hmm.. hummer h2 offroad? nei..
#1
Posted 25 March 2005 - 00:00
hvorfor er jeg ikke overrasket.. tar seg fint ut på veien,men i stein røysa har den ingen ting og gjøre..
#2
Posted 05 June 2005 - 23:00
#3
Posted 30 March 2005 - 23:00
en h2, hva koster den ny, fra 500.000,- til 1.000.000,-?? (aner ikke)
hvilke andre biler kan den sammenlignes med? hvis man tenker pris og fremkommelighet??
det blir vel kanskje naturlig å trekke frem biler som patrol, pajero, land cruiser, tahoe, hvis det er noen jeg har glemt, så kan dere gjerne føye med dem selv...! =)
etter å ha sett litt på de overnevnte bilene, det som går igjen, det er intrigrert breddere, stigtrinn, støtfangere etc, alt dette er selvfølgelig av plast...
Om 20-30 år, så vil det kanskje bli vanskelig å skaffe en feks. patrol 160 o.l...da blir jo alternativet kanskje noe nyere...men er det like holdbart??? hehe =)
If You're Gonna Be Dumb,
You Gotta Be Tough!
Galleri - http://www.offroad.n...wGalery&id=2823
Nb! Ring gratis med www.skype.no
#4 Guest_hilux33_*
Posted 29 March 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Til Kokken !
Håper da ikke det at vi er i Beirut da har eg navigert feil affal hehe...
Og så !
Hilux33!! det er ikke så mye trykk i den Fødepumpa nå affal etter at Hiluxjenta har krøpet igjennom OOPPS !
Håper du tar det som ein spøk hehe... det gjør eg !!!
Og så til alle uvitende: H2 som eg prøvde var det ikke sperre foran på og ikke vinsj heller, men alt kan ettermont. selv på disse bilene..
Påskehare har dratt for år også, så nå er det og vente på jul igjen !!!
Går det, så går det!!
Opprinnelig postet av Kinge`n
Ronny 90990434
ronny@offroad.no
#5
Posted 28 March 2005 - 23:00
Follow your dreams
www.bilbygging.no www.volvoland.se
#6 Guest_hilux33_*
Posted 27 March 2005 - 23:00
Påska er slutt:(
Et spørsmål: Hvor stort er trykket i "Fødepumpa" til kjerringa:wtf:
Ronny 90990434
ronny@offroad.no
#7
Posted 27 March 2005 - 23:00
Kopi av melding:
kraft = motkraft, hvis det ene hjulet er i lufta så burde paralellstaget kunne slappe av........ men ok vi har dvelt nok over dette nå;-)
Ikkje førr å kveruler, førr det har det vel i grunnen vært nok av, men et faktum: Det bli nok ikkje mykkje avslapping på det paralellstaget så lenge hjulet som har belastning e på MOTSATT sie a styresnekka - eller e det berre eg som e teit? Det hjulet som spinn e på førersia og der regna eg med at også styresnekka står såfremt at ikkje Hummer har en spesialpatent med elektronisk fjernstyrt styresnekke på høyre side.... lisensprodusert fra Land Rover eller nåkka..
Eg gler meg nu mest t om 20 år når han Blazerteam kjem fisanes over fjelle (altså saltfjellet) i en opprusta og svart matt rullmala H2!
-Volvo Feltvogn 1966 - SOLGT
-Toyota Corollux 2,2d prosjekt
-Subaru 1800 stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-83 Chevrolet Caprice
stv 350
-2 stk gamle Opel.
"Valplaus, men ikkje motlaus!"
#8
Posted 27 March 2005 - 23:00
Men inntell da må vi nok vent på en som har en..........
mob nr 95142673
Mo i Rana Offroad Team
#9
Posted 27 March 2005 - 23:00
Follow your dreams
www.bilbygging.no www.volvoland.se
#10
Posted 27 March 2005 - 23:00
Har faktisk vært borti bila der styrestag har knekt pga støt/slag-bevegelse så det e nok ikkje så usannsynlig som det høres ut til. Tenk på det, det eine hjulet står jo i lufta, mens heile vekta a fronten på brakka kvila på det andre. Blir nok litt belastning. Men e forsåvidt enig i at en stikkaksling eller frihjulsnav eller nåkka burde ryk først.
Da kan det jo tenkes at det Blazerteam nevnt tidligere om skadet styrestag kan ha vært en medvirkende årsak, har selv opplevd på TO styrestag kor svak de bli vess de først bli en liten smule bøyd. Og det va TOYOTA styrestag, sånn berre for å ha det sagt. Knakk som fyrstikker!
Til slutt så berre poengter eg at eg VA ikkje der, men som det sto i forrige posten min så stod det dette:
Kopi av melding:
Mein at sist eg såg diskusjon om ka som skjedd, så blei vesst konklusjon at det va et styrestag som knakk, da sperra foran blei kobla inn mens bilen spant.
