Gå til innhold



Foto

Springover heving.


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
68 replies to this topic

#1 Bjønjen

Bjønjen

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 23 February 2005 - 00:00

Har tatt nåken bilder av springoverhevinga av framaksling på Patrolen min.
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
Øverste feste på høgre side må sveisast fast i akslingen med støpejernselektroder. biggrin.gif

#2 Skauing

Skauing

    Rett og slett skauing!!!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1429 Innlegg:

Posted 14 March 2005 - 00:00

Han får sveive igang pressa nå! Hehe, får sende'n en PM med ønsker om åssen dom ske væra. Få te å laga BW look på dom væbiggrin.gif

Det kan være for seint å snu, men åffer? Først da begynner moroa!

#3 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 14 March 2005 - 00:00

Skauing: Ja var det je minnes at je så du hadde skrivi ett stan serru...
Cherokee ja..hmmm...det skulle vel itte bli så gæli det hell..har sett på breddere tel Wrangler je da men dom blir litt stutte fant je ut..
Men nå har jo Syncro noe på gang da så vi får vente å se å den mann der tryller fram...blir nok Syncro style patrol trur je,hehe..

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#4 Skauing

Skauing

    Rett og slett skauing!!!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1429 Innlegg:

Posted 14 March 2005 - 00:00

Inge: Je har finni ut at breddere te Ford (måtte Gud tilgi meg at je bruker det navnet) Explorerfaktisk itte blir så halvgærnt. Har bare holdt dom innte og sjekka litt fort og gæli, men litt kutting og justering må sikkert tel. Ellers har je skule litt på breddere te Cherokee, kan da itte væra så ugrett å få Bush Wackere frå den te å passe hell?????

Waxfraq: Takk og takk! Joda, blei en bensinsluker på gar'n gitt:D:D

Det kan være for seint å snu, men åffer? Først da begynner moroa!

#5 Rapp

Rapp

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 248 Innlegg:

Posted 14 March 2005 - 00:00

Unnskyll at de har vært så stille fra mæ ei stunn. Har vært litt opptadd me Battle Griffin.
Æ har bestillt mæ lastebilskjærma, 2 stk, hallmeter radius.

#6 handyman

handyman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 158 Innlegg:

Posted 02 March 2005 - 00:00

Kopi av melding:
Ok.. Je har skjært ut å laga ei ''vogge'' der liksom je da... Kløvde ett 3'' rør å la inn liksom men skar forsterke den bjelken litt mer på undersida tenkte je..
Tenkte på å flytte hele greia men fant ut det vart for mye jobb..
Har du noe peil på om det finnes noe automat kasse som det går å bruke på patrolen...det har vel itte blitt levert noe 160 med automat går je ut fra??

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

Opprinnelig postet av Inge

Det er montert patrolmotore I dodge med automat (W par og hundre)

skarevera diesel skarevera CUMMINS

#7 Skauing

Skauing

    Rett og slett skauing!!!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1429 Innlegg:

Posted 02 March 2005 - 00:00

Te dere som har bygd SPOA: Tar det lang tid og møter en på mye klunder undervegs? Kunne kanskje lagt ut litt info om å en ITTE ske gjøra:D når en står der med en bil på bukk og deler over heile verkstedet....

Det kan være for seint å snu, men åffer? Først da begynner moroa!

#8 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 02 March 2005 - 00:00

Du får ikke dokumentasjon fra nissan på større enn 31x10.5x15

JAN
TLF.99206547/99455292

#9 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 02 March 2005 - 00:00

Ja dom er ittno videre samarbeidsvillige når det gjelder slikt men vi får bare håpe å tru detta er mulig å få gjennom så lenge det er i allefall 2-3 andre som har fått godkjent SPOV heving...
Er nok lettere å få godkjent hevefjærer å bodylift innbiller je meg.... Vi får bare prøve å se åssen det går...
Det er vel en fordel å ha noe dokumentasjon fra Nissan ang hjul i allefall.. Eller hvordan er det??

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#10 junkern

junkern

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1451 Innlegg:

Posted 28 February 2005 - 00:00

Kopi av melding:
Narvik. Det er veldig interesant. Drive og prøva og samle all info som er tilgjengelig om SPOV.
biggrin.gif biggrin.gif
Når det gjelder ombygging er det vel dei reglane som var då bilen var ny som er gjeldande:)wtf.gif

Opprinnelig postet av Bjønjen



Det er angivelig kjøretøyforskriftene fra det året bilen ble laget som gjelder, hvordan det er med ombygging, vet jeg ikke, men da jeg konfronterte BT med dette for et par år siden, så sa de at forskriftene var helt like da som i 86 da bilen min var ny, men de bekreftet også at det var forskriftene fra da bilen var ny som gjaldt. Når det er sagt, så tror jeg ikke vi kommer unna det faktum at staten gjør alt de kan for å stikke kjepper i hjulene for entusiaster som oss.

#11 Bjønjen

Bjønjen

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 28 February 2005 - 00:00

Narvik. Det er veldig interesant. Drive og prøva og samle all info som er tilgjengelig om SPOV.
biggrin.gif biggrin.gif
Når det gjelder ombygging er det vel dei reglane som var då bilen var ny som er gjeldande:)wtf.gif

#12 Seedy

Seedy

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 129 Innlegg:

Posted 27 February 2005 - 00:00

Snakkamed Biltisynet i Egersund. Der pleier de være normalt greie. Fikk tal svar at det var nyyt skriv inne til høring. Så hvis det er snakk om å bygge om , så gjør det nå.

