AC pumpe som kompressor
#1
Posted 13 March 2005 - 00:00
er det noen som vet om dette er vanskelig og om det går an med alle AC pumper.
jeg har en traktor som jeg hadde at lyst til og sette på ei AC pumpe som er ombygd til kompressor fordi det er jo utrolig greit og ha tilgang på trykkluft der det ikke er strøm.
så var det en ide som slo meg å det er jo at lastebiler pleier jo og ha en kompressor, men er det noen som vet åssen de blir drifta er det bare med ei reim eller.
å er det noen som vet hvor mange bar ei ombygd AC pumpe kan levere eller en kompressor som er på lastebiler kan levere.
Jeg er ikke gal,det har stemmen i hode mitt sagt..
#2
Posted 16 March 2005 - 00:00
Mykje fræs i feskoteket!
#3
Posted 16 March 2005 - 00:00
Disse regulatorene blir brukt på flere merker. Kopressor fra eldere Volvo har derimot to sylindere og en ventil som lar lufta pumpe mellom sylinderne når trykket er oppe. Disse er også trykksmørt.
Jeg ville absolutt gått for AC kompressor!!
- Geir
************************
Å, det går nå på himelaga æu
#4
Posted 15 March 2005 - 00:00
Kopi av melding:
husk å sjekke hva du skal ha. Du har betegnelsene R og L, dette står for Right og Left. Så skal du ha på venstre side skal du ha en 210L og høyre side 210R.
-Jon
--Member Of Team Blikkhallen Oslo--
"Chevy is not a car, it's a lifestyle"
Opprinnelig postet av harry_Sub
hva er det som er forskellen på høyre og venstre er det på vilken side på pumpa slangene kommer ut eller:wtf:
Jeg er ikke gal,det har stemmen i hode mitt sagt..
#5
Posted 15 March 2005 - 00:00
Test the limits of Japanese Technology and move on
#6
Posted 15 March 2005 - 00:00
Ja takk, begge deler!
#7
Posted 14 March 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
...og dobbel 3" rørfanger til tank.
Funker greit.
GO MAD-RUN CRAZY
Opprinnelig postet av broncobilly
Vil ikke det ruste med eksponensiell hastighet innenfra?
Opprinnelig postet av Gamle-Erik
GO MAD-RUN CRAZY
#8
Posted 14 March 2005 - 00:00
Kopi av melding:
...og dobbel 3" rørfanger til tank.
Funker greit.
GO MAD-RUN CRAZY
Opprinnelig postet av broncobilly
Vil ikke det ruste med eksponensiell hastighet innenfra?
#9
Posted 13 March 2005 - 00:00
Kopi av melding:
hm åssen gjør du det med smøring av kompressoren din da broncobilly
Jeg er ikke gal,det har stemmen i hode mitt sagt..
Opprinnelig postet av andersr66
Har veivhus som er oljefylt.
GO MAD-RUN CRAZY
#10
Posted 13 March 2005 - 00:00
Er det noe en ser på pumpa..noen som veit??
Har å en som har sitti på en ford van men veit itte åssen merke det er..
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#11
Posted 13 March 2005 - 00:00
Frank
'77 Wagoneer (AMC 360, D60 f&b, ARB, spiraler, +++)
'77 J20 (AMC 258, TBI, D44, D60)
'03 King Cab
"alt kan hjemmelages"
#12
Posted 13 March 2005 - 00:00
Kopi av melding:
dobbel 3" rørfanger til tank. Opprinnelig postet av broncobilly
Dagens hederspris for best fantasi! Den ideen synes jeg bortimot genial!
Beer gives you drain bamage
#13
Posted 13 March 2005 - 00:00
Kopi av melding:
du inge har den marshal pumpa de samme smøresysten som york pumpa (yorken har eget veivhus som er fylt med olje og smører kompressoren. Og den er ombygd slik at oljen holder seg i veivhuset)
å du nordmøring det er bare og begynne og bygge det er jo bare utrolig greit og tilgang på trykkluft med traktoren heil tia:)
du harry_Sub var ikke det litt dyrt med kr990,- + mva for ei pumpe (ikke at jeg har peiling) frank skriv at ei ny kosta $200 å det er jo ca Nkr 1200Opprinnelig postet av andersr66
Jeg synes det var litt stiv pris, men hos enkelte andre var den nesten dobbelt så dyr. La svar på kjøpes anonnsen din også, men sjekk denne linken www.asane-bilopphugging.no det var der jeg fikk min. Husk forskjellen på 210L og 210R.
Tror ikke de er nye fra statene, men overhalte. Disse gikk vel ut av produksjon for flere år siden. Om du legger til frakt fra USA blir det dyrere en å kjøpe fra en høgger i Norge. I tillegg til prisen kommer clutch, denne må vel byttes. Ikke sikker. Har lagt mitt prosjekt litt på is siden andre ting har dukket opp i mellomtiden.
-Jon
--Member Of Team Blikkhallen Oslo--
"Chevy is not a car, it's a lifestyle"
#14
Posted 13 March 2005 - 00:00
Jeg er ikke gal,det har stemmen i hode mitt sagt..
#15
Posted 13 March 2005 - 00:00
Funker greit.
GO MAD-RUN CRAZY
#16
Posted 13 March 2005 - 00:00
-Jon
--Member Of Team Blikkhallen Oslo--
"Chevy is not a car, it's a lifestyle"
#17
Posted 13 March 2005 - 00:00
å du nordmøring det er bare og begynne og bygge det er jo bare utrolig greit og tilgang på trykkluft med traktoren heil tia:)
du harry_Sub var ikke det litt dyrt med kr990,- + mva for ei pumpe (ikke at jeg har peiling) frank skriv at ei ny kosta $200 å det er jo ca Nkr 1200
Jeg er ikke gal,det har stemmen i hode mitt sagt..
#18
Posted 13 March 2005 - 00:00
Kopi av melding:
takker for mye hjelp her.
dråpesmører er det det samme som tåkesmører?? Ja
vill denne AC kompressoren stå og lage trykk heile tia eller går det an og slå den av på noe vis uten og ta vekk reima. det er en elektromagnetisk kobling mellom reimskiva og kompressoren, slik at kompressoren kun går rundt når denne kobling har strømOpprinnelig postet av andersr66
Egentlig et litt artig prosjekt, kanskje jeg skal ha meg litt luft på traktoren-er jo forferdelig greit om en må skru litt ute i "felten".
Beer gives you drain bamage
#19
Posted 13 March 2005 - 00:00
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#20
Posted 13 March 2005 - 00:00
hvordan kan jeg skjekke åssen stand AC kompressoren er i.
og hvor var det du fant ny AC pumpe til $200 jeg fant ei pumpe hos en bilhøgger å den skulle han ha Nkr2000 for
Jeg er ikke gal,det har stemmen i hode mitt sagt..