Gå til innhold



Foto

hmm.. hummer h2 offroad? nei..


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
56 replies to this topic

#1 effer

effer

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 357 Innlegg:

Posted 25 March 2005 - 00:00

http://www.big-boys..../badhummer.html
hvorfor er jeg ikke overrasket.. tar seg fint ut på veien,men i stein røysa har den ingen ting og gjøre.. smile.gif

#2 DECEPTICON

DECEPTICON

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 345 Innlegg:

Posted 05 June 2005 - 23:00

hummer skal vel være det feteste som mann i gata kan kjøre og h1 er jo det men h2 ble vel produsert i første tanke for de med penger og ikke militæret,vi er nok alle litt misunnelig på de som hsr råd til en hummer..peronlig kunne jeg tenkt meg en h2 som trekkbil med en h1 på henger bak,,,,da har man i pose og sekk

#3 WaxFraq

WaxFraq

    Autofil tulling

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 30 March 2005 - 23:00

for bare å kaste fra meg et innlegg her....
en h2, hva koster den ny, fra 500.000,- til 1.000.000,-?? (aner ikke)

hvilke andre biler kan den sammenlignes med? hvis man tenker pris og fremkommelighet??
det blir vel kanskje naturlig å trekke frem biler som patrol, pajero, land cruiser, tahoe, hvis det er noen jeg har glemt, så kan dere gjerne føye med dem selv...! =)

etter å ha sett litt på de overnevnte bilene, det som går igjen, det er intrigrert breddere, stigtrinn, støtfangere etc, alt dette er selvfølgelig av plast...

Om 20-30 år, så vil det kanskje bli vanskelig å skaffe en feks. patrol 160 o.l...da blir jo alternativet kanskje noe nyere...men er det like holdbart??? hehe =)

If You're Gonna Be Dumb,
You Gotta Be Tough!

Galleri - http://www.offroad.n...wGalery&id=2823
Nb! Ring gratis med www.skype.no

#4 Guest_hilux33_*

Guest_hilux33_*
  • Guests

Posted 29 March 2005 - 23:00

RIKTIG:) 10 Poeng.........
Kopi av melding:
Til Kokken !
Håper da ikke det at vi er i Beirut da har eg navigert feil affal hehe...

Og så !
Hilux33!! det er ikke så mye trykk i den Fødepumpa nå affal etter at Hiluxjenta har krøpet igjennom OOPPS !


Håper du tar det som ein spøk hehe... det gjør eg !!!

Og så til alle uvitende: H2 som eg prøvde var det ikke sperre foran på og ikke vinsj heller, men alt kan ettermont. selv på disse bilene..

Påskehare har dratt for år også, så nå er det og vente på jul igjen !!!

Går det, så går det!!


Opprinnelig postet av Kinge`n



Ronny 90990434
ronny@offroad.no

#5 Roffy

Roffy

    Roffy

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 28 March 2005 - 23:00

Hm...er ikke dette IFS... er vel ikke noe paralellstag da.....


Follow your dreams smile.gif
www.bilbygging.no www.volvoland.se

#6 Guest_hilux33_*

Guest_hilux33_*
  • Guests

Posted 27 March 2005 - 23:00

Og så helt til slutt, om DU er tørr bak øra elller ikke........

Påska er slutt:(

Et spørsmål: Hvor stort er trykket i "Fødepumpa" til kjerringa:wtf:

Ronny 90990434
ronny@offroad.no

#7 Stefan E.

Stefan E.

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

Kopi av melding:
kraft = motkraft, hvis det ene hjulet er i lufta så burde paralellstaget kunne slappe av........ men ok vi har dvelt nok over dette nå;-)


Ikkje førr å kveruler, førr det har det vel i grunnen vært nok av, men et faktum: Det bli nok ikkje mykkje avslapping på det paralellstaget så lenge hjulet som har belastning e på MOTSATT sie a styresnekka - eller e det berre eg som e teit?biggrin.gif Det hjulet som spinn e på førersia og der regna eg med at også styresnekka står såfremt at ikkje Hummer har en spesialpatent med elektronisk fjernstyrt styresnekke på høyre side.... lisensprodusert fra Land Rover eller nåkka..biggrin.gif

Eg gler meg nu mest t om 20 år når han Blazerteam kjem fisanes over fjelle (altså saltfjellet) i en opprusta og svart matt rullmala H2!laugh.gif



-Volvo Feltvogn 1966 - SOLGT
-Toyota Corollux 2,2d prosjekt
-Subaru 1800 stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-83 Chevrolet Caprice
stv 350
-2 stk gamle Opel.
user posted image


"Valplaus, men ikkje motlaus!"

