Virker som clutchen er gåen på bilen... Den skurrer når eg skal i revers og var steinhard å få i gir.... Det var helst nå idag den blei så vond å få i gir... Var under bilen mens en trykka inn clutchen, og prøvde å dytte den clutchgaffelen(eller hva det h
Clutch bytte på LJ70???
Started by
Pajero
, Jun 14 2003 23:00
10 replies to this topic
#1
Posted 14 June 2003 - 23:00
#2
Posted 14 June 2003 - 23:00
Det høres ut som det er omvendt, at clutchen ikke frier helt ut! Hva prøvde du å dytte clutchen videre inn med? Det er ganske heftige fjærer, du må nok ha over en halvmeters arm for å i det hele tatt få flytta den.
Er det hydraulisk clutch, eller wire?
Er det hydraulisk clutch, eller wire?
#3
Posted 14 June 2003 - 23:00
Vet at clutch til HJ60 min koster ca. 1500 kroner, men det er jo jobben som koster da hvis man skal gjøre det på verksted. Er gjort på en dag eller to i garasjen også, men det er jo litt jobb å ta ut girkassa. Ta imidlertid å sjekk de tingene amund påpekt
#4
Posted 15 June 2003 - 23:00
Njaaa... bytte av clutch kan vel ikke ta mer enn et par timer på et verksted? Det kommer jo sikkert litt an på hvordan bilen er laget, men jeg og fattern bytta clutch på den gamle 240'en jeg hadde på fire timer eller noe sånt, ute i garasjen med cirka nul
#5
Posted 15 June 2003 - 23:00
Tusen takk Amund!!!!!
Ja det var visst ikkje så ille.... Clutch veske beholderen var skål tom.... Men når eg hadde fylt på veske var den heilt slapp, så eg begynte å pumpe og etter hvert blei den jo hard og fungerte greit... Så tok eg ein kjøre tur på
Ja det var visst ikkje så ille.... Clutch veske beholderen var skål tom.... Men når eg hadde fylt på veske var den heilt slapp, så eg begynte å pumpe og etter hvert blei den jo hard og fungerte greit... Så tok eg ein kjøre tur på
#6
Posted 15 June 2003 - 23:00
Det er en luftenippel på slavepumpen nede på gearkassa, finn en tom halvlitersflaske, fyll den halvfull med vann, finn deretter en slange som passer inn på nippelen og legg slangen ned i flaska, åpne nippelen og tråkk noen tråkk, sjekk veske, tråkk igjen
#7
Posted 16 June 2003 - 23:00
Takk skal du ha....
#8
Posted 16 June 2003 - 23:00
Kontroller slavesylinderen på girkassen for lekkasje, siden beholderen din var tom er det nok en lekkasje en plass.
Hilsen Jan-Tore
Lj 73.
Hilsen Jan-Tore
Lj 73.
#9
Posted 16 June 2003 - 23:00
La ikkje merke til noe lekasje når eg holdt påidag. Men skal sjekke litt på nytt... Nå funker ivertfall clutchen som den skal.....
#10
Posted 16 June 2003 - 23:00
La ikkje merke til noe lekasje når eg holdt påidag. Men skal sjekke litt på nytt... Nå funker ivertfall clutchen som den skal..... Så takk for hjelpa...
#11
Posted 17 June 2003 - 23:00
Sjekk om det er lekasje på hovedsylinder. Du ser om de renner/drypper bremsevæske inne i bilen der clutch pedal er festet til pumpa.