Gå til innhold



Foto

Verdens beste terrengbil?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
65 replies to this topic

#21 Rudi

Rudi

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 584 Innlegg:

Posted 03 February 2005 - 00:00

Kopi av melding:
Jeep Wrangler Rubicon, evt. Unlimited Rubicon som jeg har hørt rykter om at finnes. Tror ikke det er noe å diskutere! (Jeg kan jo nevne 31" MT/R, trykkluftstyrte sperrer foran og bak som er diffbrems når de ikke er sperret, 4:1 lavserie bl.a. Lett som en fis i forhold til GW)

Av og til har du bare så veldig rett, Amund:D
H1 er en imponerende lastebil, men i de norske skoger blir det for trangt.
Største feilen med Rubicon er at den ikke finnes i Gnore-_-

BobbysocksJeep - There's only one

#22 truls t

truls t

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 436 Innlegg:

Posted 03 February 2005 - 00:00

jeg lurer på om puck pinzgauer produser biler ennå.. ellers så finnes det ett russisk produsert kjøretøy som heter gaz 66.. den er bare rå i skogen..

det siste jeg husker er att jeg traff brøytekanten......alle de andre kan jeg ikke huske att jeg traff..

#23 eirikrab

eirikrab

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 496 Innlegg:

Posted 03 February 2005 - 00:00

Jeep Rubicon!! Liten og fin

En Cherokee med bitte små vinterhjul er ingen tøff Cherokee... sukk la det bli vår

#24 Bullfight

Bullfight

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1111 Innlegg:

Posted 03 February 2005 - 00:00

Da burde King cab`en ha enorm framkommelighet, for den er ett mareritt på veien! [tongue.gif]

------------------------------
Tøff i trynet, vinsj i ræva!

--Vesterålen Offroaders--

84 King Cab (Solgt, savnet, tilbakekjøpt)

#25 Sven Arne

Sven Arne

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 490 Innlegg:

Posted 03 February 2005 - 00:00

Kjennetegn for en bil som har god fremkommelighet i terrenget er at jo bedre den er på veien, jo dårligere er den utenfor veien.....

Sven Arne

#26 hc

hc

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 367 Innlegg:

Posted 03 February 2005 - 00:00

Rendyrkede offroadere i dag er vel slikt som: LandRover defender, Mercedes GW, Santana ps-10, Toyota HZJ, Tempo Gurkha Trax, Hmmwv etc etc...

Så finnes det mange moderne derivater slik som Rangerover, LR disco3, Toyota j120, Mitsu Pajero, Merc ML, samtlige koreanske 4WD etc etc etc etc...

Hva som er 'best' i terrenger er vel så godt som umulig å svare på, da det kommer mye an på terrenget. en bil som er godt egnet i ørken, er ikke nødvendigvis så bra i tett krattskog.
I Norge er vel f.eks ikke Hmmwv det som er best egnet. Her passer en Suzuki Jimny bedre, eller Defender90, eller RR , GW etc.

mvh
HC

#27 NM190

NM190

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 302 Innlegg:

Posted 03 February 2005 - 00:00

E vel deinn her e itj de?wink.gif Bærre deinn har nok springfart!

user posted image


Alt går med fart!

#28 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 28 February 2005 - 00:00

E D GUMMISTRIKK PÅ FÆLGAN,SÅG ITJ UT SOM DÆKK NÆI

JAN
TLF.99206547/99455292

#29 blazerteam

blazerteam

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3328 Innlegg:

Posted 28 February 2005 - 00:00

Skulle vært håndtak bak.Da hadde den stt ut som en barnevogn:D:D


mob nr 95142673


Mo i Rana Offroad Team

#30 JeepZJ

JeepZJ

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 388 Innlegg:

Posted 03 February 2005 - 00:00

Er nok Wrangler Rubicon som er mest hardcore i fra fabrikk.
Ingern over, ingen ved siden.