For all del så hadd nok ikkje eg heller kjøpt en H2 vess eg ha hadd pænga nok... synes berre at de av og t får litt ufortjent kjeft...
PS vess dokker ser på filmen en gang t så ser dokker at det framhjulet som hold heile vekta på biln (fronten altså) e akkurat på vei ned av en stein, så det gjør jo ikkje saken bedre det heller...
-Volvo Feltvogn 1966 - SOLGT
-Toyota Corollux 2,2d prosjekt
-Subaru 1800 stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-83 Chevrolet Caprice
stv 350
-2 stk gamle Opel.
"Valplaus, men ikkje motlaus!"
#11
Posted 27 March 2005 - 23:00
Men da er vi tilbake til starten da.Kansje den ikke tåler juling.
mob nr 95142673
Mo i Rana Offroad Team
#12 Guest_hilux33_*
Posted 27 March 2005 - 23:00
HÅPER ALLE HAR HATT EI SKIKKELIG GOD PÅSKE:)
Ronny 90990434
ronny@offroad.no
#13
Posted 27 March 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
De som e tørr bak øran, veit at om man spinn i ei steinrøys, og hjulet på eine sia står i ro mens det andre går relativt fort rundt, og man DA kobla inn sperra, så VIL nåkka ryk om man ikkje har meir flaks enn man har godt av!
Opprinnelig postet av Stefan E.
Hvis man er tørr bak øra veit man vel også at H2 ikke har sperre foran!!!
(Og nå håper jeg ikke jeg tar feil for da mista liksom den setningen så mye av effekten... )
Opprinnelig postet av Amund
og er man eeeenda tørrere bak øra så fårstår en vel at et styrestag ikke burde knekke om en kobler inn ei sperre (ja om den er der da ...)
siden alle andre har smurt sine personlige meninger utover denne tråden så kan jo jeg ikke være dårligere.... ()
MINE personlige meninger:
1. De fleste som kritiserer Hummere (H1 el.H2) gjør det pga misunnelse....
2. H1 er lagd for ørken, stooor og breeei, 2xIFS, men jævli rått stuk da
3. H2 er KUN et "bling" produkt, har ingen ting med ordenli offroad å gjøre;)
4.Jeg kunne godt tenke meg å kjøre rundt i en H1 el. H2 (men det er mye annet gøy en kan få kjøpt for så mange penger...)
5."kver skryde a sin drid"
Follow your dreams
www.bilbygging.no www.volvoland.se
#14
Posted 27 March 2005 - 23:00
Slapp av,dette er ikke Beirut:D
93 ZJ 5.2 V8 Laredo
#15
Posted 27 March 2005 - 00:00
Å sammenligne deg med Valgjerd var vel å ta litt vel lite i !
Å skal du være seriøs er sikkert ikke dette forumet noe for deg, da må du gå i kirken !
Det første du må lære deg er at man ser ikke på andres biler som værken bedre eller dårligere !
Å om jeg har kjørt Hummer eller ikke vet du ingenting om, men du sa det selv jeg kjører den bilen jeg vil om den heter hummer eller nissan !
Men en ting skal du vite Hummeren er en drøm å kjøre på landeveien, men har ikke råd til og hive ut penger på en Hummer for å ha det kjekt i skauen !
Går det, så går det!!
#16
Posted 27 March 2005 - 00:00
Selger man arctic trucks,så selger man arctic trucks...........
mob nr 95142673
Mo i Rana Offroad Team
#17
Posted 27 March 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Når de testet Arctic trucken mot forsvaret sine gelendwagen hadde de jo mye større tilfart med toyotaen enn med gelendewagen.....
Just my point of wiew.......
Trur nok det har en sammenheng med at forsvarets Gelendwagen ikke eier akselerasjon.
Mo i Rana Offroad Team
Opprinnelig postet av blazerteam
GO MAD-RUN CRAZY
#18
Posted 27 March 2005 - 00:00
Det er ikke fordi jeg er misunnelig, hadde jeg hatt 750 000 for mye på konto hadde jeg IKKE kjøpt meg en ny H2, men jeg hadde selvfølgelig heller ikke kjøpt meg 50 stk -84 mod Pajeroer heller... Men selvfølgelig hvis jeg skulle sett helt realistisk på det så er ikke nødvendigvis min bil bedre enn en H2, men det får du meg aldri til å innrømme!!!
Selv om JADA jeg vet om alle svakhetene til de gamle Pajeroene... Sant og si så har jeg alle de feilene på min, men likevel- Krute god bil!!!
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
#19
Posted 27 March 2005 - 00:00
Hi Lux 2.4d 80mod. 33"x12.5x15 ,Chesterfield sofa og takluke
#20
Posted 27 March 2005 - 00:00
ring til eieren å spør om han vill være med dere en tur i heia så får dere sett hva den er god får
Jeg er ikke gal,det har stemmen i hode mitt sagt..