#8 blazerteam

blazerteam

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3328 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

Om en 20-30 år ska eg prøv ut den der H2en i skogen,å da ska eg svar kor bra den e i skogen,å om den e bygd førr hard bruk.tongue.gif

Men inntell da må vi nok vent på en som har en..........


mob nr 95142673


Mo i Rana Offroad Team

#9 Roffy

Roffy

    Roffy

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

kraft = motkraft, hvis det ene hjulet er i lufta så burde paralellstaget kunne slappe av........ men ok vi har dvelt nok over dette nå;-)


Follow your dreams smile.gif
www.bilbygging.no www.volvoland.se

#10 Stefan E.

Stefan E.

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

He he, om den har sperre eller ikkje e det vel ingen her på forumet som veit, men det e vel ikkje usannsynlig ettersom den også har en relativt voksen vinsj i snuten. Det e vel ikkje orginalt det heller???wink.gif

Har faktisk vært borti bila der styrestag har knekt pga støt/slag-bevegelse så det e nok ikkje så usannsynlig som det høres ut til. Tenk på det, det eine hjulet står jo i lufta, mens heile vekta a fronten på brakka kvila på det andre. Blir nok litt belastning. Men e forsåvidt enig i at en stikkaksling eller frihjulsnav eller nåkka burde ryk først.

Da kan det jo tenkes at det Blazerteam nevnt tidligere om skadet styrestag kan ha vært en medvirkende årsak, har selv opplevd på TO styrestag kor svak de bli vess de først bli en liten smule bøyd. Og det va TOYOTA styrestag, sånn berre for å ha det sagt. Knakk som fyrstikker!laugh.gif

Til slutt så berre poengter eg at eg VA ikkje der, men som det sto i forrige posten min så stod det dette:
Kopi av melding:
Mein at sist eg såg diskusjon om ka som skjedd, så blei vesst konklusjon at det va et styrestag som knakk, da sperra foran blei kobla inn mens bilen spant.


For all del så hadd nok ikkje eg heller kjøpt en H2 vess eg ha hadd pænga nok... synes berre at de av og t får litt ufortjent kjeft...blush.gif

PS vess dokker ser på filmen en gang t så ser dokker at det framhjulet som hold heile vekta på biln (fronten altså) e akkurat på vei ned av en stein, så det gjør jo ikkje saken bedre det heller...

-Volvo Feltvogn 1966 - SOLGT
-Toyota Corollux 2,2d prosjekt
-Subaru 1800 stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-83 Chevrolet Caprice
stv 350
-2 stk gamle Opel.
user posted image


"Valplaus, men ikkje motlaus!"

#11 blazerteam

blazerteam

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3328 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

Bra svar der ja:lol:.Selfølgeli knekker ikke styrestaget på grunn av sperra,men sånn blir det når man svarer og ikke ser bakover:D

Men da er vi tilbake til starten da.Kansje den ikke tåler juling.wtf.gif


mob nr 95142673


Mo i Rana Offroad Team

#12 Guest_hilux33_*

Guest_hilux33_*
  • Guests

Posted 27 March 2005 - 23:00

Og helt til slutt.........................

smile.gifHÅPER ALLE HAR HATT EI SKIKKELIG GOD PÅSKE:)




Ronny 90990434
ronny@offroad.no

#13 Roffy

Roffy

    Roffy

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
De som e tørr bak øran, veit at om man spinn i ei steinrøys, og hjulet på eine sia står i ro mens det andre går relativt fort rundt, og man DA kobla inn sperra, så VIL nåkka ryk om man ikkje har meir flaks enn man har godt av!tongue.gif

Opprinnelig postet av Stefan E.



