kjøre fast?!
Posted 03 February 2005 - 00:00
alt gikk fint helt til man kommer opp i høyden (nede i dalom er det ikke snø og masse jorder!) , altså oppe i berget er det snø og skog...pluss stein og stubber.
måtte gå fra polaris big bear'n i dag...den står med 6 hjul over bakken og ligger å flyter på understellet. måtte rusle et par kilometer tilbake til vegen...trodde ikke det gikk an å kjøre dem fast jeg!
Posted 08 February 2005 - 00:00

sykkel er fint da vettu!

Det er fart som vil tell!
Kopi av melding:
jeg jobber på eidsiva (e-verk) og driver å kjører atv i linje gatene om dagen.
alt gikk fint helt til man kommer opp i høyden (nede i dalom er det ikke snø og masse jorder!) , altså oppe i berget er det snø og skog...pluss stein og stubber.
måtte gå fra polaris big bear'n i dag...den står med 6 hjul over bakken og ligger å flyter på understellet. måtte rusle et par kilometer tilbake til vegen...trodde ikke det gikk an å kjøre dem fast jeg!
Opprinnelig postet av aiwass
Luft trykket i dekken er helt abgjørene for framkomeligheten på snø, den må man justere aktivt etter vilket føre og last man har. Med rett luft trykk så er mye gjort;)
Man hever ikke 4x4 man bredder dem.
Hilsen
Ronny
Har ingenteng i mot tur i skog å mark, så lenge det e med motor!!
Posted 07 February 2005 - 00:00
det å late som en er hulken er da vel bare sunt?! gir selvtillit det!
Posted 04 February 2005 - 00:00
Kopi av melding:
bigebear er yamaha ikke polaris, du mener polaris big boss 6x6.
Hva me å ta me seg en spade, du hadde garantert bare behøvd å grave snøen unna bunnplata, så kjøøe du kjørt ned/videre... alle 4x4 står fast når dem henger på bunnplata!!! sier seg selv
Opprinnelig postet av AMan
du har rett i det første...skreiv rett og slett feil...blanda litt.
det andre stemmer ikke helt...var ikke snø den hang på. det var en mosegrodd stubbe! skjønner ikke hvordan vi kom oppå den engang!
men fikk dratt den løs i dag, med hjelp av et bettispil og en stropp. gikk som fot i hose! (etterhvert)
skal legge inn forslag om belter så fort som muli! det er en nødvendighet!
Hva me å ta me seg en spade, du hadde garantert bare behøvd å grave snøen unna bunnplata, så kjøøe du kjørt ned/videre... alle 4x4 står fast når dem henger på bunnplata!!! sier seg selv
Posted 06 February 2005 - 00:00
Posted 06 February 2005 - 00:00
Kopi av melding:
vel de aller fleste atver er vel ca 300 kg, min er 280, å de fleste normale personer greier vel å bruke muskelkraft til å skyve eller løfte en slik maskin ned fra det som den henger på!!??
Opprinnelig postet av AMan
løfte er helt greit lissom...men er du så sterk at du løfter rundt 300 kg opp fra et skogsmaskin spor, der du har 3 hjul nedi hvert hjul-spor og kjøretøyet henger på midten?! big boss'en på jobben er ikke mer enn 14 centimeter høy. framover eller bakover må det! var 30 centi med snø og hjula fikk ikke tak...prøvde alt. ergo det var lettest å dra den framover...
vinsje stod i trysil den...ingen som hadde kunnet dra å hente den! tragisk...
Posted 15 February 2005 - 00:00
it`s not the fart that kills; it`s the smell;)
Posted 14 February 2005 - 00:00

Kopi av melding:
jeg jobber på eidsiva (e-verk) og driver å kjører atv i linje gatene om dagen.
Opprinnelig postet av aiwass
Posted 10 February 2005 - 00:00
Posted 10 February 2005 - 00:00
jeg hørte bare at det begynte å sive luft...merka ingenting på kjøre-egenskapene. har jo boogie vet du. var frammerste boogie hjulet som gikk.
Posted 09 February 2005 - 00:00