Gå til innhold



Foto

Pictures from Philippines!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
26 replies to this topic

#1 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 30 January 2005 - 00:00

Hallo gutta boys....

Nå har jeg kommet meg hjem igjen...(uff...her var det ehhh....kaldt dereehhhh.......)
Har fått slappet av litt og kvittet meg med jet lag... etter to lange reisedager....

Dette har vært fire uker med masse herlige opplevelser....



Flyreisen nedover tok ca.24 timer fra Gardermoen via Amsterdam og Kuala Lumpur til Manila.
Vi kom til Manila i åttetiden om morgenen og ble hentet av madamens søsken i bil ble kjørt inn til Manila city til ei tante av madamen...
Der ble vi til kvelden kom så trafikken ble roligere.
Da reiste vi nordover til hennes hjemsted LAOAG (markert med rød ring)
En reise på ca.50 mil som vi kjørte om natten og tok ca.8 timer.
Vi var der oppe den første uka for å hilse på hennes fammilie og se oss litt rundt i omerådet der.
Så tok vi samme veien ned igjen til Manila med nattbuss og tok fly fra Manila til Kalibo (markert med grønn ring)...en flytur på ca.1time....så videre med buss 1time fra Kalibo til et lite sted som het Katiklan...og videre derfra 15minutter med båt til ferieøya Boracay (merket med hvit ring)
Vi var på Boracay i en uke og koste oss med alt av strandliv, restauranter båtturer, seileturer, og ellers alt som hører til ved et slikt sted. Vi tok PADI dykkerlisens der og dykket rundt i tre dager.



så gikk turen samme veien tilbake til Manila, hvor vi tok inn på hotell der og ble der i fem dager.
Fartet rundt i byen der for å se på alt fra høye skyskrapere, flotte boligomeråder og de fattigste slumstrøkene....
Den byen bøy på alt fra trafikkaos og foreldreløse gatebarn de flotteste bydeler med noen helt utrolige kjøpesenter.
Deretter gikk turen tilbake nordover igjen med buss til Laoag og hennes familie der oppe resten av tiden for så å ta buss ned igjen til Manila, og fly hjemover....som alt i alt med ventinger mellom buss og fly...og mellomlandinger i Kuala Lumpur og Amsterdam tok ca. 48timer fra Laoag til Gardermoen.

Ikke før tirsdag i siste uka fikk jeg vite om at det faktisk var et ganske stort offroadmiljø der i Laoag...og jeg ble litt kjent med et par stykker av dem ved en tilfeldighet ved et verksted som vi var innom for å få reparert bilen vår der.
Hadde jeg fått truffet de tidligere så hadde jeg fått blitt med de ut på kjørefeltet demmes en søndag for de hadde kjøring hver søndag.
Offroadklubben demmes har en hjemmeside som heter http://www.geocities.../pinakbetgroup/

Jeg fikk tatt en del bilder av forskjellige 4x4-kjøretøy og andre morsomme doninger, men jeg var uheldig å miste nesten 200 av mine bilder som jeg tok de første to ukene....så mange fine biler ble borte igjen...men har fortsatt noen bilder å by på her.

Jeg ble forstyrret her jeg satt og skrev dette...så tiden løp fra meg....så bilder og litt mer om turen kommer i morgen...for nå er det natta her...

ciao

--Member Of Team Blikkhallen Oslo--

"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
->>MIN GARASJE!!!<<-
->>MINE RIGS!!!<<-


#2 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 01 February 2005 - 00:00

Litt flere bilder...

En motor som lå utover bakken ved det verkstedet jeg nevnte over...
Hmmm....er det en havarert motor som overhales, eller er det en havarert motoroverhaling??...cool.gif



Dette var en liten raring som jeg bare MÅTTE ta noen bilder av.
I grillen sto det International, på siden sto det HUMMER og bak på den sto det Suzuki....hehe






Her har vi en som ikke lenger hadde lyst til å kjøre rundt i en vanlig lav Wrangler.....så han sveiset og mekket til litt...og vips...så hadde han en real heving...hehe






Her Rolf skal du få se litt oppmuntring før du skal rustsveise karossen din.....
Han her har ikke noen ferdig karosserideler nei....han har kuttet og falset og knekket alt av plater selv....og han loddet i steden for å sveise. Er det holdbart da?








Dette er et apparat som de hadde borte på verkstedet.....ser du hva dette er?


Han her har vist vært litt uheldig.
Fått seg en smell så støtfangeren er krøllet inn...og forakselen har blitt skjøvet bakover på bladfjæra.


Her har vi et par eksemplarer av de tradisjonelle "Owner Jeep'ene der nede.










Jeg klarer ikke å dy meg....selv om dette er max off topic...
Filippinenes svar på Bat Mobile..!!??







--Member Of Team Blikkhallen Oslo--

"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
->>MIN GARASJE!!!<<-
->>MINE RIGS!!!<<-


#3 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 31 January 2005 - 00:00

Da får jeg hive ut litt bilder her av forskjellige doninger jeg fikk knipset.



