HJELP!!!
#21
Posted 04 February 2005 - 00:00
blir sikkert fort møkkete med ett k&n filter men med hyppig rengjøring går vel det bra.
er ikke sikker på tykkelsen på alu dørk plater men er vel en 4-5 mm.
skall i allefall kappe og knekke en plate fra fangeren som følger fjærene nedover
#22
Posted 04 February 2005 - 00:00
Lurte på å bruke 4'' pvc med ett K&N filter på toppen..skulle gå det trur je,bare passe på å gjøre rent filteret litt ofte så..
Har fjerna alle de originale platene under bilen min je...må lage nye for de som satt der vart bare filler å møkk før je hevet bilen,hehe..
Alu dørkeplater er fint under der tenkte je..tåler itte all verden men det beskytter jo litt da..
Mener de platene er 4mm med mønsteret liksom,stemmer det?
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#23
Posted 04 February 2005 - 00:00
2" røre går mellom topp dekslet og luftfilter huset regner med insugs stussen går å snu på manifoilen ser den er skruvd.
men hvist det ikke gå blir det nytt luft filter. går an å lage mere plater under bilen mot vann
snorkel ja blir det en du kjøper ferdig eller skal du lage
#24
Posted 05 February 2005 - 00:00
Ja har tenkt litt på det med plate under der nå..måtte ut med mag-lite'n å se istad å je men blei itte akkurat noe klokere av det da,hehe..
Blir vel ett forferdelig leven under der med å laga slissespor som den går i trur je..
Hmmm,så noe sånt opplegg en gong men husker itte hvor å åssen det var gjort..trur det var i ett eller LR blad je har her..må se om je finner at det trur je.
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#25
Posted 04 February 2005 - 00:00
Jobba som sveiser i 4 år før je tok fagbrev som bilmekanikker..har blitt noen meter med sveis,hehe..
Tenkte å bruke 3'' vanlige eksosrør til cooler'n bare je..problemet blir å finne grove nok slanger da men..
Cooler til Saab passa vist fint hørte je..
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#26
Posted 04 February 2005 - 00:00
tok rør trå sefrikat for litt over ett år siden.
saab 900 å volvo har vel 3" stusser på coolerene må være gunstig.
eksos rør er sikkert gunstig, dyrt er det heller ikke
tenkte å bruke 2" vet ikke om jeg vill fjerne det orginale luft filter huset med tanke på vann, tamt å dra fult hele systemet ned vann
#27
Posted 04 February 2005 - 00:00
Skar setta på snorkel je så drukner je sjøl før motor'n i allefall.. Trur det blir noe knoting for å få til noe med den boksen som sitter der..veit itte sikkert men..
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#28
Posted 03 February 2005 - 00:00
skall ta en titt i morgen om jeg finner noen 3" rør ender liggende å slenge men tror det er dårlig med det.
men 2" finness i masse vis, gav for øvrig tror det skulle hvert rekkverk til en eller annen bro.
men jeg har funnet 2" rustfri vist jeg skall være så heldig å finne meg en billig intercooler så blir det bra
#29
Posted 06 February 2005 - 00:00
kan være en ide med servo pumpe fera chevy. japsene har vel ikke like gode pumper nei.
ja lange patrolen er ganske bra i terenget ja.men er litt upraktisk å snu med.
å så mye heva som din er henger vel den ikke med det første.
spørs hvordan den bukplata er i dyp snø da når nan må rygge ser for meg den kan bli en bra brems
#30
Posted 03 February 2005 - 00:00
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#31
Posted 06 February 2005 - 00:00
Må bytte kanaler,hjulbuer,sideplater bak bakhjul å sveise noen karosserifester å innvendig hjulkasser bak..dukker sikkert opp mer å når je begynner å klore i detta..bruker å væra slik i allefall...
Min er blå original den også så det er itte lakkert noe i motorrom å sånn..
