Gå til innhold



Foto

For firkantet her inne ??


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
59 replies to this topic

#21 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

hyggelig å se at vi kan duiskutere på et diskusjonsfora,,, det er jo det det er til..

I mitt innelgg satt jeg ting litt på spissen, jeg har også innad blant redaktørene tatt opp dette med de 2 biltrial trådene det referres til..

faktisk det som er litt av poenget, vi har ingen klare regler på dette med garasjer og ikke.. vanskelig å definere..

Hyggelig å se at Toyota forumet blir dratt fram som positivt, jeg er redaktør der ogsåwink.gif

Ellers vil jeg tilslutt si som jeg har sagt mange ganger før at jeg bryr meg hverken om gamle eller nye garasjer..liker de rett og slett ikke og titter sjeldent der, untaket var Sokndalsgjengens garasje som bare var humor.
Jeg hadde sett for meg en annen løsning på dette med garasjene, men A&A vet hvor skoen trykker og de jobber videre for å finne en grei løsning..

Samtidig som mange klager over at vi er for strenge, får vi stadig oftere PMer om at forumet har glidd helt ut.. ikke lett å gjøre 4000 brukere til lags.. men vi prøver sågodt vi kan..laugh.giflaugh.gif

Uansett hyggelig å se at emnet engasjerer...


Tommy Olsen

#22 Skogkall

Skogkall

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 23 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

En mulig 413 eier sa nei takk til bilkjøp for ei stund siden siden alle spørsmål som blir stilt for andre gang på Suzuki forumet blir henvist til søkefunksjon o.s.v. Et spørsmål som jeg selv lurte på, og hadde lett leeenge etter ble veldig arrogant avvist og henvist til søkefunksjonen - men jeg fant ikke svar denne gangen heller! Bestemte meg der og da for å holde meg til Toyota og Toyota forumet. Der blir ofte ferske brukere henvist med hjelp av linker o.l og ikke skremt vekk.

#23 abt.lola

abt.lola

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 185 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

Skulle bare innom i dag å se om det var noe respons på
"påske aktiviteten" min. Vel det ser ut som det...
Litt synd egentlig at dette ble tolket som "garasje".
Ville bare dele med de andre hva jeg har gjort i påska.smile.gif
Fint at jeg rakk å motivere/inspirere noen andre til å ta i et tak
med sine prosjekter..
Får vel spare litt på bildene og innleggene fremover da.mellow.gif
Eller legge det frem på en litt annen måte... Jeg synes i allefall
at det er artig å se hva andre har gjort/driver med. Og regnet
med at "noen" ville trives med det jeg hadde gjort.

Men jeg ser nå poenget til redaktøren.

kim

#24 Zuki

Zuki

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

Forumet vårt er nydelig slik det er nå, og vi må være så greie at vi støtter opp under det sinnssyke arbeidet som red. legger ned i dette.

Jeg føler meg akkurat like snytt som resten fordi det artige emnet ble låst, men skjønner at enten må man tillate sånt fra alle eller ingen.

Problemet vårt er og blir garasjene, mener jeg. Vi har ingen steder å føle oss hjemme, det finnes ikke noe god mekke-stemning i denne hersens rigs-garasjemodellen vi sliter med nå. Det er ingen steder man kan formidle litt påskeskruing på en hyggelig måte, slik abt.lola så fint prøvde å gjøre! Jeg har i dag sendt en PM til admin, og ber de vurdere de garasjene på nytt, det er jo nå ganske tydelig at man kan regne de nye garasjene som en flopp når de 20 siste innleggen i gjesteboken fordeler seg på 9 dager? Å ytre et ønske til dem om gjenåpning av gamle garasjer kan sikkert regnes som like sannsynlig som å be kinesiske myndigheter om ytringsfrihet og null sensur, men i alle fall har frustrasjonen fått riktig adresse...

Kan ikke alle som ønsker seg et sted å være "hjemme" skrive en slik PM til admin, så prøver vi å løse dette i riktig ende? Også i mellomtiden støtter vi opp under det fine forumet vi har!?

#25 cat.o

cat.o

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 680 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

Å sitte å surfe innom alle forum før var mye mer gjivende å lærerikt,
nå er det en litt sur "dem mot oss følelse" synd igrunn .
Men va vet jeg .Det er et gammelt ord som sier (Kreativitet og rot går hånd i hånd )Synd at kreativiteten blir kvalt på denne måten.

forbud og påbud er pyton

#26 SJ-Samurai

SJ-Samurai

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 866 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Skal innrømme at jeg stusset litt når jeg la inn innlegget mitt i går kveld om hva vi har gjort i påsken, 2 sekunder etterpå ble emnet låst. Er fullstendig klar over at ting fort kan skli ut på slike forumer. Men nå var jo dette en tråd om Påskeaktiviteter, hvor lang er denne påska da?

