Tøff Rover
#1
Posted 03 February 2005 - 00:00
Passasjerer i bilen, hevdet at det var den 'styggeste bilen' de hadde sett
Svein A.Stiansen
Stiansen Offroad Team
www.offroad.allhere.com
* på nett igjen *
#3
Posted 08 February 2005 - 00:00
mvh
HC
#4
Posted 07 February 2005 - 00:00
mvh taalest
#5
Posted 04 February 2005 - 00:00
Det er bare så utrolig, sinnsykt deprimerende at disse engelske herrer ikke har lært å bygge teknisk kvalitet. Har hørt/selv erfart litt for mange historier om at man må skru seg gjennom terrenget, istedet for å kjøre gjennom terrenget.
Man må enten ha god råd, eller være mekaniker for å kjøre LR.
Akk, akk.
Men nå er det jo håp om bedring for fremtiden. Ford (nåværende LR-eier) har visstnok truet med å tvangsflytte hele produksjonen fra England dersom gutta i Sollihull ikke skjerper seg.
Tøff bil+mye skruing=LR
Ikke fullt så tøff bil+ingen skruiing=Mitsubishi.
Sorry, jeg måtte krype til korset og kjøpe Pajero (gen3) fordi jeg ikke kan skru.
edan
#6
Posted 04 February 2005 - 00:00
Drømmen er en fullrigget 110 med Artic Truck ombygging....
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#7
Posted 04 February 2005 - 00:00
En annen en som var der samtidig:
righthttp://www.otc-mc.org/~087/mc/SigOffroaders.jpg[/img=right]
Prates.. Tom
'87 MB 280GE
'63 Unimog-S 404
#8
Posted 03 February 2005 - 00:00
Er det ikke en V8'er også?
edan
#9
Posted 03 February 2005 - 00:00
...de kunne visst desverre ikke selge den sa dem
Det var ikke deres bil. he he
Svein A.Stiansen
Stiansen Offroad Team
www.offroad.allhere.com
* på nett igjen *
#10
Posted 03 February 2005 - 00:00
Tommy Olsen
#11
Posted 03 February 2005 - 00:00
det siste jeg husker er att jeg traff brøytekanten......alle de andre kan jeg ikke huske att jeg traff..
#12
Posted 03 February 2005 - 00:00
Ikke noe skinn og plysj her i gården nei :0)
#13
Posted 07 February 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Man må enten ha god råd, eller være mekaniker for å kjøre LR.
føler ikke at det stemmer helt. De Landroverene jeg har hatt (av nyere dato), har ikke vært noe dårligere enn andre tilsvarende biler av annen opprinnelse. Det eneste jeg har merket at har vært dårlig skrudd på Defender, er bakre mellomaksel (der den er festet mot parkeringsbremsen) -men det trenger man jo ikke å være mekaniker for å fikse da.
Grunnen til at det er mye snakk om skruing på LR er vel at de fleste LR som brukes flittig på treff er fra før 1979. Først nå de siste årene har det dukket opp flere nyere biler.
Når det gjelder å være bygd for off road så er det ihvertfall ikke tvil. Ekstrem akselvandring (sett i forhold til hva som er på andre ikke-modifiserte biler), bra bakkeklaring, og gode angrepsvinkler. I tillegg er ramma ca 3x hva den er på en japse (ja, jeg har både toyota og LR selv).
mvh
HC
#14
Posted 23 February 2005 - 00:00
det siste jeg husker er att jeg traff brøytekanten......alle de andre kan jeg ikke huske att jeg traff..
#15
Posted 23 February 2005 - 00:00
[/quote]
Har hatt det sinnsykt moro med denna her, står forøvrig en rocky motor iden.
Han som hadde denne har ett nytt prosjekt (egentlig mange) på gang med en 56 mod LR. Alltid moro å se hva han finner på
P.S
Pansere er lagd av carbon, tror vekta havnet på 1,7kg!!
OJ....det går det!?
Tlf 98204312
#16
Posted 23 February 2005 - 00:00
Tror han tok livet av gearkassa ganske kjapt.
Har ikke sett bilen på lenge
OJ....det går det!?
Tlf 98204312
#17
Posted 08 February 2005 - 00:00
#18
Posted 08 February 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Den optimale off-roader kan gjøres enda mer optimal...
Bare se her: http://www.drakenoffroad.com/ultimate.htm
Opprinnelig postet av terratracker
Vet ikke helt jeg, syns DENNE er optimal!
http://www.bilbygging.no/viewtopic.php?t=385