BG-nor selger bodyliftklosser som hever 2"
JAN
TLF.99206547/99455292
Spørsmål om heving.
Started by
T.L
, Mar 18 2005 00:00
48 replies to this topic
#41
Posted 18 March 2005 - 00:00
#42
Posted 18 March 2005 - 00:00
Takker for tips. Han kjører på 35*12,5 bfg mud nå, så det skurer og subber litt enda han har kappa.
Terje
Terje
#43
Posted 18 March 2005 - 00:00
Eller sette på større hjul og kappe i skjermene til det blir plass til fri bevegelse.Det er kun større hjul som gir større bakkeklaring.
JAN
TLF.99206547/99455292
JAN
TLF.99206547/99455292
#44
Posted 18 March 2005 - 00:00
Det er vel 2-3 "vanlige" måter å gjøre dette på.. Den ene er å kjøpe et sett med nye fjærer og dempere å montere på.. dette koster vel ca 10-15 lapper.. Den andre måten er såkalt bodylift.. Det er et sett med klosser du legger mellom ramma og karroseriet, slik at du på en måte forlenger det festet.. Blir som en avstandskloss om du skjønner.. Du må da huske at påfyllingsslange for diesel også må forlenges, pluss rattstammen litt.. Den 3. måten er å flytte fjærfestet fra undersiden av aksling til oversiden.. Dette krever en del ombygging og en del egenkomponerte deler, etter som jeg har forstått..
Ride Hard, Die Free..!!
Ride Hard, Die Free..!!
#45
Posted 21 March 2005 - 00:00
ja super roof...det er noe i det der..men jeg tror kanskje du må ta bilde av det som er under det du har lagt ut her..
det er jo bladfjærer forran og bak...tror ikke det går å legge spiraler utenpå demperne..eller?
If You're Gonna Be Dumb,
You Gotta Be Tough!
Galleri - http://www.offroad.n...wGalery&id=2823
Nb! Ring gratis med www.skype.no
det er jo bladfjærer forran og bak...tror ikke det går å legge spiraler utenpå demperne..eller?
If You're Gonna Be Dumb,
You Gotta Be Tough!
Galleri - http://www.offroad.n...wGalery&id=2823
Nb! Ring gratis med www.skype.no
#46
Posted 20 March 2005 - 00:00
Originale fjærer (Ironman) hos Veng er itte så ille pris egentlig..husker itte prisen nå men mener det var ca 1200,- pr.fjær der..
Dessa Dobinson fjærene det er prat om,åssen virker det der egentlig?? Det står hjelpefjærer...var inne å titta på sida tel BG-Nor men fant det itte der akkurat...
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
Dessa Dobinson fjærene det er prat om,åssen virker det der egentlig?? Det står hjelpefjærer...var inne å titta på sida tel BG-Nor men fant det itte der akkurat...
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#47
Posted 21 March 2005 - 00:00
inge så bilen din ser ut som en god gammel råner bil. da jeg kjørte opp var alle råner bilene heva bak å kappa fjærer bak.
det var partypatrol som snakka om de dobison hjelpe fjærene,
jeg bare såg i en gammel eiker katalog de hadde hjelpe fjærer, å de tror jeg skulle utenpå demperen.
det var partypatrol som snakka om de dobison hjelpe fjærene,
jeg bare såg i en gammel eiker katalog de hadde hjelpe fjærer, å de tror jeg skulle utenpå demperen.
#48
Posted 20 March 2005 - 00:00
har ikke peiling. hadde sett for meg xtra fjærer mellom blad fjærene å ramma. men så i en gammel eikrer katalog å der hadde de hjelpe fjærer men fikk forståelse att de var utenpå demperen.
#49
Posted 19 March 2005 - 00:00
hmm...hjelper det ikke med fjærblad fra orginale bladfærer å da?? en kompis av meg har...kanskje jeg tar
et el. to av dem å klasker inn...vil bilen bli høyere? eller blir den bare stivere..??
If You're Gonna Be Dumb,
You Gotta Be Tough!
Galleri - http://www.offroad.n...wGalery&id=2823
Nb! Ring gratis med www.skype.no
et el. to av dem å klasker inn...vil bilen bli høyere? eller blir den bare stivere..??
If You're Gonna Be Dumb,
You Gotta Be Tough!
Galleri - http://www.offroad.n...wGalery&id=2823
Nb! Ring gratis med www.skype.no