35toms dekk på gn1 pajero
#1
Posted 14 February 2005 - 00:00
#2
Posted 17 February 2005 - 00:00
#3
Posted 20 February 2005 - 00:00
#4
Posted 19 February 2005 - 00:00
Ivar Kjøs
da må du vere jævlig tung i ræva! jeg har gjort det m fire av de fem pajeroene jeg har hatt og det har aldri vært noe problem!
Roger
#5
Posted 18 February 2005 - 00:00
De fleste vet kanskje at Biltilsynet skal etter sigende sentraliseres, det vil på sikt si at kanskje noen i " gokke land " skal ta seg av denne godkjennings biten, og når en ikke har mulighet til annen komunikasjon enn telefon og e-post vil nok de fleste svar bli avslag pga. mangel på dokumentasjon.. Videre er det jo en del snakk om at "Offroad" burde bli mer "stue-ren".. Hvorfor er det sånn at visse ikke ønsker journalister eller fotografer tilstedet på uskyldig treff en gang, hva i alle dager er det "vi" holder på med siden promotion er så uheldig.. Og om det ikke er no problem i å få godkjent Pajero`s med 33" & 35" dekk, hvorfor i alle dager er det ikke flere som gjør det da.. Leser jo om mange som har prøvd og de klager på Biltilsynets uvilje osv..
Hva tror du hadde skjedd om en firehjuls-trekker uten godkjenning eller midlertidig kjøretilatelse hadde kjørt borti noe eller noen.. Og Biltilsynet hadde kommet til stedet, ikke minst "pressen".. Er det noen som tror at det hadde hvert lettere og få godkjent eller forsvart sin lidenskap og hobby da.. En annen ting en bør ha bak øret er, selv om du kjører og er med eller uten skyld, med en ikke godkjent bil, vil jeg nok tro at en skade fort kan bli av en vesentlig pris-klasse.. Fordi de fleste kjenner vel til forsikringselskapenes regress mulighet.. Så da er det kanskje ikke så dumt å putta de pengene til noe nyttig som godkjenning eller i alle fall et forsøk kanskje, ikke vet jeg..
#6
Posted 18 February 2005 - 00:00
er mange faktorer som spiller inn her
MhcG2c
QuadX Racing Team
#7
Posted 18 February 2005 - 00:00
Kopi av melding:
er vel umulig å få godkjent disse gen1 bilene pga gjerrige folk sikkert...bygger man skikkelig så får man det også godkjent.....som regel.... Opprinnelig postet av EvoMan
Du må være mye mer japsevennlig enn meg for å være villig til å bruke 50.000 eller deromkring på å bygge en godkjent Pajero Men heldigvis bestemmer ikke jeg over andre enn meg selv...
Kopi av melding:
Dette må jo være tidenes glad melding til alle med problemer hos Biltilsynet ang. store hjul og Gen I Øystein fikser saken..
Ingen problem
#8
Posted 18 February 2005 - 00:00
Dette må jo være tidenes glad melding til alle med problemer hos Biltilsynet ang. store hjul og Gen I Øystein fikser saken..
#9
Posted 18 February 2005 - 00:00
MhcG2c
QuadX Racing Team
#10
Posted 18 February 2005 - 00:00
Kopi av melding:
" Pajero, 35x15,5x15 Baja.Claw "
Denne Pajero`en er vel godkjent i og med det står sånn i signaturen eller..Opprinnelig postet av Jeepir
Godkjent i mine øyne
Kort Pajero kler 35 tommere veldig godt spør du meg. Spesielt når den er skamskjært slik som denne isteden for bodylift.
Jeep ZJ
#11
Posted 18 February 2005 - 00:00
Kopi av melding:
" Pajero, 35x15,5x15 Baja.Claw "
Denne Pajero`en er vel godkjent i og med det står sånn i signaturen eller..
De fleste her i område vet hvilken bil det e snakk om ja:D:D
Må bare få byttet bilde i signatur.
Pajero
35x15,5x15
Baja.Claw
#12
Posted 18 February 2005 - 00:00
Denne Pajero`en er vel godkjent i og med det står sånn i signaturen eller.. Nå har jeg vel lest et par steder før at Biltemas båtruller ikke er akkurat noe sjakk trekk for "bodylift-kit" da.. Men fortsatt blir jo dette "annbefalt".. Vi trår til et regne stykke med noen X`er fordi det er så vannvittig morro på morgenen..
Et kit fra 4x4 Supply eller BG-Nor kr. X du monterer det med det du trenger av support, rimelig sikker en gang.. Og få det godkjent burde ikke være noe problem..
Et kit fra Biltema kr. X du monterer det med det du trenger av support, det siger du må demontere det, og evt. montere det igjen, du får det neppe godkjent i vognkortet, og det kan jo være litt dumt da, spessielt om en skulle være uheldig og treffe noen i trafikken en absolutt ikke burde, fordi uten godkjennings papirer eller "midlertidig kjøreseddel" kan nok ei ulykke uansett skyld bli noe uheldig da..
Og skulle dette skje, vil jeg nok tro at da kan vi begynne og diskutere hvor mye denne "ulovlige ferdselen" egentlig har å si, i stedet for å kjøre rundt i ulovlige kjøretøyer, jeg tror faktisk at hadde det dukket opp en stygg ulykke med en ulovlig firehjulstrekker, ville nok dette ha satt de som ønsket å få Offroad stueren utrolig mange år tilbake i tid..
www.m4x4cn.com /
http://forum.m4x4cn....119&whichpage=1
#13
Posted 18 February 2005 - 00:00
Kopi av melding:
du må rette ut stanga til fordelingskassa.
Opprinnelig postet av roli
Skru opp 3 skruer på girstanga til fordelingskassen,løft den opp,vri 180 grader,sett ned igjen, skru fast
Pajero
35x15,5x15
Baja.Claw
#14
Posted 18 February 2005 - 00:00
Kopi av melding:
kjøp båtruller på biltema og kutt dem i to! passer perfekt da. 39,90 for 6"
Opprinnelig postet av roli
vel...ikke bruk båtruller...jeg prøvde og det gikk ikke lenge før de seig sammen av vekta på karosseriet...
Ivar Kjøs
-----------------------
http://sfo.kkonsult.net
http://pajero.kkonsult.net
http://rokkjen.kkonsult.net
#15
Posted 18 February 2005 - 00:00
Roger
#16
Posted 18 February 2005 - 00:00
Ja tre tommer fra ramma! kjøp båtruller på biltema og kutt dem i to! passer perfekt da. 39,90 for 6" så må du ha sjakler og skru tousjon ganske langt opp! men den må fjere begge veier ellers så er det håpløst og kjøre med!
Roger
#17
Posted 15 February 2005 - 00:00
Roger
#18
Posted 14 February 2005 - 00:00
Pajero
35x15,5x15
Baja.Claw
#19
Posted 16 February 2005 - 00:00