Er akslene på eldre dodge ram charger noe som kan modifiseres og passe blazer?
Hvordan er akslene (type)der i forhold til blazer. Sterkere?
Noen bedre og dårliger modeller av disse bilene med tanke på aklser?
Tenker på og kjøpe en skogsbil, og lurer på om jeg skal falle på en slik en dodge ram charger av eldre type, men dette er kun vist akslinger er sterkere en på chevrolet k5
75 blazer, 33", 454 bb
Aksler
Started by
Funlight
, Jan 19 2005 00:00
4 replies to this topic
#1
Posted 19 January 2005 - 00:00
#2
Posted 21 January 2005 - 00:00
utvekslingen i transferkassene er stort sett like siden transferkassene er like over de forsjellige årene, en som har vert med å kjøre litt hos oss har en RC 78 (tror jeg) med NP203 fulltimekasse, akkurat som min blazer 78 mod.
The big three (ford, chevy og dodge) bruker de samme transferkassene med noen små forsjeller men innmaten er lik
feks. på en transfer NP205C er til chevy F er til ford og D dodge.
-Knut
isuzu økonomi 4x4
The big three (ford, chevy og dodge) bruker de samme transferkassene med noen små forsjeller men innmaten er lik
feks. på en transfer NP205C er til chevy F er til ford og D dodge.
-Knut
isuzu økonomi 4x4
#3
Posted 19 January 2005 - 00:00
Tillater meg å svare på noe vagt underlag her, men heter akslingen Dana 40, eller ennå bedre Dana 60 burde det meste gå greit.
Bare vent litt du, så kommer svarene.
Her på forumet finnes flust av ekspertise.
Kenneth
--Member of Team Blikkhallen Oslo--
Dodge Ram 1500, 95
Plymouth Trailduster, 79 mod
Bare vent litt du, så kommer svarene.
Her på forumet finnes flust av ekspertise.
Kenneth
--Member of Team Blikkhallen Oslo--
Dodge Ram 1500, 95
Plymouth Trailduster, 79 mod
#4
Posted 20 January 2005 - 00:00
de aller fleste Ramchargere ble levert med Chrysler 9 1/4'' bakaksel
og Dana 44 framaksel, Det ikke alle er klar over, er at D44 kommer i 2 forskjellige varianter på RC - D44 FBJ og D44 8FD
sistnevnte er endel kraftigere, og er montert på samtlige RC etter 1981 med "offroadpakke"
vanlig K5 10-bolt tilsvarer vanlig D44, bakakslingen på RC er ifølge de som har peiling på det noe kraftigere enn org- akslingen på K5
største forskjellen på drivverkssiden er at RC ( dodge generellt) ikke har slip-yoke på transferkassa mot bakre mellomaksel- men har fast montert yoke og splines på mellomakslingen istedet - dette er en bedre konstruksjon, og tåler mer juling i skogen
RC har høyere utveksling i transfer etter 83 enn K5 - normalt 2.61:1 og K5 har 2.0:1 eller 1,98:1 frem til 1988
kan RC akslene monteres på blazer?? - ja men bladfjærene på RC og K5 har ikke samme avstand mellom bladfjærfestene, så disse må slipes av og flyttes i så tilfelle
If you can't Dodge it.... RAM it!!!!!
og Dana 44 framaksel, Det ikke alle er klar over, er at D44 kommer i 2 forskjellige varianter på RC - D44 FBJ og D44 8FD
sistnevnte er endel kraftigere, og er montert på samtlige RC etter 1981 med "offroadpakke"
vanlig K5 10-bolt tilsvarer vanlig D44, bakakslingen på RC er ifølge de som har peiling på det noe kraftigere enn org- akslingen på K5
største forskjellen på drivverkssiden er at RC ( dodge generellt) ikke har slip-yoke på transferkassa mot bakre mellomaksel- men har fast montert yoke og splines på mellomakslingen istedet - dette er en bedre konstruksjon, og tåler mer juling i skogen
RC har høyere utveksling i transfer etter 83 enn K5 - normalt 2.61:1 og K5 har 2.0:1 eller 1,98:1 frem til 1988
kan RC akslene monteres på blazer?? - ja men bladfjærene på RC og K5 har ikke samme avstand mellom bladfjærfestene, så disse må slipes av og flyttes i så tilfelle
If you can't Dodge it.... RAM it!!!!!
#5
Posted 20 January 2005 - 00:00
K5 har 1,96 i utveksling frem til 80 i transfer.Deretter 2,61 til 88.deretter kom 241 transfer i 89 med 2,72.
mob nr 95142673
Mo i Rana Offroad Team
mob nr 95142673
Mo i Rana Offroad Team