Trekkvogn til Rally-Cosworth
#1
Posted 18 January 2005 - 00:00
Hvilke frontbøyler ser best ut? De som går hele veien rundt er vel ikke de peneste.. Jeg har også lyst til å montere DEFA + nye og bedre seter foran. Tips?
Hva slags forbruk kan jeg forvente med 2x trekk på blandet kjøring/langkjøring?
Mvh Nils
#2
Posted 26 January 2005 - 00:00
Jeg skal sannsynligvis gjøre en serie artikler i Autofil-magasinet i år om "Rally-karrieren" videre:blink:, og første stopp er Haugland Winter Rally School på Geilo om et par uker, hvor vi må ha med en mekaniker!
Meld din interesse på PM, skriv om deg selv, så hører du fra meg!
mvh Nils
#3
Posted 26 January 2005 - 00:00
Jeg skal sannsynligvis gjøre en serie artikler i Autofil-magasinet i år om "Rally-karrieren" videre:blink:, og første stopp er Haugland Winter Rally School på Geilo om et par uker, hvor vi må ha med en mekaniker!
Meld din interesse på PM, skriv om deg selv, så hører du fra meg!
mvh Nils
#4
Posted 26 January 2005 - 00:00
Ser jeg er litt seint ute i tråden, men har noen tips. Hvis du ikke har gitt opp tanken om bil fra pølseland, så kjenner jeg en grei kar i Hundseshagen (voff voff) med schafer som er Patrol-pusher. Han har stort sett bare Y60 (kort og lang). Det er ikke biler i "gratis-skiktet" , men så er det også skikkelig vare. Hvis Bernander (og resten av oss) skal betale så gjør vel ikke det noe. Vet ikke om du skal ha kort el. lang 2/5/7 seter, men til trekk er selvsagt lang å foretrekke.
Han kjøper fortrinnsvis biler (er kresen) med "kaputt sylinderkopf", og bytter hele toppen. De som har drevet litt med bil vet at det viktigste er ikke å kunne selge , men å kunne kjøpe, og det kan han her.
Han har "utvalget " sitt på Mobile.de, og direktelinken er http://home.mobile.d...r-Gelaendewagen
Han sender detaljerte bilder (fra skikkelig digitalkamera) hvis du ønsker det, og er hjelpsomheten selv.
Han heter Sauerbier, men ølet han serverer er ikke mye surt...
Gudd løkk!
Hilsen Atle Davidsen, Dale
#5
Posted 26 January 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Har vogn å dra med, men kan IKKE mekke:D:D:D
Men trenger du trekkvogn og henger, så har jeg utstyret på plass:P
CHEVY.- EATING FORDS, ****TING DODGES
Opprinnelig postet av Duramax
Og det Duramax mener er selvfølgelig at med på kuppet følger je, som skrur på det meste!
Det kan være for seint å snu, men åffer? Først da begynner moroa!
#6
Posted 26 January 2005 - 00:00
har det gøy med alle dekk jeg.
støtter deg fult ut hær dalix påenget er å komme seg av vegen å inn i skogen
#7
Posted 26 January 2005 - 00:00
Etter min oppfatning så er dette VELDIG feil..
Rana Offroad Team
Save a Horse, Ride a Cowboy
#8
Posted 25 January 2005 - 00:00
Vi gærne har det godt! *Kenneth* 95045727
#9
Posted 25 January 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Ellers er vi på utkikk etter en Rally-mekaniker! Har du attpåtil ei vogn å dra med, er jo alt bare julaften. Du behøver ikke ha erfaring fra rally, bare du KAN mekke..
mvh Nils
Opprinnelig postet av AutofilRallyTeam
Har alt detta her + mer! Klar som ett juletre!
OJ....det går det!?
Tlf 98204312
#10
Posted 25 January 2005 - 00:00
Men trenger du trekkvogn og henger, så har jeg utstyret på plass:P
CHEVY.- EATING FORDS, ****TING DODGES
#11
Posted 23 January 2005 - 00:00
#12
Posted 22 January 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Takk Kenneth, det høres ut som ikke ALLE er helt enige om hvorvidt det er BFG A/T eller Goodyear som gjelder, men de ruller vel rundt begge to:)
Som sagt, er det noen som kan antyde pris på hjul/felg? Bør jeg plukke opp hjul i Pølsetysker-land tro?
OG - er det noen som har tips for å sjekke om toppen på vogna er i ferd med å takke for seg? Har skjønt at Patronen ikke er overvettes begeistret for endeløs kjøring på Autobahn...
Opprinnelig postet av AutofilRallyTeam
kjøpte 4stk goodyear MT/R 32x11,5-15 på 8x15 whitespoke felg hos dekkmann, betalte ca 11000...
X
#13
Posted 21 January 2005 - 00:00
Eg har høg og lang Patrol Y60 med 33x12,5 på 10x15 felg dog med Old Man Emu sett. Fungerar perfekt både til å dra tungt med og i skogen!!
Ang dekk har eg BFG All Terrain, desse er eg og svært godt fornøyd med, dei fungerar godt som vinterdekk også.
Kan altså anbefale Patrol.
Lykke til med bilkjøp!
#14
Posted 18 January 2005 - 00:00
mvh
Øyvind E
www.mk-1.no
mk-1.no
#15
Posted 18 January 2005 - 00:00
-93 Patrol GR
#16
Posted 18 January 2005 - 00:00
ja, jeg skal prøve å få med meg noen løp i år her hjemme, både rally & bakkeløp. Også blir det vel NM i breisladd! Godt å høre at Patrol'n ikke er SÅ tørst som jeg fryktet.
mvh Nils
#17
Posted 18 January 2005 - 00:00
Er den dimensjonen du oppgir her max av hva jeg kan sette på uten andre modifikasjoner enn skjermbreddere? Hva tror du jeg må ut med for fire komplette hjul på en grei felg? Er det noen som har bilde av en Patrol med denne dekkdimensjonen påmontert?
Mvh Nils
#18
Posted 18 January 2005 - 00:00
Har selv en 94 mod patrol 2,8. Den er knall til å trekke tungre ting med. Har dratt last på over to tonn uten problemer. Det er ikke vanskelig å få ut litt flere hester heller uten at forbruket øker nevneverdig. Når det gjelder hjul så har jeg selv 31"/10.5"x15" BFGOODRICH ALL TERRAIN (Samme som autofilbilen hvis jeg ikke husker helt feil) på 10"x15" felger og er KJEMPEFORNØYD med disse. Ser skikkelig rått ut også 33" går kun på uten subbe borti noe hvis du har på 7" felger uten heving eller 8" og oppover med heving. Kan jo kappe bort alt det subber i også, men er vel ikke beste løsning det.
Ellers så får dere ha lykke til med rallyene og håper å se dere i aksjon på Numedalsrally
Hilsen Kenneth
Vi gærne har det godt! *Kenneth*
#19
Posted 18 January 2005 - 00:00
Som sagt, er det noen som kan antyde pris på hjul/felg? Bør jeg plukke opp hjul i Pølsetysker-land tro?
OG - er det noen som har tips for å sjekke om toppen på vogna er i ferd med å takke for seg? Har skjønt at Patronen ikke er overvettes begeistret for endeløs kjøring på Autobahn...
#20
Posted 18 January 2005 - 00:00
Lykke til
Tore
Duramax, Itte member ta noe som helst....