Hadde tenkt å legge ut flere bilder av konvertering fra 413 motor til Swift GTI motor. Nå mistet jeg lysten. Nå får heller de som lurer på noe spørre meg om bilder og tips.

_____________________
Roar Hovet
Tlf: 98883546
Andebu i Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab

Opprinnelig postet av Geared



Har ikke suzuki selv, men liker å se hva andre gjør med bilene sine, får inspirasjon.

Orker ikke å lete etter sånt i de nye garasjene, derfor syntes jeg det er en fordel at sånnt dukker i opp i merkeforumene

Opprinnelig postet av Trondroen



Enig der, er det ikke sånn et forum skal være da? trivelig og saklig sammtidig, ikke saklig på en plass og trivelig på en annen....

________________________
-SJ410JL HighRoof
-SJ413JX Cab
-Valmet 565

#27 Trondroen

Trondroen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 737 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Skal innrømme at jeg stusset litt når jeg la inn innlegget mitt i går kveld om hva vi har gjort i påsken, 2 sekunder etterpå ble emnet låst. Er fullstendig klar over at ting fort kan skli ut på slike forumer. Men nå var jo dette en tråd om Påskeaktiviteter, hvor lang er denne påska da?

Hadde tenkt å legge ut flere bilder av konvertering fra 413 motor til Swift GTI motor. Nå mistet jeg lysten. Nå får heller de som lurer på noe spørre meg om bilder og tips.

_____________________
Roar Hovet
Tlf: 98883546
Andebu i Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab

Opprinnelig postet av Geared



Har ikke suzuki selv, men liker å se hva andre gjør med bilene sine, får inspirasjon.

Orker ikke å lete etter sånt i de nye garasjene, derfor syntes jeg det er en fordel at sånnt dukker i opp i merkeforumene

#28 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

Takk Jeepir for en sakelig innvending.
Ikke noe problem at du sier din mening, og pepper er det ingen grunn til å strø.


Du vil ha fleksibilitet....

Det har jeg jo gitt et svar på over....
Vi dannet Chattekroken som en plass for tull og vås og koseprat....
Man trenger ikke mer plass enn det til slike ting, mener jeg....

Et ryddig forum er vel noe alle ønsker...sier du...
Ja, det sikkert det i bunnen og grunnen alle vil ha... og for å få til det må man kjøre begrensninger... Å kjøre en halveis stram linje vil ikke hjelpe noe....da kan man som du sier bare la alt flyte....og alt blir bare mess....




Som jeg sa i tidliger også..... det ser ut som om dette egentlig begrunnes av at dere savner det gamle garasjeforumet.
Om dere vil klage på dette og kanskje få tilbake dette, så klag der det hører hjemme....slik jeg skrev.

Jeg også savner de gamle garasjene....
Om det er et så stort savn, og det viser seg at det er et stort flertall i den retningen.....så få det da frem i en klage til admin.
Admin. leter ikke etter klager på slike ting her i Suzuki-forumet.
Derfor gjør dette i Diskusjon om forumet.

Jeg vil ikke være enerådende som redaktør... Jeg har jo skrevet at det jeg prøver å gjøre å si og gjører....er FOR DERES beste...

Nå får jeg besøk...så jeg kommer tilbake til dere senere....

Er glad for innspill.......takk...

--Member Of Team Blikkhallen Oslo--

"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
->>MIN GARASJE!!!<<-
->>MINE RIGS!!!<<-


#29 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Men i steden for å protestere.... Lag deg din virtuelle garasje her på Offroad.no og heller å bli mer aktiv der i det nye garasjeforumet, og bidra til å få flyt i det systemet.

Vi i redaksjonen holder på å diskutere hvordan det nye garasjesystemet kan gjøres ENDA bedre, og det vil muligens komme noen forbedringer rundt "synligheten" av garasje-systemet så fort admin. får tid til dette etter påske..
Opprinnelig postet av ZukiJack



Mi erfaring med garasjene er at dei ikkje funker (for meg). eg er aldri innom der, og legg heller ikkje ut noko der.

det er dårlig muligheit for feedback og å få diskutert den bestemte tekniske/designmessige løysinga du har på din egen eller lignande bilar og derfor blir den ikkje brukt av meg.

