Gå til innhold



Foto

Er Hyundai H-1 4x4 ok som firehjulstrekker?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
15 replies to this topic

#1 4x4crazy

4x4crazy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Posted 26 January 2005 - 00:00

Heisann!

Jeg har en Hyundai H-1 4x4, 2000 modell, 2,5TDI på hånden som jeg vurderer å kjøpe.

Det jeg lurer på, hvordan er fremkommelighet o.l. på denne? Er den ok i terreng?
Er det noen form for diffsperre eller diffbrems på den? Er motor og bil bra til litt halvveis avansert offroading?

Har ikke hatt noen 4x4 siden min dypt savnede Nissan Terrano 88 modell. Nå trenger jeg ny bil, med god vareplass. Har sett såvidt på Mitsubishi L300/L400 og Toyota Hiace 4x4, men synes H-1'en er langt bedre iallefall utseendemessig og interiørmessig.
Noen med erfaringer på denne?


(har også snust på Jeep Cherokee 2.5TD som vare og Ford Explorer som vare - men disse har litt for liten vareplass i utgangspunktet...)

#2 4x4crazy

4x4crazy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Posted 04 February 2005 - 00:00

Vet ikke... wtf.gif

Har aldri vært borti Rocky'er... aldri kjørt noen faktisk.
Noen andre som kan uttale seg om hvordan denne er som en offroader? Hvordan 2.0 bensinen er, delepriser, heving/større hjul, osv...

Egentlig har jeg mest lyst på en pick-up - Toyota, Nissan, Ford, osv... men jeg er nå åpen for alt... mer eller mindre (Hilux er kanskje det jeg har mest lyst på for øyeblikket tongue.gif )

#3 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 30 January 2005 - 00:00

H1 er sikker et bra alternativ, men som det sies over så er det nok ikke noen terrengbil... i fjor var det en kar med til treffet i danmark med en original HiAce 4x4, det gikk greit, men han måtte trekkes ut av rullesteins området

Kopi av melding:
Stikkord for framkommelighet er stiv foraksel,


Dette er en sannhet som er diskuterbar!!!wink.gif

Tommy Olsen

#4 effer

effer

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 357 Innlegg:

Posted 30 January 2005 - 00:00

jeg mener også at h-1 er en flott bil.. som snekker så kunne jeg gjerne hatt en sånn.. men det eneste jeg har hørt, er at de muligens er litt myke i ramma.. det var iallefall h-100.. hvist du parkerte med det ene for hjulet oppå en fortauskant så fikk du nesten ikke åpnet døra.. biggrin.gif

#5 VCE

VCE

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2374 Innlegg:

Posted 27 January 2005 - 00:00

turbodiesel!


1988 Chevy Subb 6.2D - th400 - 208 - 265/75-16 | Garasj: http://www.offroad.n...=ShowID&ID=3157

#6 4x4crazy

4x4crazy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Posted 27 January 2005 - 00:00

En ting til; de forskjellige motoralternativene i Hilux og Kingcab - hvilke er bedre til offroading? Diesel eller bensin?

#7 4x4crazy

4x4crazy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Posted 27 January 2005 - 00:00

Kopi av melding:
...nye Nissan SUVen(husker ikke navnet men det er den med teit plassert lyddemper).
Opprinnelig postet av eirikrab



Er det X-Trail'en du mener?


Hvordan er f.eks. en Nissan Kingcab kontra Toyota Hilux?
Tenker da på tilgjengelighet/priser på vanlige deler og mer spesielle deler som hevesett, osv.

Og, hvilke årsmodeller av Kingcab og Hilux er å foretrekke?

#8 eirikrab

eirikrab

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 496 Innlegg:

Posted 26 January 2005 - 00:00

Har sett mange bruke H1 4X4 i fjellet på dårlige skogsbilveier, og har fortsatt ikke sett en stå fast. Det er klart at dette er ikke en bil for røft offroadbruk men det er vel mange SUVer i dag som er dårligere. Husker en gang jeg var på kjøring i skianlegg en vinter. Da var det en kar som kjørte med en slik H1 i snøen og han kom da lenger enn f. eks den nye Nissan SUVen(husker ikke navnet men det er den med teit plassert lyddemper). Har en kamerat som hadde en H1 lang, og han var veldig fornøyd. Husker jeg var imponert over hvor mye som har skjedd siden disse Accent/Elantra. Kvalitetsmessig er den på høyde med de fleste biler i dag..

