Få stappe inn noen bilder jeg også
Dette var en 80" jeg fikk tak i på Geilo,det er en sen 50 eller tidlig 51 mod og blir mest sannsynelig restaurert til orginalstand
Dette er en høyre ratta 109" 62 mod som skal bygges om til venstreratta og restaureres til tilnærma orginalstand
Dette er bruksbilen min,en 63 mod 109"
Landrover serie1 80"
Landrover serie 2A 109"
Landrover serie2A 109"
Sealt's utendørs rot
Started by
sealt
, Jun 27 2003 23:00
6 replies to this topic
#1
Posted 27 June 2003 - 23:00
#2
Posted 28 June 2003 - 23:00
Du har jammen sansen for Land Rover. Stilige biler du har der!
Gamle biler også. Ruster ikke disse bilene slik som japsene?
Gamle biler også. Ruster ikke disse bilene slik som japsene?
#3
Posted 28 June 2003 - 23:00
Det er stort sett bare ramma som ruster,karrosseriet er av aluminium.
Dette er biler som har historie og sjel på samme måte som den gamle willys jeepen.
LR 80" er "etterfølgeren" til willys jeepen med forandringer som skulle gjøre den til en multipurpose bil.
Prototypen ble bygd på willys ramme med midtstyring.
Landrover serie1 80"
Landrover serie 2A 109"
Landrover serie2A 109"
Dette er biler som har historie og sjel på samme måte som den gamle willys jeepen.
LR 80" er "etterfølgeren" til willys jeepen med forandringer som skulle gjøre den til en multipurpose bil.
Prototypen ble bygd på willys ramme med midtstyring.
Landrover serie1 80"
Landrover serie 2A 109"
Landrover serie2A 109"
#4
Posted 28 July 2003 - 23:00
Får slenge på et nytt bilde av lekebilen ette fjær ombygging
Jeg har ikke fått de riktige fjærene enda så han er alt for høy så vinkelen på mellomakslen strekker ikke til.Nå er det 109" fjærer montert og de er alt for stive,men jeg hadde et håp om at det skulle gå mht mellomakselen,men det ser ut til at jeg må ha en som hanterer vinkelen bedre da dett er den høyden jeg ønsker og ha ved max artikulasjon.
Landrover serie1 80"
Landrover serie 2A 109"
Landrover serie2A 109"
Jeg har ikke fått de riktige fjærene enda så han er alt for høy så vinkelen på mellomakslen strekker ikke til.Nå er det 109" fjærer montert og de er alt for stive,men jeg hadde et håp om at det skulle gå mht mellomakselen,men det ser ut til at jeg må ha en som hanterer vinkelen bedre da dett er den høyden jeg ønsker og ha ved max artikulasjon.
Landrover serie1 80"
Landrover serie 2A 109"
Landrover serie2A 109"
#5
Posted 28 July 2003 - 23:00
Tenk på at ved normal artikulasjon/pendling/"flex" ved terrengkjøring eller hva man velger å kalle det, fjærer som regel det ene hjule opp og det andre ned, pinjong og kardang flytter seg da ikke så grusomt langt ned...
Ellers finnes det jo mellomaksler med doble kryss i ene enden, sånn at du kan tilte akselen med kiler for å pinjongvinkelen rett, og dobbeltkryss oppe ved kassa. Jeepen min har sånn foran, men det er ikke lett å få tak i... men jeg tror Toyota (f.eks. Hilux) har mellomaksel med dobbeltkryss foran... lykke til!
Ellers finnes det jo mellomaksler med doble kryss i ene enden, sånn at du kan tilte akselen med kiler for å pinjongvinkelen rett, og dobbeltkryss oppe ved kassa. Jeepen min har sånn foran, men det er ikke lett å få tak i... men jeg tror Toyota (f.eks. Hilux) har mellomaksel med dobbeltkryss foran... lykke til!
#6
Posted 28 July 2003 - 23:00
Prøv å senke girkasse/fordelingskasse med avstandsklosser mellom ramme og travers + tilte akslingene litt oppover.. Det hjelper om ikke problemet er alt for stort.
Just4Fun
Just4Fun
#7
Posted 28 July 2003 - 23:00
Doble kryss er det ikkeno problem og få tak i men det spørs om de blir for lange.
Får se hvordan det blir når jeg får på de fjæren som skal være der hvordan det blir da.
Får kjøre med pickupen opp til Landstreffet på Rena i dag
Landrover serie1 80"
Landrover serie 2A 109"
Landrover serie2A 109"
Får se hvordan det blir når jeg får på de fjæren som skal være der hvordan det blir da.
Får kjøre med pickupen opp til Landstreffet på Rena i dag
Landrover serie1 80"
Landrover serie 2A 109"
Landrover serie2A 109"