Gå til innhold



Foto

Orbitrol-styringen "jukser"?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
8 replies to this topic

#1 Ekeberg

Ekeberg

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 571 Innlegg:

Posted 07 February 2005 - 00:00

fikk testet nybygget litt i helga og det meste ser ut til fungere greit, men ved høyt turtall blir styringen svært tung,tilnærmet som når motoren ikke sviver, straks jeg senket turtallet fungerte den fint igjen. noen som har tips om hva som gjør dette og hva jeg kan gjøre med det?

UBER HOMPF UND KNØL
Trail team sokndal
Tom Ekeberg
mob. 95029069

offroadguru wannabe

#2 jeeptj

jeeptj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 177 Innlegg:

Posted 22 February 2005 - 00:00

For lite mener du vel.......?

Erik

#3 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 22 February 2005 - 00:00

Tror nok det sitter et for stort reimhjul på pumpa di Ekeberg...

http://www.bilbyggin...p?t=104&start=0

DAMER, Tron er singel....

#4 Bigbear

Bigbear

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 182 Innlegg:

Posted 21 February 2005 - 00:00

Kopi av melding:
takker for kjapt svar pål!
for prøve med et filter i første omgang.
hvis oljen skummer kan dette være fordi pumpa er feil drevet, altså størrelsen på reimhjulene som ikke stemmer?

snakket med en på lørdag (dette var riktignok seint på kvelden;)) han snakket noe om at pumpa kansje gir for mye mengde på høye turtall slik at orbitrolen slipper olja forbi rett til retur og mente jeg burde strupe trykket fra pumpa, noen som har vært borti dette før?

UBER HOMPF UND KNØL
Trail team sokndal

Tom Ekeberg
mob. 95029069

Jeg sleit litt med det motsatte på min bil, funket dårlig ved lavt turtall og desto bedre når jeg gir på, jeg bruker orginal chevrolet 350 pumpe.
bruker orbitrolen fra en gammel CLARK truck, og den er krutt sterk..

offroadguru wannabe

Opprinnelig postet av Ekeberg




Jeg sleit litt med det motsatte på min bil, funket dårlig ved lavt turtall og desto bedre når jeg gir på, jeg bruker orginal chevrolet 350 pumpe.
bruker orbitrolen fra en gammel CLARK truck, og den er krutt sterk..

bgnerl@online.no

KA FAEN E DET SOM E GALT NO DA!!!!!

#5 Ekeberg

Ekeberg

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 571 Innlegg:

Posted 07 February 2005 - 00:00

takker for kjapt svar pål!
for prøve med et filter i første omgang.
hvis oljen skummer kan dette være fordi pumpa er feil drevet, altså størrelsen på reimhjulene som ikke stemmer?

snakket med en på lørdag (dette var riktignok seint på kvelden;)) han snakket noe om at pumpa kansje gir for mye mengde på høye turtall slik at orbitrolen slipper olja forbi rett til retur og mente jeg burde strupe trykket fra pumpa, noen som har vært borti dette før?

UBER HOMPF UND KNØL
Trail team sokndal
Tom Ekeberg
mob. 95029069

offroadguru wannabe

#6 RockStar

RockStar

    RockCrawler & TinBender

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3789 Innlegg:

Posted 07 February 2005 - 00:00

2 ting, enten skummer olja eller så har du møkk i olja.
Trolig det siste.
Filter på returen anbefales.


Pål Blesvik
Tlf: 91531373

PUT UP or SHUT UP!cool.gif

#7 Boye

Boye

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 83 Innlegg:

Posted 06 March 2005 - 00:00

Hvis reimskivene gjør at du får for høyt turtall på pumpa begynner den å kavitere. Lite å gjøre med det annet enn å forandre utvekslingen, slik at pumpa ikke når opp i det turtallet dette skjer. Du kan kanskje prøve med lettere olje.

Boye
jonboye@andersen.as

#8 Ekeberg

Ekeberg

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 571 Innlegg:

Posted 06 March 2005 - 00:00

har en vanlig servopumpe fra en ford v6, man tager hva man haver;)

UBER HOMPF UND KNØL
Trail team sokndal
Tom Ekeberg
mob. 95029069

offroadguru wannabe

#9 Boye

Boye

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 83 Innlegg:

Posted 06 March 2005 - 00:00

Hva slags pumpe har du? Separat tank og pumpe eller 'vanlig' servopumpe med tank?

Boye
jonboye@andersen.as