Her er linken http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=20781

Og som Narvik sier. HAn jeg snakket med er kjent for å ha litt peiling, og han godkjenner mye amcar og sykler. HAn sa han ville se bilen først og høre om planane,

#13 Narvik

Narvik

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 555 Innlegg:

Posted 27 February 2005 - 00:00

mener at jeg skreiv ut alt som sto her i fjor om en godkjent springover på patrol, skal se om jeg finner det så er det mulighet for at jeg kan faxe det over til dere om det er interesangt.
jeg hadde tengt å prate med bt på forhand og vise dem disse utskriftene og samtidig vise til regnr på den som var godkjent, tror at om man viser seg litt ydmyk og " lar" dem være litt belærende samtidig som man lar det skinne igjennom at man har litt "peiling" så kommer man langt.smile.gif

http://www.zett.no/4...y_mc?aId=217987
Patrol 3,3td-86
Ski-Doo Summit 800X -01
Patrol-86 Delebil
Corolla -87 (konebil)
Suzuki LT 50 (4hjuling)


#14 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 26 February 2005 - 00:00

Junkern: Helt enig med deg..jeg reiser i allefall til Trondheim for å vise bilen min så sant det lar seg gjøra...
Kan bare glemme det på BT her nede i allefall..helt håpløst å komme med en bil som ikke er helt original..
Dom kan til nød godkjenne ''asfaltsleikere'' her da men det er mye om å men det også..

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#15 junkern

junkern

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1451 Innlegg:

Posted 26 February 2005 - 00:00

Kopi av melding:
Man må bare mene at de e tull når dæm kræv dokumentasjon. Men vess dæm ikke har utstyr/kompetanse nåkk te å gokjenne ei ombygging, så e de dæmmes fulle rætt å ikke gokjenne nåkka. Skulle helst sedd at vi hadde en tilsvaranes organisasjon såm TÜV eller SFRO - (Sveriges fordonsbyggares riksorganisation)...

Opprinnelig postet av Rapp



Dersom de ikke er kompetente til å godkjenne slike ombygginger, så fines det to alternativer:

1:Finne seg en annen jobb,

2: Engasjere seg, finne ut hvordan slike ombygginger skal foretas på en ordentlig måte og ta seg bryderiet med å sette seg inn i temaet istedetfor å avvise enhver form for seriøs ombygging. Det er forøvrig dette de har valgt å gjøre i Trondheim, der har de istedetfor å avvise enhver form for ombygging, valgt å istedet å øke sin kompetanse på ombygging av biler og dermed blitt kompetente til å godkjenne svært mange flotte, ordentlig ombygde biler. såvidt jeg vet har de heller ikke hatt noen negative erfaringer med dette.

#16 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 26 February 2005 - 00:00

Det skulle vi helt klart hatt ja...men hvordan hadde det vært å reise til sverige å fått godkjent detta da tru??
Det er kanskje dyrt men..veit itte je i allefall men hadde vi fått papirer på div fra SFRO feks så har vel BT det de trenger av slikt skulle je tru..
Hei Super roof!!

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#17 Rapp

Rapp

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 248 Innlegg:

Posted 26 February 2005 - 00:00

Man må bare mene at de e tull når dæm kræv dokumentasjon. Men vess dæm ikke har utstyr/kompetanse nåkk te å gokjenne ei ombygging, så e de dæmmes fulle rætt å ikke gokjenne nåkka. Skulle helst sedd at vi hadde en tilsvaranes organisasjon såm TÜV eller SFRO - (Sveriges fordonsbyggares riksorganisation)...

#18 junkern

junkern

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1451 Innlegg:

Posted 26 February 2005 - 00:00

Jeg tror ikke det er kvaliteten på sveisene som er avgjørende for godkjenningen. De fleste her inne er forholdsvis kompetente når det gjelder sveising, og det skal heller ikke så vanvittig mye til for å holde akslingen på plass.

Hvis man først skal samle sammen dokumentasjon, så tror jeg nok at bremseprøver, velteprøver og beregninger på momentet på fjærene som vil være avgjørende. Når det er sagt, så synes jeg det høres vanvittig tungvint ut, og jeg kan heller ikke se noe garanti for at det blir godkjent selv med så mye papirer. Til syvende og sist, så er det gjerne papirer fra Nissan de spør om for å øke rullediameteren over 5%. Jeg hadde heller satset på å bygge bilen på en ordentlig måte, gjerne forsøke å holde en seriøs dialog med BT (men det er vanligvis håpløst). Bestill time hos BT når bilen er ferdig ombygget. Hvis de klikker fordi man ikke har noe papirer, så sørg for å ha kjøretøyforskriftene i bakhånda. Der står det i klartekst at de IKKE ER PÅLAGT Å KREVE DOKUMENTASJON PÅ HVERKEN DEKK ELLER OMBYGGING DERSOM KJØRETØYET KAN PRØVEKJØRES OG KONTROLLERES PÅ STEDET. Vanligvis så bruker de bare den øverste delen av loven hvor det står at de er pålagt å kreve papirer, men be de om å lese hele forskriften, så viser det seg at det de påstår om dokumentasjon ER TULL!

#19 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 26 February 2005 - 00:00

reg nr til brattis vises på rigsen hans.
den sveisen er vel bare kil sveis, holder med sprekk kontrol vil jeg tro. men dokumenter mest muli er en fordel
ser du vurder automat finnes vel orginal automat til 160 har sett flere tilsalgs, men kommer ikke på om det var bensin eller disel.

#20 Rapp

Rapp

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 248 Innlegg:

Posted 26 February 2005 - 00:00

Kopi av melding:
Javel...skulle nesten fått tak i reg nr på den bilen da...hmmm,det må vel gå an å fiske fram vel..

Opprinnelig postet av Inge



Du har PM