Dette er en funksjon sikkert fleire personar savner, og derfor blir merketråden brukt til dette trur eg.


TAKK OG PRIS for at du er streng ellers terje, håper at vi aldri får mitsubi****ilstandar i vår tråd...

Suzuki SJ413JX 31"x10.5"
garasje: http://www.offroad.n...=ShowID&id=1554

#30 M.S

M.S

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1017 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

Enig med Geared, dette er jo en påskeaktivitet, jeg gidder ikke å gå innom alle garasjene for å se om noen har gjort noe i påsken!
Litt løst. sosialt og moro må få lov til å dukke opp her å der uten at det blir låst av den grunn!

OJ....det går det!?
Tlf 98204312

#31 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

Skal innrømme at jeg stusset litt når jeg la inn innlegget mitt i går kveld om hva vi har gjort i påsken, 2 sekunder etterpå ble emnet låst. Er fullstendig klar over at ting fort kan skli ut på slike forumer. Men nå var jo dette en tråd om Påskeaktiviteter, hvor lang er denne påska da?

Hadde tenkt å legge ut flere bilder av konvertering fra 413 motor til Swift GTI motor. Nå mistet jeg lysten. Nå får heller de som lurer på noe spørre meg om bilder og tips.

_____________________
Roar Hovet
Tlf: 98883546
Andebu i Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab

#32 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

Er helt enig i at dette emnet bør flyttes til forslag og diskusjon om forumet.

1. Det virker som det er en sterk dissonans mellom det eierne, via redaktørene, og brukerne ønsker å få ut av offroad.no

2. Hvem mener det mest optimale er å kunne søke infoen opp her og gå ut i garasjen å skru? Du personlig eller offroad.no

Denne infoen finner man enklere og mer utfyldig på utenlandske fora, men her på offroad.no kan man enkelt få nye synspunkter og meninger om ofte stilte spørsmål. Det kan være at nye brukere sitter på viktig informasjon som di ikke får mulighet til å dele med andre pga av at spørsmålet aldri bli stilt i tråden. I tillegg vil din skisserte modell føre til et enda dødere og mer livløst forum.

3. Garasje diskusjonen har vi hatt mange ganger før, ser ingen grunn til å ta den opp på ny, men jeg og mange med meg er/var uenig i innføringen av den nye modellen.

4. Sammenligningen med mitsuforumet synes jeg var litt overkanten da "snik garasjer" ikke er problemet der.

5. Det er også et problem at retningslinjene håndheves forskjellig i feks mitsu forumet som det mest liberale og zuki forumet som ekstremt. Jeg er aktiv bruker av Zuki/Pajero og Toyota forumet, Toyota redaktørene er di som etter min mening balanserer best.

6. Et forum er ikke kun en database der man kun skal søke opp informasjon, et forum er en plass der man skal kunne dele meninger og opplevelser med andre likesinnede innenfor di rammene som forumet gir. Da er det opp til eierne av forumet å sette di rammene. Det jeg mener eierne gjør feil er at di ikke tar signalene fra brukerne, brukerne ER forumet, det er ikke redaktørene eller eierne som er forumet.

It's NOT a Jeep... you wouldn't understand



#33 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

Det er jo små prating som skal inn på chattekroken, og diverse tekniske ting rundt skal legges inn som trinn for trinn forklaringer på zukiforumet.

Det er jo slik opprydding som red. prøver å få til . Kan ikke forstå at det er så vondt å forstå!!


Mvh Frank




"Han sover ikke, han jobber for maij"

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117

#34 M.S

M.S

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1017 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

Jeepir er en klok mann!!!


OJ....det går det!?
Tlf 98204312

#35 Jeepir

Jeepir

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3070 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

