noe som ka gi meg råd jeg ska kjøpe bil til 1500 blir mye rust fjærning da men lenge til jeg kan kjøre
terje

F250
Started by
karl77
, Jan 24 2005 00:00
24 replies to this topic
#21
Posted 15 February 2005 - 00:00
#22
Posted 10 February 2005 - 00:00
Det er umulig å vite siden det var flere forsjellige "options" med utveksling så det må du bare sjekke....
Hvis det sitter en liten stålflik en liten lapp på en av boltene på diffluka på bakakselen så burde utvekslingen stå der, hvis ikke må du bare jekke opp og telle omdreininger på mellomakselen.
Du jekker opp, setter et merke på hjul og et på mellomakselen, så snur du på mellomakselen og teller antall rotasjoner du må ta for at BEGGE hjula skal gå en runde, dvs. at begge må rotere, hvis det ene henger på bremser e.l. så er det bare å ta to på det andre...
rsultatet burde være mellom 3 og 4 omdreininger:
3 = 3.08
3 1/4 = 3.27
3 1/2 = 3.55
3 3/4 = 3.73
rett over 4 er 4.10
Det finnes en 3.89 også men den tror jeg er kun for ford 9" og har ikke sett den til andre aksler....
-Knut
isuzu økonomi 4x4
Hvis det sitter en liten stålflik en liten lapp på en av boltene på diffluka på bakakselen så burde utvekslingen stå der, hvis ikke må du bare jekke opp og telle omdreininger på mellomakselen.
Du jekker opp, setter et merke på hjul og et på mellomakselen, så snur du på mellomakselen og teller antall rotasjoner du må ta for at BEGGE hjula skal gå en runde, dvs. at begge må rotere, hvis det ene henger på bremser e.l. så er det bare å ta to på det andre...
rsultatet burde være mellom 3 og 4 omdreininger:
3 = 3.08
3 1/4 = 3.27
3 1/2 = 3.55
3 3/4 = 3.73
rett over 4 er 4.10
Det finnes en 3.89 også men den tror jeg er kun for ford 9" og har ikke sett den til andre aksler....
-Knut
isuzu økonomi 4x4
#23
Posted 08 February 2005 - 00:00
Noen som vet hvilken utveksling på akslingene det er på en F250 4x4 fra 1989 7,3 Diesel?
#24
Posted 27 January 2005 - 00:00
Solide biler! Greie å få deler til.
4x4 som ikke virker er som regel defekte fruhjulsnav - mange av disse hadde automatiske frihjulsnav som var noe dritt. Transferkasse er som regel en BW1346 eller BW1356 og disse går skjelden i stykker.
Bør vel ikke være noe problem å ordne motoren, men det koster jo litt å bytte veiv. Mener å ha hørt noe om at de har en tendens til å skjære seg på sylinder 8. Det er for øvrig 6,9l diesel, men 7,3l går rett inn.
Roar, Lightfoot Racing
4x4 som ikke virker er som regel defekte fruhjulsnav - mange av disse hadde automatiske frihjulsnav som var noe dritt. Transferkasse er som regel en BW1346 eller BW1356 og disse går skjelden i stykker.
Bør vel ikke være noe problem å ordne motoren, men det koster jo litt å bytte veiv. Mener å ha hørt noe om at de har en tendens til å skjære seg på sylinder 8. Det er for øvrig 6,9l diesel, men 7,3l går rett inn.
Roar, Lightfoot Racing
#25
Posted 11 February 2005 - 00:00
Takk for svar....lappen på akslingen bak var uleselig sjø, derfor lurte jeg på om noen visste. Men som du sier det finnes sikkert flere mulige alternativer utifra model og år.