Gå til innhold



Foto

Spørsmål om heving.


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
48 replies to this topic

#21 WaxFraq

WaxFraq

    Autofil tulling

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 20 March 2005 - 00:00

Y60-Hans, okey...det var egentlig det jeg hadde sett for meg å da...man kan bare ikke få i pose å sekk.. =)
men tror kanskje det blir OME på meg til sommer'n...det blir ikke Dobinson værtfall...det er sikkert...
blir jo litt billigere å kjøpe et hevesett/erstatningsfjærsett, en å kjøpe alle demperne, foringene etc etc orginalt..
da blir man jo ruinert da!

Men vi får se....skal se man må bytt styrsnekke å styrekuler osv osv før den tid...morro med gammel bil jah! =)

If You're Gonna Be Dumb,
You Gotta Be Tough!

Galleri - http://www.offroad.n...wGalery&id=2823
Nb! Ring gratis med www.skype.no

#22 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 20 March 2005 - 00:00

synes bilen er stiv nok da. men hadde ikke tatt skade av å vært litt høyere. hadde sikkert hjelp å skifte noen blad å men er sikkert dyrt .

#23 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 19 March 2005 - 00:00

Y60-Hans: Ja får ringe å høre pris... Hadde det ikke vært for penga skulle je kjøpt OME til patrolen men de er sinsykt dyre syns je..men det er bra fjærer da..
I og med at je kjører med SPOV heving har je ittno behov for hevefjærer akkurat men kunne tenkt meg å fått noen som er litt ''friskere'' i allefall...har vurdert å kjøpe nye ''originale''fra Veng men får se litt...funderer litt på luftfjæring å så det er jo dumt å koste på mye penger på fjærer da liksom..

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#24 Y60-Hans

Y60-Hans

    BROMM

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 732 Innlegg:

Posted 19 March 2005 - 00:00

Inge, aner ikke hva de tar for å hamre om fjærer, men jeg betalte ca
6500 for 2 nye forfjærer til en rocky... De tar betalt... Bare å ringe å høre..

Bilen nlir nok litt høyere med flere blad i pakka, men ikke mye. Og den kommer til å bli STIVERE!!

biggrin.gif



Gjødsler dekka dagli,
men de blir ikke større!?!

Hans Heimdal
915 97 415

#25 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 19 March 2005 - 00:00

tenker du å sette inn ett eller to fjærer å sette inn på ekisterende fjær pakke?

#26 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 19 March 2005 - 00:00

hadde kanskje vært en tanke vet ikke pris, men får vel stramma opp litt slappe blad fjærer.

#27 Partypatrol

Partypatrol

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 978 Innlegg:

Posted 19 March 2005 - 00:00

BGNor har hjelpefjærer fra Dobison (tror det heter det), på nettsiden deres står det at det finnes "Full TüV Certification"...

#28 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 18 March 2005 - 00:00

tl tror ikke jeg hadde fått på 35" men fjærene mine er sikkert passe slappe.
hvordan er det med hjelpe fjærer må nå få hevet litt med det? å hvordan er det med lovligheten me det?

#29 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 18 March 2005 - 00:00

Y60-Hans: Har du noe peil på om det er dyrt å hamre opp igjen fjærer?? Innbiller meg at det blir billigere enn å kjøpe nye i allefall..

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#30 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 20 March 2005 - 00:00

Har sett litt på detta med luft i allefall å bare ''belgene'' koster itte så mye men det er detta andre som er dyrt...ventiler å ting å tang en må ha for å få det til å virke skikkelig.... Må jo nesten ha ett slikt ''panel'' med manometere å knapp til å slippe ut å fylle også syns je...
Det beste hadde vært å finni belger som je kan bruke fra noe anna liksom... Kjøpe slikt som liksom er til offroad/transport koster jo 10 ganger mer enn å kjøpe til feks en lastebil..

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#31 WaxFraq

WaxFraq

    Autofil tulling

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 18 March 2005 - 00:00

den er god! =)
Du får ha en GOOD påske da! =)

If You're Gonna Be Dumb,
You Gotta Be Tough!

