Gå til innhold



Foto

hevesett


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
46 replies to this topic

#1 WaxFraq

WaxFraq

    Autofil tulling

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 18 January 2005 - 00:00

er det noen som har erfaringer med dobinson/OME??

for/imot??

hørte med hoel på bgnor, han anbefalte dobinson,
noe mer holdbart...???

hvis alt går veien sin nå, så har jeg hevesett innen forholdsvis
kort tid..!!!! biggrin.gif:P

If You're Gonna Be Dumb,
You Gotta Be Tough!

Galleri - http://www.offroad.n...wGalery&id=2823

#2 WaxFraq

WaxFraq

    Autofil tulling

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 26 January 2005 - 00:00

var på "stormøte" (årsmøte) på jobben igag, da hadde de med seg en "prototype" av den nye
L200 som vi skal begynne å ta inn...(jobber for NTE), der var det ikke mye org. L200 igjen!
kufanger og vinsj intrigrert i støtfangern, som det stod WARN på med stooore bokstaver...den var FET!

masser av "dørplate/diamantplate"! så ut til å være mer bakkeklaring enn orginalen også...

så kommer det som ødelegger hele bilen...det avr jo seff. org. dekk på ramma da...tamt som det er.. =)

men resten av bilen var det håp for...ja..unntatt den svææære kassen dem hadde erstatett platten med... =)

If You're Gonna Be Dumb,
You Gotta Be Tough!

Galleri - http://www.offroad.n...wGalery&id=2823

#3 tarsand

tarsand

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 104 Innlegg:

Posted 26 January 2005 - 00:00

Skal bli seriøs shining til våren ja! håper at arbeidslysta stiger i takt med temperaturen, Holder på å mekke en frontbøyle + kanalbeskyttere også, tenkte å smelle på alt under den store vårshininga!biggrin.gif

#4 Morolen

Morolen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 560 Innlegg:

Posted 26 January 2005 - 00:00

Bare gnu på "Narvik" - har hevet 2 patroler på karosseriet med båtruller fra biltema selv, og vil tørre påstå at begge bilene har fått mer juling i terrenget enn de fleste tør tenke på..... uten at noen av de har seget eller sprukket - monter klossene UTEN de orginale gummilefsene som sitter på bilen originalt og det går helt fint.....

de som har opplevd at båtrullene ikke holder mål tror jeg har behov for å justere "momentet" i armen som trekker til bolter og kanskje gjøre en liten siktejustering på øyet som kjelper hodet med å bestemme hvor båtrullen skal sitte under bilen.....

lykke til!!

Ikke bare idrettsstjerner driver med høydetrening....

#5 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 26 January 2005 - 00:00

ja heldivis snart vår er motløst å bare tenke på å jøre noe nå.
vurder bodylift seriøst til våren.
hadde vært greit med godkjenning må vel undersøke litt med bt trondheim før man kjøper

bt på steinkjer liker ikke ombygde biler serlig godt.
en kompis ble stoppa i sommer med en fiat uno turbo av de, å den er det orginalt styling,
fangere å hele bilen er bredda det måtte han ha tuv papirer på ,orginal bil.
å hjemme laga eksos med potter å greier, å den krevde de støy kontrol på sintef.

å en annen kompis fikk godkjen senke sett på ett annat bt av en volvo,
den godkjenningen prøvde de å få annulert for de mente det var de som skulle ha godkjent den for de var nermest.

så dit skall ikke jeg.

#6 WaxFraq

WaxFraq

    Autofil tulling

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 25 January 2005 - 00:00

ja, like greit å fente til man har alt liggende.. =)
eller synes du kanskje ikke det er så lekkert med heva bil
å 205 R16??? hehehe...

If You're Gonna Be Dumb,
You Gotta Be Tough!

Galleri - http://www.offroad.n...wGalery&id=2823

#7 tarsand

tarsand

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 104 Innlegg:

Posted 25 January 2005 - 00:00

Har to karosserifester som skal fikses først ja! Skal uansett ikke starte operasjon heving før til våren når jeg forhåpentligvis har fått tak i noen fete hjul å sette påbiggrin.gif

#8 Narvik

Narvik

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 555 Innlegg:

Posted 25 January 2005 - 00:00

fikk rullene via en bekjent som har kjørt med slike en god stund, er ikke noe tegn til at det skal bli nå tull med dem på hans bil......
er jo en enkel sak å montere så er det vel like enkelt å bytte dem om det skulle vise seg å bli nødvendig........cool.gif

http://www.zett.no/4...y_mc?aId=217987
Patrol 3,3td-86
Ski-Doo Summit 800X -01
Patrol-86 Delebil
Corolla -87 (konebil)
Suzuki LT 50 (4hjuling)


#9 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 25 January 2005 - 00:00

båtruller er ikke det gummi i dem da? kann det være særlig å bruke ?
er ikke bodylift klossene harde?