Dette var den råeste bilen jeg fikk tatt bilder av. Den sto parkert utenfor en bensinstasjon der, og jeg fikk vite at den eies av en filippiner som vanligvis bor på Hawaii, men har denne herligheten stående hjemme i Filippinene og vente på han da han kommer hjem dit.








Skal man parkere på fortauet der uten å få beskjed om å flytte seg pronto....så må man kjøre en slik en...
....eller....han var vist ikke noen "hvem som helst" han som eide den...så det kan hende det hjalp litt også...
Fikk ikke med meg HVA for person han var...muligens en politiker...



Denne typen Daihatsu har jeg aldri sett i Norge...




Hilux med panoramavindu....heller ikke veldig vanlig her??


Slike Zuki'er er vel heller ikke ofte å se i Norge.....eller finnes de her i det heletatt?




En litt spesiell SJ...




Jeg stoppet og kikket på denne Taliban-Toyota'n....og eieren kom bort til meg og spurte om jeg likte den, og om han skulle ta bilde av meg sammen med bilen hans....så slik ble det også...hehe


Jeg ble stående å snakke litt med han, og brodern hannes om bilen hans og hva han hadde gjort med den osv. og jeg fortalte litt om mitt prosjekt....de fortalte litt om offroading på Filippinene, men jeg forsto det på dem slik at det var bare langt unna Laoag.
Et par dager senere sto jeg i en annen liten gate der....som jeg DA ikke viste hvor var i forhold til den gata jeg traff de to karene...
Der stoppet jeg og tok et par bilder av DENNE bilen:





Mens jeg sto der og knipset kom sannelig den andre av de to brødrene jeg traff dagen før bort til meg og spurte om jeg likte bilen.....hehe..
Da ble vi stående å snakke en stund og jeg viste han noen bilder jeg hadde tatt av andre biler rundt i byen der.
bl.a disse:


"Åhhh....det der er bilen til min broder!"....sa han....altså en tredje av disse brødrene....


"Jøss...der har du fått med deg min forige bil også jo...!" sa han...hehe


"Det der er presten i byen...!" fikk jeg vite av han....hehe

Etterpå snakket jeg med søskenbarnet til madamen....som så hvem jeg snakket med....og hun så også da jeg snakket med de et par dager før.....da fortalte hun meg at disse brødrene var eierene av bygningen som inneholdt en av de største butikksenterene i byen.
Tre hyggelige karer vistnok...hehe


Som sagt så fikk jeg ikke vite om det lokal offroadmiljøet i Laoag før i den siste uka vi var der, og her er noen bilder fra verkstedet jeg ver ved da jeg traff de karene som fortalte meg om dette...

















Fikk vite at de viste om en maken til denne tilsalgs for 190.000 Pesos = ca.23.700,-N.kr
Denne er forresten produsert i USA i 1970 for det Japanske forsvaret..


Nå må jeg ta en pause her....flere bilder vil komme...

--Member Of Team Blikkhallen Oslo--

"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
->>MIN GARASJE!!!<<-
->>MINE RIGS!!!<<-


#4 andre423e

andre423e

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 233 Innlegg:

Posted 31 January 2005 - 00:00

Venter i spenning tongue.gif

André

Boikott veiavgiften, kjør i skogen.
http://www.offroadstart.tk
http://www.randsjoracing.tk

#5 Per Lys

Per Lys

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 304 Innlegg:

Posted 01 February 2005 - 00:00

Så gøy kan man ha med bilhobbyen når en slipper EU regler og dritt og møkk. Per L.

#6 andre423e

andre423e

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 233 Innlegg:

Posted 04 February 2005 - 00:00

Hei

Her var det mye flotte bilder. (viste jeg kunne stole på deg Jack)

Dette pinne-sveis apparatet ville ikke jeg trikket rundt på mens det var tilkoblet strøm.
Men som dere kan se er sikkerheten tatt godt vare på alikevel. Med et håndtak av metall, slik at men ikke skal falle å slå seg, ved en skikkelig jordfeil.
Nei her er det ikke spart på noe, se bare på den godt isolerte kassen det er montert i. Ingen fare for kortslutning her nei.


André

Boikott veiavgiften, kjør i skogen.
http://www.offroadstart.tk
http://www.randsjoracing.tk

#7 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 00:00

Kopi av melding:
Den Daihatsuen det var bilde av, er vel egentlig en Rocky? Vet om noen nederlendere som tok med seg en slik som flyttegods da de flyttet hit for noen år siden. Mener den heter Feroza. Rocky er litt mer "arbeidshest" mens Feroza er "byjeep".

Opprinnelig postet av ArnieMan


Nei, det er ikke en Rocky.....men en Feroza....ja...

http://home.hetnet.n.../page1fero.html

--Member Of Team Blikkhallen Oslo--

"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
->>MIN GARASJE!!!<<-
->>MINE RIGS!!!<<-


#8 ArnieMan

ArnieMan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 140 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 00:00

Den Daihatsuen det var bilde av, er vel egentlig en Rocky? Vet om noen nederlendere som tok med seg en slik som flyttegods da de flyttet hit for noen år siden. Mener den heter Feroza. Rocky er litt mer "arbeidshest" mens Feroza er "byjeep".