Galleri - http://www.offroad.n...wGalery&id=2823
Nb! Ring gratis med www.skype.no

#32 T.L

T.L

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 434 Innlegg:

Posted 18 March 2005 - 00:00

Kopi av melding:
T.L,
har du mulighet for å kaste ut et bilde av den bilen???



Opprinnelig postet av WaxFraq



Det kan jeg godt gjøre, men har reist på påskeferie. Slenger ut et bilde etter påske:)

Terje

#33 WaxFraq

WaxFraq

    Autofil tulling

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 18 March 2005 - 00:00

T.L,
har du mulighet for å kaste ut et bilde av den bilen???


If You're Gonna Be Dumb,
You Gotta Be Tough!

Galleri - http://www.offroad.n...wGalery&id=2823
Nb! Ring gratis med www.skype.no

#34 T.L

T.L

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 434 Innlegg:

Posted 18 March 2005 - 00:00

Kopi av melding:
tl har kameraten din 35" på super roofen uten att den er heva?


Opprinnelig postet av super roof



Ja, det stemmer. Men bakhjulet subber i skjermen bak. Vet ikke om det normalt går med 35,12.5" dekk, men han har ganske nye bladfjærer på bilen.

Terje

#35 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 18 March 2005 - 00:00

tl har kameraten din 35" på super roofen uten att den er heva?

#36 Y60-Hans

Y60-Hans

    BROMM

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 732 Innlegg:

Posted 18 March 2005 - 00:00

35" dekk på en uheva 160 patrol:wtf: Vil tru det skraper og subber nok ja:D

Her kommer en litt mer uvanlig metode å heve på, eller 2 om du vil!

Få fjærene omhamra, slik at det blir mer bøy i de! Oslolastebilservice både lager nye og bygger om bladfjærer! Kompletter med nye og lengre dempere!

Flytt ned fjærfesta på ramma foran og bak! Og monter tilsvarende lengre sjakkel!

Det blir litt customarbeid av disse metodene, og prismessig avhenger de av hva man kan gjøre selv og ikke!

For godkjenning, er vel et 2" OME fjærsett og 2" bodylift det som er enklest! Også den enkleste metoden for skruinga sin del!



Gjødsler dekka dagli,
men de blir ikke større!?!

Hans Heimdal
915 97 415

#37 -Kenneth-

-Kenneth-

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 468 Innlegg:

Posted 18 March 2005 - 00:00

Ja, rikti... Lurer liksom på hva jeg skal gjøre, men er jo ikke noe tvil om at det lønner seg og kjøpe i butikk siden jeg skal godkjenne det... tongue.gif

------------------------------
Gud skapte "skævven" for offroadkjøyrare, ikkje for Jegare...

H/Kenneth...

#38 zpiff

zpiff

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 331 Innlegg:

Posted 18 March 2005 - 00:00

Det er vanlige bolter, bare lengre enn originalt.. Originalt må de jo kun gå igjennom karrosserifestet og rammefestet, men med bodylift må de jo gå igjennom klossen i tilleg.. Så dvs har du 2" klosser, må boltene være 2" lengre enn de originale.. Kjøper du et sett i butikk, følger alt du trenger med..

Ride Hard, Die Free..!!

#39 -Kenneth-

-Kenneth-

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 468 Innlegg:

Posted 18 March 2005 - 00:00

Åssen bolter må jeg ha hvis jeg kjøper bare klossene???

------------------------------
Gud skapte "skævven" for offroadkjøyrare, ikkje for Jegare...

H/Kenneth...

#40 zpiff

zpiff

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 331 Innlegg:

Posted 18 March 2005 - 00:00

Eller du kan få en kompis, som jobber på mekanisk verksted til å lage klosser til deg i aluminium.. Er bare å finne ut riktig diameter og boltdimensjon det.. 1/10 av prisen i butikk.. Bolter får du jo på jernvarehandelen..

Ride Hard, Die Free..!!