Hvis man er tørr bak øra veit man vel også at H2 ikke har sperre foran!!! tongue.gif

(Og nå håper jeg ikke jeg tar feil for da mista liksom den setningen så mye av effekten... blink.gif)

Opprinnelig postet av Amund





og er man eeeenda tørrere bak øra så fårstår en vel at et styrestag ikke burde knekke om en kobler inn ei sperre (ja om den er der da ...)wink.gif


siden alle andre har smurt sine personlige meninger utover denne tråden så kan jo jeg ikke være dårligere.... (cool.gif)

MINE personlige meninger:

1. De fleste som kritiserer Hummere (H1 el.H2) gjør det pga misunnelse....devil.gif

2. H1 er lagd for ørken, stooor og breeei, 2xIFS, men jævli rått stuk da cool.gif

3. H2 er KUN et "bling" produkt, har ingen ting med ordenli offroad å gjøre;)

4.Jeg kunne godt tenke meg å kjøre rundt i en H1 el. H2 (men det er mye annet gøy en kan få kjøpt for så mange penger...)smile.gif

5."kver skryde a sin drid" biggrin.gif


Follow your dreams smile.gif
www.bilbygging.no www.volvoland.se

#14 Kokken

Kokken

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 428 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

Til King`n
biggrin.gif Slapp av,dette er ikke Beirut:D


93 ZJ 5.2 V8 Laredo

#15 Kinge`n

Kinge`n

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 245 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 00:00

Til Kokken
Å sammenligne deg med Valgjerd var vel å ta litt vel lite i !
Å skal du være seriøs er sikkert ikke dette forumet noe for deg, da må du gå i kirken !
Det første du må lære deg er at man ser ikke på andres biler som værken bedre eller dårligere !
Å om jeg har kjørt Hummer eller ikke vet du ingenting om, men du sa det selv jeg kjører den bilen jeg vil om den heter hummer eller nissan !
Men en ting skal du vite Hummeren er en drøm å kjøre på landeveien, men har ikke råd til og hive ut penger på en Hummer for å ha det kjekt i skauen !

Går det, så går det!!

#16 blazerteam

blazerteam

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3328 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 00:00

Men Hummern har aksrelasjon,og det var bare så vidt de krøp oppover bakken med den når de testet den.mad.gif

Selger man arctic trucks,så selger man arctic trucks...........


mob nr 95142673


Mo i Rana Offroad Team

#17 Bronx

Bronx

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 743 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 00:00

Kopi av melding:


Når de testet Arctic trucken mot forsvaret sine gelendwagen hadde de jo mye større tilfart med toyotaen enn med gelendewagen.....

Just my point of wiew.......


Trur nok det har en sammenheng med at forsvarets Gelendwagen ikke eier akselerasjon.biggrin.gif



Mo i Rana Offroad Team




Opprinnelig postet av blazerteam



GO MAD-RUN CRAZY

#18 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 00:00

Hehe selvfølgelig har vi alle vår helt personlige mening om hva som er best... Jeg f.ex synes at til mitt bruk (og lommebok) passer en -84 Pajero mye bedre enn en H2!!! Derfor skryter jeg villt og hemningsløst av MIN bil, og er flink til å linke til videoer som denne... [tongue.gif]

Det er ikke fordi jeg er misunnelig, hadde jeg hatt 750 000 for mye på konto hadde jeg IKKE kjøpt meg en ny H2, men jeg hadde selvfølgelig heller ikke kjøpt meg 50 stk -84 mod Pajeroer heller... Men selvfølgelig hvis jeg skulle sett helt realistisk på det så er ikke nødvendigvis min bil bedre enn en H2, men det får du meg aldri til å innrømme!!! wink.gif

Selv om JADA jeg vet om alle svakhetene til de gamle Pajeroene... Sant og si så har jeg alle de feilene på min, men likevel- Krute god bil!!! smile.gif


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#19 Bøen

Bøen

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1019 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 00:00

Godt sagt Stefan,hadde ikkje vore meg imot hvis noen hadde gitt meg ein hummer!Karslige dei!

Hi Lux 2.4d 80mod. 33"x12.5x15 ,Chesterfield sofa og takluke

#20 CXT

CXT

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 618 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 00:00

her er det noen bilder av en h2 som leker seg litt http://www.hummerh2.no/
ring til eieren å spør om han vill være med dere en tur i heia så får dere sett hva den er god får smile.gif

Jeg er ikke gal,det har stemmen i hode mitt sagt..