#10 WaxFraq

WaxFraq

    Autofil tulling

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 24 January 2005 - 00:00

biltemaruller??? hva har du brukt nå da??? =)

standard nylonstang hos industrivarer eller lignede er toppers! =)


If You're Gonna Be Dumb,
You Gotta Be Tough!

Galleri - http://www.offroad.n...wGalery&id=2823

#11 andy

andy

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 915 Innlegg:

Posted 24 January 2005 - 00:00

Og etter et par uker, så er bilen nesten like lav igjen. Da biltemarullene ikke tåler vekta...

#12 Narvik

Narvik

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 555 Innlegg:

Posted 24 January 2005 - 00:00

har nettop mottatt 5 stk 10cm båtruller fra biltema, er bare å kappe i 2, kjøpe 10 stk 100x12mm bolter og noen store skiver så er settet komplett..... og båtrullene koster 19,90,- på biltema.....
så var det bare å få tid til å gjøre jobben da:)

WWW.NORDLANDOFFROADERS.COM
Patrol 3,3td-86
Ski-Doo Summit 800X -01
Patrol-86 Delebil
Corolla -87 (konebil)
Suzuki LT 50 (4hjuling)


#13 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 24 January 2005 - 00:00

på patrol 160 så er det en ide å sjekke karoseri festene før man vurdere bodylift.
for de bilene er kjent for å ruste nettop der.
må være tamt å starte på jobben får så å finne ut att det er helt råtten.
vurderer selv bodylift, men spekulerer på å forsterke først

#14 norwayr6

norwayr6

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 155 Innlegg:

Posted 24 January 2005 - 00:00

Så vidt jeg husker så må man ta av det nedre radiator dekselet, flytte festet til clutsj slangen og bøye girstenger litt

#15 tarsand

tarsand

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 104 Innlegg:

Posted 24 January 2005 - 00:00

Hvor mye er det som berøres av et 2" bodyliftsett da? Tenker på ting som må gjøres om i forhold til chassi løftet??? 86 mod 3,3 superroof?

#16 WaxFraq

WaxFraq

    Autofil tulling

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 24 January 2005 - 00:00

gleder meg til juni, skal inn med patrol'n....da er vel jeg av den dumme sorten
som stiller med 33" å 3" bodylift...(håper innen da at jeg har 2,5" hevesett..!)

=) dum som faan!!! KÅNGE!!!!

If You're Gonna Be Dumb,
You Gotta Be Tough!

Galleri - http://www.offroad.n...wGalery&id=2823

#17 Y60-Hans

Y60-Hans

    BROMM

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 732 Innlegg:

Posted 24 January 2005 - 00:00

Det går å få godkjent bodylift!

Men TUV/TUF godkjennings papir eller andre godkjenningsdokumenter
kan man bare glemme, det eksisterer ikke til noen bil, muligens
bortsett fra et tysk bodylift sett til jeep.

Det finnes heller ikke komplette ferdige bodylift sett til patrol å få kjøpt,
stortsett så brukes sett til toyota 4runner eller kingcab. Setta til
japanske biler kunne like gjerne hett Japan Universal.....laugh.gif

Tilsynet i trondheim godkjenner bodylift hvis det er gjort skikkelig!!
Og det er enklere desto mindre man løfter! Er ganske mye mere jobb
med 3" bodylift enn 2"!!



Gjødsler dekka dagli,
men de blir ikke større!?!

#18 WaxFraq

WaxFraq

    Autofil tulling

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 24 January 2005 - 00:00

ja, stemmer det, man kommer også borti festebraketter til breemserør koblinger,
men det er bare å løsne dem litt, så går det bra....

man trenger ikke å bøye girstengene egentlig, men har aldri kjørt patrol med
"normale" girstenger da...hehe...bodylift var allerede montert da jeg kjøpte den.. =)
men det kan selvfølgelig gjøres med fordel overfor giring.. =) kommer ganske nært
dashbordet i 1. 3. og 5.... (å den kan være litt ekkel å få i 4L...men ellers ingenting..)

som du ser..det bør gjøres.. =) hehe...


If You're Gonna Be Dumb,
You Gotta Be Tough!

Galleri - http://www.offroad.n...wGalery&id=2823

#19 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 21 January 2005 - 00:00

er det noen her som har fått godkjen bodylift at bt? event hvilke bt?
trodde ikke det ikke var så lett på å få godkjent bodylift.
men er det muli å få godkjent skal det vurder det.

#20 WaxFraq

WaxFraq

    Autofil tulling

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 22 January 2005 - 00:00

du får vel hi-jackers med et hydraulikk-system som kansje er noe bedre vil jeg tro...

If You're Gonna Be Dumb,
You Gotta Be Tough!

Galleri - http://www.offroad.n...wGalery&id=2823