Jeep ZJ
DIY Beadlocks?
#1
Posted 24 February 2005 - 00:00
#2
Posted 24 March 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Hei et par spm...
Sveiser du innerringen bare oppå eksisterende felg kant eller slipper du den "ned inn i felgen"? Eller dreier man ta den orginale felg kanten?
Jeg gjør slik, og sliper ned (runder av) ytterkanten etter helsveisingen.
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Member of Insane Rock Crawling Association
PUT UP or SHUT UP!
When I'm feeling down, I like to whistle. It makes the neighbor's dog run to the end of his chain and gag himself.
#3
Posted 23 March 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Skulle gjerne hatt noen bra linker til hjemmesnekra beadlocks. Opprinnelig postet av Øystein
http://www.pirate4x4...ad.php?t=340906
------------------------------------
#4
Posted 23 March 2005 - 00:00
Sveiser du innerringen bare oppå eksisterende felg kant eller slipper du den "ned inn i felgen"? Eller dreier man ta den orginale felg kanten?
#5
Posted 26 February 2005 - 00:00
#6
Posted 26 February 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Fant forresten en liten artikkel om emnet på RockCrawler http://www.rockcrawl...locks/index.asp
Hadde du tittet på linkene jeg har lagt ut hadde du funnet den der også
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Member of Insane Rock Crawling Association
PUT UP or SHUT UP!
#7
Posted 25 February 2005 - 00:00
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Member of Insane Rock Crawling Association
Kopi av melding:
While I have no direct experience with the slickrock out west, I know on the east coast the Iroks are getting much more popular because of the muck we have to deal with, and the completely different rock compounds. It still seems to me the MT/R is King out west...
PUT UP or SHUT UP!
#8
Posted 24 February 2005 - 00:00
Trond Heistad fra Søndeled har laget dem.
PM til Trond: http://www.offroad.n...Topic&mname=twh
Her sveiser Kim inn Beadlocks i mine felger.
Husk å helsveise!
Husk å slipe felgen og dekket før liming.
Bruk også lim eller liknende på mellom innerringen og dekket for å unngå lekkasje.
Snart ferdig!
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Member of Insane Rock Crawling Association
Kopi av melding:
While I have no direct experience with the slickrock out west, I know on the east coast the Iroks are getting much more popular because of the muck we have to deal with, and the completely different rock compounds. It still seems to me the MT/R is King out west...
PUT UP or SHUT UP!
#9
Posted 26 February 2005 - 00:00
Fant forresten en liten artikkel om emnet på RockCrawler http://www.rockcrawl...locks/index.asp
#10
Posted 06 March 2005 - 00:00
Takk!
Land Rover 109" Ex-mil
#11
Posted 06 March 2005 - 00:00
Dette for å unngå å slå dekket av felgen siden man kjører med svært lite luft.
Tog du an? ellers er det sikkert andre som kan forklare bedre:)
UBER HOMPF UND KNØL
Trail team sokndal
Tom Ekeberg
mob. 95029069
offroadguru wannabe
#12
Posted 06 March 2005 - 00:00
...MEN, hva er egentlig beadlocks, og hva er bruken?
Land Rover 109" Ex-mil
#13
Posted 13 March 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Hei Pål, har du kjørt med beadlocks på veien, er de vanskelige å avballansere...sikker ett kg på hver..??
Hjemmelagede beadlocks er ikke greit å kjøre på veien!
Men kjøper du ferdige felger burde det gå greit å balansere dem, men de er ikke dot merket.
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Member of Insane Rock Crawling Association
PUT UP or SHUT UP!
When I'm feeling down, I like to whistle. It makes the neighbor's dog run to the end of his chain and gag himself.
#14
Posted 13 March 2005 - 00:00
#15
Posted 13 March 2005 - 00:00
Vidar
Tze Suzuki meizter...
#16
Posted 02 June 2005 - 23:00
Takk for tips, og takk til de på jobb som bidro med stål, brenning, bolter og sikaflex









