fikk testet nybygget litt i helga og det meste ser ut til fungere greit, men ved høyt turtall blir styringen svært tung,tilnærmet som når motoren ikke sviver, straks jeg senket turtallet fungerte den fint igjen. noen som har tips om hva som gjør dette og hva jeg kan gjøre med det?
UBER HOMPF UND KNØL
Trail team sokndal
Tom Ekeberg
mob. 95029069
offroadguru wannabe
Orbitrol-styringen "jukser"?
Started by
Ekeberg
, Feb 07 2005 00:00
8 replies to this topic
#1
Posted 07 February 2005 - 00:00
#2
Posted 22 February 2005 - 00:00
For lite mener du vel.......?
Erik
Erik
#3
Posted 22 February 2005 - 00:00
Tror nok det sitter et for stort reimhjul på pumpa di Ekeberg...
http://www.bilbyggin...p?t=104&start=0
DAMER, Tron er singel....
http://www.bilbyggin...p?t=104&start=0
DAMER, Tron er singel....
#4
Posted 21 February 2005 - 00:00
Kopi av melding:
takker for kjapt svar pål!
for prøve med et filter i første omgang.
hvis oljen skummer kan dette være fordi pumpa er feil drevet, altså størrelsen på reimhjulene som ikke stemmer?
snakket med en på lørdag (dette var riktignok seint på kvelden;)) han snakket noe om at pumpa kansje gir for mye mengde på høye turtall slik at orbitrolen slipper olja forbi rett til retur og mente jeg burde strupe trykket fra pumpa, noen som har vært borti dette før?
UBER HOMPF UND KNØL
Trail team sokndal
Tom Ekeberg
mob. 95029069
Jeg sleit litt med det motsatte på min bil, funket dårlig ved lavt turtall og desto bedre når jeg gir på, jeg bruker orginal chevrolet 350 pumpe.
bruker orbitrolen fra en gammel CLARK truck, og den er krutt sterk..
offroadguru wannabe
Opprinnelig postet av Ekeberg
Jeg sleit litt med det motsatte på min bil, funket dårlig ved lavt turtall og desto bedre når jeg gir på, jeg bruker orginal chevrolet 350 pumpe.
bruker orbitrolen fra en gammel CLARK truck, og den er krutt sterk..
bgnerl@online.no
KA FAEN E DET SOM E GALT NO DA!!!!!
#5
Posted 07 February 2005 - 00:00
takker for kjapt svar pål!
for prøve med et filter i første omgang.
hvis oljen skummer kan dette være fordi pumpa er feil drevet, altså størrelsen på reimhjulene som ikke stemmer?
snakket med en på lørdag (dette var riktignok seint på kvelden;)) han snakket noe om at pumpa kansje gir for mye mengde på høye turtall slik at orbitrolen slipper olja forbi rett til retur og mente jeg burde strupe trykket fra pumpa, noen som har vært borti dette før?
UBER HOMPF UND KNØL
Trail team sokndal
Tom Ekeberg
mob. 95029069
offroadguru wannabe
for prøve med et filter i første omgang.
hvis oljen skummer kan dette være fordi pumpa er feil drevet, altså størrelsen på reimhjulene som ikke stemmer?
snakket med en på lørdag (dette var riktignok seint på kvelden;)) han snakket noe om at pumpa kansje gir for mye mengde på høye turtall slik at orbitrolen slipper olja forbi rett til retur og mente jeg burde strupe trykket fra pumpa, noen som har vært borti dette før?
UBER HOMPF UND KNØL
Trail team sokndal
Tom Ekeberg
mob. 95029069
offroadguru wannabe
#6
Posted 07 February 2005 - 00:00
2 ting, enten skummer olja eller så har du møkk i olja.
Trolig det siste.
Filter på returen anbefales.
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
PUT UP or SHUT UP!
Trolig det siste.
Filter på returen anbefales.
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
PUT UP or SHUT UP!
#7
Posted 06 March 2005 - 00:00
Hvis reimskivene gjør at du får for høyt turtall på pumpa begynner den å kavitere. Lite å gjøre med det annet enn å forandre utvekslingen, slik at pumpa ikke når opp i det turtallet dette skjer. Du kan kanskje prøve med lettere olje.
Boye
jonboye@andersen.as
Boye
jonboye@andersen.as
#8
Posted 06 March 2005 - 00:00
har en vanlig servopumpe fra en ford v6, man tager hva man haver;)
UBER HOMPF UND KNØL
Trail team sokndal
Tom Ekeberg
mob. 95029069
offroadguru wannabe
UBER HOMPF UND KNØL
Trail team sokndal
Tom Ekeberg
mob. 95029069
offroadguru wannabe
#9
Posted 06 March 2005 - 00:00
Hva slags pumpe har du? Separat tank og pumpe eller 'vanlig' servopumpe med tank?
Boye
jonboye@andersen.as
Boye
jonboye@andersen.as