#9 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 00:00

Kopi av melding:
Hei. Plenty Samurai på Phils.Både som diesel og bensin.Og de fleste er skikkelig fine.
Mvh.Åge

alangved

Opprinnelig postet av alangved

Hmmmmmmmm........... merkelig...
Det var ikke mange jeg så...
Kan telle på en hånd tror jeg, og de fleste så jeg i Manila.
Det avhenger kanskje litt på hvor på Filippinene man befinner seg...
Tror jeg så en eller to der oppe i Laoag.

--Member Of Team Blikkhallen Oslo--

"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
->>MIN GARASJE!!!<<-
->>MINE RIGS!!!<<-


#10 alangved

alangved

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 240 Innlegg:

Posted 26 March 2005 - 00:00

Hei. Plenty Samurai på Phils.Både som diesel og bensin.Og de fleste er skikkelig fine.
Mvh.Åge

alangved

#11 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 26 March 2005 - 00:00

Kopi av melding:
Hva er det egentlig disse offroaderene der nede har røyka??fish.gif

Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Member of Insane Rock Crawling Association
PUT UP or SHUT UP! cool.gif


When I'm feeling down, I like to whistle. It makes the neighbor's dog run to the end of his chain and gag himself.



Opprinnelig postet av Pål



Det gikk mye i sokker og slips....

Anntar at du tenker på det at det knapt finnes SJ å se der...hhehehe

--Member Of Team Blikkhallen Oslo--

"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
->>MIN GARASJE!!!<<-
->>MINE RIGS!!!<<-


#12 alangved

alangved

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 240 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

Hei Zukijack. Her i Dumaguete går det mange,bl.a. bruker San Miguel bryggerier dem som salgsbiler for sine selgere.Så du har nok ikke helt hatt øynene med deg når du var der.Iallefall er det en billig bil som ikke er så utgiftsutsatt som andre modeller.Anyway,kikk godt etter neste gang.
Med varm hilsen fra Phils. Åge

alangved

#13 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 26 March 2005 - 00:00

Artige bilder. Ser at han med hiluxen tydeligvis er litt inspirert av amerikanske showtruck-blader, at jo flere rør i fangern jo bedre, og ikke minst jo flere dempere jo bedre!! [tongue.gif]

#14 blazerteam

blazerteam

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3328 Innlegg:

Posted 26 March 2005 - 00:00

Kjempe bra bilder.Skikkeli interessangt.Bruker også å dra på bilsafari når jeg er i utlandet.Kommer i kontakt med folk på den måten + at man får sett andre ting samtidig:D:lol:


mob nr 95142673


Mo i Rana Offroad Team

#15 alangved

alangved

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 240 Innlegg:

Posted 26 March 2005 - 00:00

Hei zukijack,Du r mye flinkere enn meg til å ta bilder,men så er vel jeg blitt mer "blasert" eller vant med disse motiver. iallefall er du flink med<apparatet. Ta gjerne kotakt når du er her. (selvfølgelig ellers også)
Mvh. åge

alangved

#16 Chevy_350

Chevy_350

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 441 Innlegg:

Posted 26 March 2005 - 00:00

Mye brae bilda:D:D

No turbo sh*t,
Just real power!!

#17 alangved

alangved

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 240 Innlegg:

Posted 26 March 2005 - 00:00

Ps. svar på reieserute. Snakk med Phil Nor Travel,(Ben Naceno) i Oslo,og hils fra Åge,så får dere en mye greiere reiserute neste gang.
Hilsen Åge

alangved

#18 alangved

alangved

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 240 Innlegg:

Posted 26 March 2005 - 00:00

Hei. Fikk siden oversendt av Zukijack. Tydligvis ikke bare jeg som er her. Hyggelig å høre at det er flere som liker landet. Har vært her nå(med jevne mellomrom) i 7-8 år. Trives alldeles forferdelig. Er en liten gjeng nordmenn som bor her. De fleste har vel sett bilder av "Hammer`n ) min ,som jeg har fått bygget i Manila. Går ikke mange av dem her på Filippinene.Litt "småsykdommer" i beg.,men nå fung. det rimeleig greit.
Send meg mail hvis dere vil. alangved@yahoo.no
Hilsen Åge

alangved

#19 CXT

CXT

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 618 Innlegg:

Posted 26 March 2005 - 00:00

bare legg ut flere bilder du ZukiJack det er morro og se på de:)smile.gif

Jeg er ikke gal,det har stemmen i hode mitt sagt..

#20 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 26 March 2005 - 00:00

Hallo Folks....

Siden jeg er redaktør her...og har klaget på andre som poster galt i hytt og gevær...så får jeg vel gå frem som et godt eksempel selv og vise mine Off Topic-bilder der de hører hjemme.

Derfor flytter jeg mine Off Topic-bilder til Div. (Off topic)-forumet.

Her er en snarvei dit:
http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=29304

--Member Of Team Blikkhallen Oslo--

"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
->>MIN GARASJE!!!<<-
->>MINE RIGS!!!<<-