#31 Bøen

Bøen

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1019 Innlegg:

Posted 28 February 2005 - 00:00

trurkje denna e så værst i myråcool.gifcool.gif




Hi Lux 2.4d 80mod. 33"x12.5x15 ,Chesterfield sofa og takluke

#32 håvard

håvard

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 925 Innlegg:

Posted 27 February 2005 - 00:00

Man får da Land Cruiser 78 med sperrer, da skulle det vel ikke være no tvil. En ting er å kommer best frem, en annen viktig ting er at det skal holde..

håvard : BJ42




#33 Vidar Aas

Vidar Aas

    4x4-Høvding

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 Innlegg:

Posted 02 February 2005 - 00:00

Pajero, ferdig med diskusjonen... smile.gif

Værdaln

#34 Stefan E.

Stefan E.

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Posted 27 February 2005 - 00:00

Hvis jeg hadde hatt "ubegrenset" med penger og skulle kjøpt meg ny bil, tror jeg nok det ville blitt en MB Geländewagen. Tror det må være en rimelig hårete sak, men MED litt klasse og.

Landcruiser og Patrol med skikkelige motorer ville heller ikke været å forakte, men.... SPERRER!

Stefan

-Volvo Feltvogn 1966 - SOLGT
-Toyota Corollux 2,2d prosjekt
-Subaru 1800 stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-83 Chevrolet Caprice
stv 350
-2 stk gamle Opel.
user posted image


"Valplaus, men ikkje motlaus!"

#35 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 27 February 2005 - 00:00

Var i Svarstad å kjørte i går sammen med en kompis. Han kjørte tidligere en moderat hevet Pajero Gen1 med 33" General Grabber på. I går prøvde han sin nyinnkjøpte Samurai lang type med SPOA og 31" BF AT. De to bilene var ikke til å sammenligne mente han, nå kom han jo frem overalt. Han var skuffet over Pajeron.

_____________________
Roar Hovet
98883546
Sukke, Andebu i Vestfold
88 mod Suzuki Vitara JLX Cab

#36 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 26 February 2005 - 00:00

Kopi av melding:
De den jør bedre enn de fleste e å røre sæ raskt i ulendt terræng, samtidi såm framkåmmeliheta muligens ikke står så mye tebake for Unimog å 303. Kanskje dærfårr H1 har uavhængi opphæng åsså?

Opprinnelig postet av Rapp



Godt poeng. Uavhengig oppheng er vel alltid best i fart. Den så jo ut som den rørte seg litt også den Pinz'en, lett + mye hester? Det kan man neppe si om Unimog, C303 er vel ikke akkurat hylsprek den heller. Litt vanskelig å måle hva som er "best", kommer LITT an på situasjonen wink.gif

#37 chevy4

chevy4

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 507 Innlegg:

Posted 26 February 2005 - 00:00

Kopi av melding:
Porsche Cayenne!

Bedre enn du tror i skauen.

Men det er det ingen som vet, for ingen har prøvd:D

edan

Opprinnelig postet av Edan



Den er i vertfal utrolig dårlig på snøføre og i snøen har dratt løs flere
her på litt dårlig brøyta hytte veier

Tror MB GW er no av det beste som er solgt over disk

www.motorgarasjen.com

#38 Rapp

Rapp

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 248 Innlegg:

Posted 26 February 2005 - 00:00

De den jør bedre enn de fleste e å røre sæ raskt i ulendt terræng, samtidi såm framkåmmeliheta muligens ikke står så mye tebake for Unimog å 303. Kanskje dærfårr H1 har uavhængi opphæng åsså?

#39 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 26 February 2005 - 00:00

Kopi av melding:

http://www.pinzgauer...hyPinzgauer.htm
Opprinnelig postet av Rapp



Ser ikke hva den gjør som ikke C303 eller Unimog kunne gjort like bra eller bedre. Ser jo ut som den har veldig bra fjæringsvei til å være uavhengig fjæring, kanskje den er verdens beste terrengbil med uavhengig hjuloppheng? wink.gif

#40 Rapp

Rapp

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 248 Innlegg:

Posted 26 February 2005 - 00:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Pinzgauer med portaler hadde nok lett kjørt fra bilen din i skogen Amund..
Opprinnelig postet av Tommy



Syns bare Pinzgauer virker veldig hypet opp når det sammenlignes med Unimog og C303. Den har jo uavhengig fjæring for søren.. virker ellers veldig skrøpelig og rar. Men for all del, jeg er åpen for overbevisning andre veien jeg, hvis noen har en...

Opprinnelig postet av Amund



http://www.pinzgauer...hyPinzgauer.htm