En Cherokee med bitte små vinterhjul er ingen tøff Cherokee... sukk la det bli vår

#9 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 26 January 2005 - 00:00

Begynn med en gammel Hilux, Suzuki, Cherokee, volvo feltvogn, for eksempel. Stikkord for framkommelighet er stiv foraksel, og noenlunde liten og lett bil. Kjøp også noe kurant så det går an å få stæsj som hevesett og sperrer hvis du skulle bli bitt av basillen.

#10 4x4crazy

4x4crazy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Posted 26 January 2005 - 00:00

Hei.

Jeg har slått til på bilen omtrent akkurat nå. Av de forskjellige kassebilene med 4x4 jeg har sett på, er jeg mest imponert over Hyundaien. De er vel ganske sjeldne såvidt jeg har skjønt? Uansett tror jeg ikke det er noe dumt kjøp som en bruksbil til mitt bruk.

Vel, noen tips på en god billig 4x4 til "grisekjøring" da?

#11 amplifier

amplifier

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 470 Innlegg:

Posted 26 January 2005 - 00:00

hei .. jeg jobber hos mazda, hyudai forhandleren i stkjer.
Vil faktisk påstå at h1 er en av de bedre 4x4 kasser..
N-trøndelag e-verk kjører noen av disse og de er meget fornøyd.. der snakker vi røfft bruk!
den har diffbrems bak ..
har god erfaring med disse kostnadsmessig.
det eneste som er noe å si på er at de er plaget med gnag i ledningsnett mellom motor og karosseri .. men dette er en smal sak.wink.gif
god bil aldri kluss med 4x4 systemet..

amplifier..
Play big, Win big, BE BIG

#12 4x4crazy

4x4crazy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Posted 26 January 2005 - 00:00

Hei og takk for svar.

H-1 har lavgir (standard 2hi, 4hi og 4low).
Mener jeg har lest at den har diffbrems? På Terranoen jeg hadde var det vel også bare diffbrems mener jeg å huske.

Det er ikke snakk om noe seriøs offroading med denne bilen. Det blir ett kompromiss - jeg trenger en kassebil og vil ha 4-hjulstrekk. Men den er såpass høy og har god bakkeklaring at dårlige skogsbilveier o.l. burde gå an.


Kunne egentlig tenkt meg en Terrano igjen, evt. en 4-Runner. Men Terranoer (korte typen) og 4-Runnere er det ikke akkurat flust med til salgs eller i nogenlunde bra stand.

Hvis jeg skal ha meg noe billig til mer seriøs offroading, hva kan anbefales?

#13 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 26 January 2005 - 00:00

Hei, jeg ville ikke satset på h1 eller L400, og spesiellt ny hiace, etter 96. har en slik og den er totalt meningsløs i terrengt. skal du ha varebil sats på gammeltypen hiace, eller l300. Begge har lavserie, diff sperre osv. Hiacen har desidert størst lasteplass, men står ikke på ramme, den er dessuten så å si feilfri. L300 er en god del mindre men har ramme, vistnokk samme som l200:)

Har ingenteng i mot tur i skog å mark, så lenge det e med motor!!

#14 dalix

dalix

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2225 Innlegg:

Posted 26 January 2005 - 00:00

tror ikke det er noe terrengbil akkurat, men fremkommeligheten blir vel som en kassebil med 4x4 regner jeg med.
Helt sikkert en OK varebil , men ikke akkurat noe skogsmaskin!



Rana Offroad Team

Save a Horse, Ride a Cowboy

#15 gnorken

gnorken

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 107 Innlegg:

Posted 04 February 2005 - 00:00

har en rocky 2,0 bensin tilsalgs for 8000,- i veldig bra stand, interressert?

#16 Scuba

Scuba

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 554 Innlegg:

Posted 11 February 2005 - 00:00

sats heller på en WV Caravelle syncro,har en slik fra 94 på jobb,kommer fram på de underligste steder,skogsveier ikke noe problem.