________________________
"THE MASTERPIECE OF SUZUKI'S ORIGINAL ENGINEERING"
"powerful & high performance engine "
#7
Posted 19 January 2005 - 00:00
Et moment til som kommer inn i feilsøking er at det er mye lettere å oppdage feil du har vært borti en gang elle to før.
Er litt trist da å dra ut far for å slepe meg en time hjem for en fei som blei retta opp på 2 minutter.
Er litt trist da å dra ut far for å slepe meg en time hjem for en fei som blei retta opp på 2 minutter.