Ikke har jeg noe med det, men er ikke vitsen i og ha tak høyde da, skal en ikke ha det morro og hyggelig, tenker litt på meg selv i og med jeg ikke driver utbredt verksted arbeid selv, men jeg synes nå det er grådig artig med Offroad da.. Jeg savner faktisk litt de gammle garasje sidene der en kunne rammle innom de en kjente, for å se hva de holdt på med, pluss at det også dukket opp diskusjoner rundt diversje løsninger rundt de tekniske aspekterene.. Jeg synes at ting bør ikke gå i hode på folk bare fordi de er redaktør, en må og burde så absolutt kunne vise skjønn, visse ting er ikke på sin plass på et Offroad forum andre er det.. Et ryddig forum er vel noe de fleste ønsker, men det er ofte vrient og få til, så da er vel løsningen enten for en kjøre i den gata en er, eller så får man gi en gla dag i hele greia.. En vil aldri kunne nå de i de tusen garasjer som finnes, og du har klikker som også snakker med hverandre privat, resultatet er at er du i en klikk vil du kunne poste det meste, er du utenfor slipper du ikke unna med noe.. Tipper jeg får pepper så det holder nå, men jeg mener jo det at dersom flertallet for merke forumet ønsker et litt videre spekter enn det som blir gjort bør dette aksepterer, og en skal ikke sitte der som en enerådende og oppleve at det skjer jo ikke en verdens ting, da er det vel bedre med litt små prat eller.. wtf.gifwtf.gifwtf.gif



#36 M.S

M.S

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1017 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

...eller få låst`n....

OJ....det går det!?
Tlf 98204312

#37 Nitteberg

Nitteberg

    Rocker!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1516 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

For å være lit saklig jeg og, så mener jeg at denne tråden her http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=15493 og søk funsjonen er nok til og finne info om spesefike ting og da kan man tillate at resten sklir litt ut og forumet blir mer sosialt.
Terje, de prioriterte linkene er veldig bra!
Er vel bare fint at en nykommer spør om hvor store hjul han kan ha på bilen, da kan vi gamlingene svare og ønske han velkommen og få flere brukere, mange snur i døra på suki forumet tror jeg.
Bra sagt Jeepir

#38 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

Nå synes jeg dere snakker mot dere selv og mot forumets beste, gutter...

Dette blir et langt innlegg men vær så snill å les det.

Prøv å legge merke til at mitt innlegg er formet i formen "DERE og DERE og DEG.....altså.....vi redaktører prøver å gjøre forumet best mulig for DERE/DEG!.

Gidder dere ikke å lese dette, så har jeg heller ikke lyst til å lese noen klager fra dere om drifting av Suzuki-forumet VÅRT.



Dere vil ha et mest brukervennlig og informativt Suzuki-forum som mulig.
Det skal være lett å finne svaret på et problem...om det dukker opp ET for DEG...

Det aller mest optimale er:
...om forumet er slik at dere kan gå inn her og kikke i eksisterende emner og finne svaret på det dere lurer på.
Det er jo alltid det beste...om svaret allerede ligger her....for da kan dere lese dere frem til det med en gang og løpe tilbake ut i garasjen og reparere det dere ikke fikk til. Dere trenger ikke sitte å vente....kanskje i mange timer/dager på at noen gir dere det rette svaret på deres problem.

Det nest beste er:
Det er jo ikke alltid mulig å finne et emne med rette svaret, så da må dere stille spørsmålet her og vente.....og kanskje vente lenge før svaret kommer... og dere sitter da og dirrer av forargrelse over at dere ikke kommer videre i garasjen før noen kommer med det gode svaret.

Da har jeg vel gitt en GOD forklaring på hva dette Suzuki-forumet har som oppgave.

Om dere tar med dere kameraet i garasjen og knipser skritt for skritt de mange utfordringene dere får der ute.....legger ut bildene her og lager en "skritt for skritt"-forklaring på hvordan dere løste problemet eller gjorde ombyggingen. Da har dere bidratt til å gjøre forumet til det optimale....for da ligger svaret her for neste mann som trengte svaret på dette....og som da slapp og vente...

Slike gode forklarings-emner prøver jeg så godt jeg kan å få med i lista over "Tips og nyttige linker" for å gjøre forumet enda enklere å finne frem i...
Jeg har ikke alltid tid til å gjøre jobben med å oppdatere inn emner i linke-lista, og da hender det desverre at enkelte emner som burde vært lagt inn faller ned på lista og blir glemt av meg.
Derfor...når dere lager et slikt veiledende emne, eller at dere har fått et godt svar på noe dere har spurt om, så gi meg et hint om emnet i en PM. Da sletter jeg ikke den PM før jobben er gjort.

