har montert dobbel veber 36x36 forgasser på ein b.v. 202. der sitter det ein volvo b. 18 motor. veberen er dysa til ein trimma b. 20. er det noen som kann hjelpe meg ret nr på dysene ???? det virker som den drokner når ein trør til . den går fin på lite gass, første trinnet.
![Foto](https://secure.gravatar.com/avatar/55737d0ca7817617dd806243a969599e?s=100&d=https%3A%2F%2Foffroad.no%2Fforum%2Fpublic%2Fstyle_images%2Foffroad_1_%2Fprofile%2Fdefault_large.png)
dyse problem på volvo
Started by
ahans
, Mar 19 2005 00:00
4 replies to this topic
#1
Posted 19 March 2005 - 00:00
#2
Posted 19 July 2005 - 23:00
ER det ingen somm har litt kjenskap til disse weber gasserne ????
Den er vrang og starte men går ellers fint. Til ein trør inn andre trinnet. Da flømmer bensinen over kanten ved dysene og inn i gasseren. Da får den for mye og drokner.
Den er vrang og starte men går ellers fint. Til ein trør inn andre trinnet. Da flømmer bensinen over kanten ved dysene og inn i gasseren. Da får den for mye og drokner.
#3
Posted 20 July 2005 - 23:00
prøv her www.volvoland.se
Follow your dreams
www.bilbygging.no www.volvoland.se
![](http://img112.exs.cx/img112/6064/bilde5hx.jpg)
Follow your dreams
![smile.gif](http://www.offroad.no/forum/style_emoticons/default/smile.gif)
www.bilbygging.no www.volvoland.se
#4
Posted 24 July 2005 - 23:00
Sitter gasser'n din med riktig vinkel ??? Det skal lite til før flottøren legger seg i feil vinkel, og slipper inn for mye bensin til feil nivå i flottørkammeret,
da drukner den fordi dysene er bygget for å ha akkurat riktig nivå i flottørkammeret!
Volvo-motoren i feltvogn står også montert på skrå oppover. Bare denne lille vinkelen kan vel være nok til at bilen blir 'trasig' Den originale gassern'n haller litt på skrå framover, slik at bilen hvertfall skal fungere oppoverbakke, men noen ganger stopper nedover.
Kanskje den står riktig som du sier, men bare får for mye. Det går an å trikse med å senke bensin-nivået i kammeret også. Lavere = suge mindre bensin
Hilsen G.S
da drukner den fordi dysene er bygget for å ha akkurat riktig nivå i flottørkammeret!
Volvo-motoren i feltvogn står også montert på skrå oppover. Bare denne lille vinkelen kan vel være nok til at bilen blir 'trasig' Den originale gassern'n haller litt på skrå framover, slik at bilen hvertfall skal fungere oppoverbakke, men noen ganger stopper nedover.
Kanskje den står riktig som du sier, men bare får for mye. Det går an å trikse med å senke bensin-nivået i kammeret også. Lavere = suge mindre bensin
Hilsen G.S
#5
Posted 31 July 2005 - 23:00
gasseren er montert på same maniføyl som den satt på i bilen,så vinkelen er nokk rett. kann det vere ein kannal som har grodd at ? den har ikkje vert i bruk på mange år.