Gå til innhold



Foto

35toms dekk på gn1 pajero


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
18 replies to this topic

#1 mk1_bda

mk1_bda

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 155 Innlegg:

Posted 14 February 2005 - 00:00

none som vet om det går med 35 dekk på pajeroen vis du hever den på blafjærene bak og torsjonsfjærene fremme??? eller tar de bort alle veiner håper på noen hurtige svar. gherne bilder av noen med 35'' dekk.

#2 ktveide

ktveide

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 768 Innlegg:

Posted 17 February 2005 - 00:00

søk på gamle innlegg.. er mange innlegg som viser med bilder åssen du hever og forlenger girstanga evt.

#3 Zibo

Zibo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 417 Innlegg:

Posted 20 February 2005 - 00:00

Jeg er faktisk veldig enig med Jeepir her - skal man bygge bør man kjøpe de delene som egner seg til ombyggningen.........selv om det gjøres hjemme i egne garasje. Og ihvertfall siden 3"x3" body lift klossene koster langt under hundre lappen hos BG Nor hvis jeg ikke husker feil.

#4 roli

roli

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 378 Innlegg:

Posted 19 February 2005 - 00:00

vel...ikke bruk båtruller...jeg prøvde og det gikk ikke lenge før de seig sammen av vekta på karosseriet...

Ivar Kjøs

da må du vere jævlig tung i ræva! jeg har gjort det m fire av de fem pajeroene jeg har hatt og det har aldri vært noe problem!

Roger

#5 Jeepir

Jeepir

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3070 Innlegg:

Posted 18 February 2005 - 00:00

Poenget er vel ikke akkurat hvor mye visse bruker på ditt og datt, men jeg ville nå heller satt fokus på andre ting jeg da, helt personlig uten og måtte male samme historie opp att og opp att..

De fleste vet kanskje at Biltilsynet skal etter sigende sentraliseres, det vil på sikt si at kanskje noen i " gokke land " skal ta seg av denne godkjennings biten, og når en ikke har mulighet til annen komunikasjon enn telefon og e-post vil nok de fleste svar bli avslag pga. mangel på dokumentasjon.. Videre er det jo en del snakk om at "Offroad" burde bli mer "stue-ren".. Hvorfor er det sånn at visse ikke ønsker journalister eller fotografer tilstedet på uskyldig treff en gang, hva i alle dager er det "vi" holder på med siden promotion er så uheldig.. Og om det ikke er no problem i å få godkjent Pajero`s med 33" & 35" dekk, hvorfor i alle dager er det ikke flere som gjør det da.. Leser jo om mange som har prøvd og de klager på Biltilsynets uvilje osv..

Hva tror du hadde skjedd om en firehjuls-trekker uten godkjenning eller midlertidig kjøretilatelse hadde kjørt borti noe eller noen.. Og Biltilsynet hadde kommet til stedet, ikke minst "pressen".. Er det noen som tror at det hadde hvert lettere og få godkjent eller forsvart sin lidenskap og hobby da.. En annen ting en bør ha bak øret er, selv om du kjører og er med eller uten skyld, med en ikke godkjent bil, vil jeg nok tro at en skade fort kan bli av en vesentlig pris-klasse.. Fordi de fleste kjenner vel til forsikringselskapenes regress mulighet.. Så da er det kanskje ikke så dumt å putta de pengene til noe nyttig som godkjenning eller i alle fall et forsøk kanskje, ikke vet jeg.. smile.gifsmile.gifsmile.gif



#6 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 18 February 2005 - 00:00

har litt med å gjøre at ting bør og skal være i orden også da...
er mange faktorer som spiller inn her



MhcG2c
QuadX Racing Team

#7 Øystein

Øystein

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 18 February 2005 - 00:00

Kopi av melding:
er vel umulig å få godkjent disse gen1 bilene pga gjerrige folk sikkert...bygger man skikkelig så får man det også godkjent.....som regel....
Opprinnelig postet av EvoMan



Du må være mye mer japsevennlig enn meg for å være villig til å bruke 50.000 eller deromkring på å bygge en godkjent Pajero ohmy.gif Men heldigvis bestemmer ikke jeg over andre enn meg selv...

Kopi av melding:
Dette må jo være tidenes glad melding til alle med problemer hos Biltilsynet ang. store hjul og Gen I Øystein fikser saken..


Ingen problem cool.gif

#8 Jeepir

Jeepir

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3070 Innlegg:

Posted 18 February 2005 - 00:00

" Godkjent i mine øyne wink.gif "

Dette må jo være tidenes glad melding til alle med problemer hos Biltilsynet ang. store hjul og Gen I Øystein fikser saken.. wink.gif



#9 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 18 February 2005 - 00:00

er vel umulig å få godkjent disse gen1 bilene pga gjerrige folk sikkert...bygger man skikkelig så får man det også godkjent.....som regel....