Så kommer vi til det motsatte...
Blir det for mange emner med "Se så flink jeg har vært!!!".... og for mange emner med "Hvor store dekk får jeg på min SJ????"
....ja da blir lista med emner i Suzuki-forumet sååååååååååååååååååååååååååååå lang at de fine "Skritt-for skritt"-forklaringene og andre flotte svar drukner helt.
Dette medfører igjen at dere ikke finner igjen de gode emnene og spør ENDA en gang om hvordan dere skal gjøre ting og om hvor store dekk du får på din SJ....og da drukner du de emnene som allerede har druknet de GODE emnene.
Jeg er heller ikke enig i Tommys alternativ....som også vil medføre enda flere drukningsulykker...
__________________________________________________________

For at vi likevel skal ha muligheten til å kunne skryte av hva vi gjorde i påsken og ellers i året, så har vi et garasje-forum her på Offroad.no.
DER hører ALLE "Seeeee så flink jeg har vært"-utfollelsene våre hjemme.

Det er ikke teknisk informativt for andre å se hvor rød og blank deres gearkasser har blitt.....men jaaaa....JEG ER ENIG...det er moro å lese og se det.... Men, da på det rette stedet.

Jeg mener at.. det at dere poster "Se hvor flink jeg har vært!"-emner i Suzuki-forumet ser mer ut som en protest mot at det gamle garasjesystemet ble stengt.
OM dette er tilfelle, så gi heller den protesten til Admin. der den hører hjemme, nemlig i forumet "Forslag og diskusjon om forumet".

Men i steden for å protestere.... Lag deg din virtuelle garasje her på Offroad.no og heller å bli mer aktiv der i det nye garasjeforumet, og bidra til å få flyt i det systemet.

Vi i redaksjonen holder på å diskutere hvordan det nye garasjesystemet kan gjøres ENDA bedre, og det vil muligens komme noen forbedringer rundt "synligheten" av garasje-systemet så fort admin. får tid til dette etter påske..

Jeg har som dere vel har sett...laget en liste over Suzuki-garasjene her i forumet.
Står du ikke listet opp der, så gi meg et hint i et innlegg under lista, eller i en PM...så legger jeg deg inn der så fort jeg har tid.

Det er også laget en "Chattekrok" her på Suzuki-forumet. Om du vil poste f.eks et "Jeg har jobbet i påsken"-innlegg...som du ikke mener at hører hjemme i din offroad.no-garasje, så har du også mulighet til å utfolde deg i Chattekroken. Der har jeg ALDRI slettet et eneste innlegg. DER har dere kunnet snakke fritt....så lenge det ikke er totalt Off Topic. DA skal du heller forflytte deg til "Diverse (Off topic)"-forumet.


Vær glad for at vi er strenge her i Suzuki-forumet slik at dere selv kan få den nytten av forumet som det faktisk er tiltengt til å gi.
Vær glad for at det er så strengt at vi slipper de tilstandene som de desverre har hatt alt for mye av i Mitsubichi-forumet. (Ikke for å henge ut Mitsu-gutta og redaktørene der. Men for å vise at stram linje faktisk har en større nytte enn dere klarer å se her.


Håper nå at dette ble en god nok forklaring på denne klagen...og at det ikke lenger er noen behov for flere...."Ehhhhhhh....meeeeeen...."-innlegg her.

Jeg er ikke sur på noen av dere for at dette kom opp, men håper nå at dere etter dette har skjønt hvorfor ting er som de er, og forstår bedre hvor mye jobb det egentlig er å være redaktør her...og hvorfor vi derfor prøver å gjøre vår jobb..(som vi ikke får èn krone betalt for) så enkel som mulig.


MVH

Terje
(red.)

#39 M.S

M.S

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1017 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

Kopi av melding:
For det første synes jeg at reglene på dette forumet burde vært håndhevet enda strengere så er det sagt..

Opprinnelig postet av Tommy




OJ....det går det!?
Tlf 98204312

#40 SJ-Samurai

SJ-Samurai

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 866 Innlegg:

Posted 27 March 2005 - 23:00

Nå heter jo tråden <Påske aktiviteter> og som regel varer påska noen dager...eller?
Må si meg enig med Ove, at det blir tørt etterhvert hvis alt som inneholder fler enn en ting skal låses hele tiden.
Er snart ikke aktivitet igen inne på forumet (hvertfall zuki), fler og fler går over til andre forum.
Zuki forumet har tørket ut en del i det siste må jeg bare si.fish.gif
Det var mye nyttig å hente i andre sine garager før, som ikke er å finne her inne lenger, og nå kommer man ikke inn i de gamle garagene for å hente ut ideer lenger:devil:

________________________
-SJ410JL HighRoof
-SJ413JX Cab
-Valmet 565