Gå til innhold



Foto

Kn filter og IC


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
94 replies to this topic

#1 norwayr6

norwayr6

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 155 Innlegg:

Posted 06 February 2005 - 00:00

Har vært mye snakk om dette i det siste så jeg fant ut at jeg ville prøve
Kjøpte Ic fra Iveco kr 1900 og kn filter kr 500. Slanger og rør til IC kom
seg på 600kr. Turbo og diesel pumpe er nå justert. Kn filter er satt på,
men jeg har ikke satt på slangene til IC enda (det blir i morgen)
For de som lurer : 108.7 hk er hva patrolen min hadde (i benk)
Skal bli inntr å se hvor mange det blir etterpå



Staget til turboen er kortet inn og sveist

Av stiving til filter mangler ( mye fint i strips:D ) og ventilen til turboen er plugget igjen

Iveco IC passer nesten perfekt





Oljedamp slangen går der den skal ( tror jeg)

#2 Forest Jump

Forest Jump

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 919 Innlegg:

Posted 06 February 2005 - 00:00

Er det kort eller lang Patrol du har?

#3 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 06 February 2005 - 00:00

Kopi av melding:
Kappet orginal røret helt intil turboen og sveiste på 3" på flensen der. I etterpå klokskapens tegn ser jeg at jeg godt kunne hatt annlegget delt en plass, så muligheten til å ta det av hadde vært der

Opprinnelig postet av norwayr6

Blir ikke begrenset flow uansett på indre diameter i manifolden da? F... spennende... Når får du målt ny effekt...?


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#4 Exxon

Exxon

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 740 Innlegg:

Posted 06 February 2005 - 00:00

Joa men hva de driver med skulle ikke innvirke på resultatet.Skal bli artig å høre hva det blir etter montering å justering.
Der jeg holder til driver også et firma med Audi VW hva betalte du for benktesten?

#5 Exxon

Exxon

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 740 Innlegg:

Posted 06 February 2005 - 00:00

Var det beregnet effekt på motoren,eller ga den 108,7 på bakhjulene?

#6 Exxon

Exxon

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 740 Innlegg:

Posted 08 February 2005 - 00:00

Jo men 3" med utvendig 90mm blir jo vegg på 7mm så tykkvegget brukes da ikke til eksosrør.

#7 Eivind U

Eivind U

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 315 Innlegg:

Posted 08 February 2005 - 00:00

blir vel litt tungt ja tongue.gif

#8 Eivind U

Eivind U

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 315 Innlegg:

Posted 08 February 2005 - 00:00

er vel slik at piping måles innvendig å tubing utvendig?

#9 Eivind U

Eivind U

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 315 Innlegg:

Posted 08 February 2005 - 00:00

blir 3" utvendig det da...

#10 Forest Jump

Forest Jump

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 919 Innlegg:

Posted 08 February 2005 - 00:00

Ytterdiameter er konstant, mens flow'en reduseres ved økt veggtykkelse. Jobber i bransjen, så jeg kikket i tabellene over standardiserte rørdimensjoner.
Kan se ut som denne typen rør som dere bruker, faller utenfor det systemet jeg har kikket i. Det står kanskje på røret hvem som leverer denne typen??

#11 Exxon

Exxon

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 740 Innlegg:

Posted 08 February 2005 - 00:00

3" jeg bruker er 73mm innvendig 76 mm utvendig altså 1,5 mm vegg.

#12 Eivind U

Eivind U

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 315 Innlegg:

Posted 08 February 2005 - 00:00

får jo forskjellige vegg tykkelser på 3" rør!
men på 3" piping er det vel 3" innvendig mål, så en ytterdiameter varierer etter veggtykkelse!

#13 Forest Jump

Forest Jump

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 919 Innlegg:

Posted 08 February 2005 - 00:00

Hva er egentlig rørdiameteren som dere bruker?? Målt i mm. I følge en standard rørtabell jeg har, har 3" en ytterdiameter på ca 90 mm. Er det like grove rør dere bruker som bytter ut det originale?? Kanskje noen som gidder å måle?

#14 norwayr6

norwayr6

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 155 Innlegg:

Posted 06 February 2005 - 00:00

Kopi av melding:
Hvor kjøpte du rørene til eksosen? Laget du overgang fra manifold eller kjøpte du den? Har du sveist noe, eller er det bare klemmer du har brukt??

Opprinnelig postet av Forest Jump



Alt av rør kjøpte jeg på maskinagentur i tr. heim.
Alle skjøter er sveist. Kappet orginal røret helt intil turboen og sveiste på 3" på flensen der. I etterpå klokskapens tegn ser jeg at jeg godt kunne hatt annlegget delt en plass, så muligheten til å ta det av hadde vært der

#15 Exxon

Exxon

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 740 Innlegg:

Posted 08 February 2005 - 00:00

Det hører jo til en viss grad sammen da vanskelig å få bare det ene. Men det er jo det siste ekstra som koster mest som regel.

#16 DECEPTICON

DECEPTICON

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 345 Innlegg:

Posted 08 February 2005 - 00:00

er vel hvor mye nm som er int på td

#17 2 BAD

2 BAD

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 869 Innlegg:

Posted 08 February 2005 - 00:00

Vi med TD har vel ett noe annet utgangspunkt........blush.gif

user posted image
Garasje: http://nlck.no/forum...topic.php?t=519
Rigs: http://www.offroad.n...de=View&RID=833

#18 Exxon

Exxon

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 740 Innlegg:

Posted 08 February 2005 - 00:00

Skal bli artig å høre hvor mye effekten økte.Tror du slipper billiger unna enn "gategutta" som bruker 1000 kr hesten.
Det neste må være hvem får mest for penga.

#19 norwayr6

norwayr6

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 155 Innlegg:

Posted 08 February 2005 - 00:00



#20 norwayr6

norwayr6

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 155 Innlegg:

Posted 08 February 2005 - 00:00

Hæe er noen bilder av eksosen!

Det som er brukt er en 2,5"-3" overgang, 1stk 90`bend, 2m rør +potte