Må sveise litt over bakluka også...den takrenna der er bare kjeks..huff je hater å sveise rust egentlig men må gjøre det..
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#32
Posted 03 February 2005 - 00:00
#33
Posted 03 February 2005 - 00:00
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#34
Posted 03 February 2005 - 00:00
får vel høre med mesta da,
#35
Posted 02 February 2005 - 00:00
så når turteller'n kom til 1500 rpm, så slutta den liksom bare....stoppa der...så datt den ned igjen da
når turtallet sakk...etter et par brrrrmmm-brrrrmm så kom den...rart =)
nei, jeg har en kompis som ikke har fått turteller'n til å funke noen gang....så han lurer på om det faktisk er en
føler på registret eller noe som da mangler...alt av ledninger osv i speedometer huset er der, og dem er
tilkobla...nei, jeg vet ikke...ingen som gidder å ta bildet av hvor den "føleren" sitter?? har litt problemer med
å lokalisere den også...er ikke bilmekanikker...bare prøver å være det =) hehe...
If You're Gonna Be Dumb,
You Gotta Be Tough!
Galleri - http://www.offroad.n...wGalery&id=2823
Nb! Ring gratis med www.skype.no
#36
Posted 03 February 2005 - 00:00
Rør ja,ett lite tips: Reis innom Mesta ett sted å hør med dom..de grove skilt røra er 3'' å det som er under 2.5-3m går ofte som kapp..dom er ittno glad i å skjøte skiltrør..
Eneste ulempen med disse røra er at dom er galvanisert men det går fint å sveise hvis du sliper godt først.. Har bygd rørfangere forran og bak på LR min med skiltrør fra Mesta,hehe..ruster ikke hell vettu..
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#37
Posted 03 February 2005 - 00:00
er upraktisk med 24v kan ikke kople noe uten omformer eller seri kobling men da må man ha to elementer med lik motstand
vurderte å lage fangere å kanal beskyttere av 3" rør men synes det ble for dyrt nesten 100kr meteren. ville blitt noen meter
#38
Posted 03 February 2005 - 00:00
Fanger'n er laga sjøl ja..detta blikk skramelet som sitter der originalt er noe stusselige greier..var så rusten å så den hadde vel ikke gått gjennom noe kontroll..
Fant feilen på instrumenta istad da..det var det jeg kom til å tenke på igår med den koblinga mi,hehe..
Har montert inn en 24-12v 15amp omformer som jeg har kobla batteri på slik at omformer'n fungerer som lader til det batteriet.. Strøm inn på omformer'n er tennings strøm jeg har tatt ut oppunder bak hanskerommet..dette er noe strøm til vifta fant jeg ut.. Problemet er da at når jeg skrur av tenning går strømmen feil vei gjennom omformer'n fra det ekstra batteriet slik at det går 12v fra den å ut i ledningsnettet... Kabel fra motor rommet med 24v og ett 24v rele så var det i orden..
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#39
Posted 07 February 2005 - 00:00
skall hvist være like bra å mindre skjanse for brann å
lakken på take på bilen min flasser av jeg pussa bort alt som såg dårlig ut i høst å lakerte men nå har det bynt i gjenn.
hart sett flere super roof med samme problen.
er litt spent når bilen skall lakeres må vell pusse taket så det holder
#40
Posted 07 February 2005 - 00:00
Ha samma problemet med lakken på taket je å..fikk en skade på taket i fjor vinter etter en fastkjøring inntil ei stor bjørk...reiv av takstativet å klemte inn nesten hele sida på taket å greier,hehe..jaja nok om det men i allefall så da oppdaga je at lakken løsna veldig lett fra plata liksomnnser neste ut som det er noe slags sink grunning eller noe som er brukt der fra fabrik for det ruster itte noe særlig der lakken er borte..samma er det på A-stolpene også..må vel ratt pusse ned hele taket for å få malinga tel å sitta der da...det blir mye jobb så je håper itte det i allefall..
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!