MhcG2c
QuadX Racing Team

#10 Øystein

Øystein

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 18 February 2005 - 00:00

Kopi av melding:
" Pajero, 35x15,5x15 Baja.Claw "

Denne Pajero`en er vel godkjent i og med det står sånn i signaturen eller..
Opprinnelig postet av Jeepir



Godkjent i mine øyne wink.gif
Kort Pajero kler 35 tommere veldig godt spør du meg. Spesielt når den er skamskjært slik som denne isteden for bodylift.




Jeep ZJ

#11 pajero 35

pajero 35

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 355 Innlegg:

Posted 18 February 2005 - 00:00

Kopi av melding:
" Pajero, 35x15,5x15 Baja.Claw "

Denne Pajero`en er vel godkjent i og med det står sånn i signaturen eller..



De fleste her i område vet hvilken bil det e snakk om ja:D:D
Må bare få byttet bilde i signatur.
user posted image

Pajero
35x15,5x15
Baja.Claw

#12 Jeepir

Jeepir

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3070 Innlegg:

Posted 18 February 2005 - 00:00

" Pajero, 35x15,5x15 Baja.Claw "

Denne Pajero`en er vel godkjent i og med det står sånn i signaturen eller.. Nå har jeg vel lest et par steder før at Biltemas båtruller ikke er akkurat noe sjakk trekk for "bodylift-kit" da.. Men fortsatt blir jo dette "annbefalt".. Vi trår til et regne stykke med noen X`er fordi det er så vannvittig morro på morgenen..

Et kit fra 4x4 Supply eller BG-Nor kr. X du monterer det med det du trenger av support, rimelig sikker en gang.. Og få det godkjent burde ikke være noe problem..

Et kit fra Biltema kr. X du monterer det med det du trenger av support, det siger du må demontere det, og evt. montere det igjen, du får det neppe godkjent i vognkortet, og det kan jo være litt dumt da, spessielt om en skulle være uheldig og treffe noen i trafikken en absolutt ikke burde, fordi uten godkjennings papirer eller "midlertidig kjøreseddel" kan nok ei ulykke uansett skyld bli noe uheldig da..

Og skulle dette skje, vil jeg nok tro at da kan vi begynne og diskutere hvor mye denne "ulovlige ferdselen" egentlig har å si, i stedet for å kjøre rundt i ulovlige kjøretøyer, jeg tror faktisk at hadde det dukket opp en stygg ulykke med en ulovlig firehjulstrekker, ville nok dette ha satt de som ønsket å få Offroad stueren utrolig mange år tilbake i tid..

www.m4x4cn.com /
http://forum.m4x4cn....119&whichpage=1



#13 pajero 35

pajero 35

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 355 Innlegg:

Posted 18 February 2005 - 00:00

Kopi av melding:
du må rette ut stanga til fordelingskassa.




Opprinnelig postet av roli




Skru opp 3 skruer på girstanga til fordelingskassen,løft den opp,vri 180 grader,sett ned igjen, skru fast

user posted image

Pajero
35x15,5x15
Baja.Claw

#14 ikjos

ikjos

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1635 Innlegg:

Posted 18 February 2005 - 00:00

Kopi av melding:
kjøp båtruller på biltema og kutt dem i to! passer perfekt da. 39,90 for 6"

Opprinnelig postet av roli



vel...ikke bruk båtruller...jeg prøvde og det gikk ikke lenge før de seig sammen av vekta på karosseriet...

Ivar Kjøs
-----------------------
http://sfo.kkonsult.net
http://pajero.kkonsult.net
http://rokkjen.kkonsult.net
user posted image

#15 roli

roli

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 378 Innlegg:

Posted 18 February 2005 - 00:00

har 35" som jeg skal selge 10000 kr m 10" felg 12,5 brede. selger dem for at jeg skal prøve noe som er bredere!

Roger

#16 roli

roli

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 378 Innlegg:

Posted 18 February 2005 - 00:00

ikke rør girstanga.du må rette ut stanga til fordelingskassa.skal ikke skjere eller kutte noe som helst!
Ja tre tommer fra ramma! kjøp båtruller på biltema og kutt dem i to! passer perfekt da. 39,90 for 6" så må du ha sjakler og skru tousjon ganske langt opp! men den må fjere begge veier ellers så er det håpløst og kjøre med!

Roger

#17 roli

roli

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 378 Innlegg:

Posted 15 February 2005 - 00:00

ja det går med 35" på pajeroen.du må heve den tre tommer fra ramma sette på sjakkler bak og skru opp tusion opp forand! har 35" på min skal sette på 36" mine er til salgs for 10000kr kjørt kanskje 50 mil m dem 10" felger

Roger

#18 pajero 35

pajero 35

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 355 Innlegg:

Posted 14 February 2005 - 00:00

mye skjæring.



user posted image

Pajero
35x15,5x15
Baja.Claw

#19 mk1_bda

mk1_bda

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 155 Innlegg:

Posted 16 February 2005 - 00:00

hvor mye kappet du vekk og kor da??? hever du den 3 tommer på rammen må du el nsten forlege girstangen og litt andre tingog eller??? har du et bilde ab din bil???