Hvorfor renner det olje ut av akslingen?
#1
Posted 16 April 2005 - 23:00
"Redigerte overskriften din litt. Lag overskriften i emnene så veiledende som mulig..."
Terje
(red.)
#2
Posted 28 April 2005 - 23:00
Suzuki SJ413 HighRoof
http://www.offroad.n...de=View&RID=899
#3
Posted 28 April 2005 - 23:00
konklusjon: gjør det selv eller få en kompis til å gjøre det mot litt betaling:))))
http://leifh.dyndns....de/bilenmin.jpg
#4
Posted 27 April 2005 - 23:00
i haynes boka sto det sae75w-90/sae80w-90 på alt av drivverk er det det dere andre også bruker?? helte nå på slik olje fra castrol på bak akslingen transferen og girkassa jeg. ble ihvertfall mye bedre, masse girkasse bråk borte.
Suzuki SJ413 HighRoof
http://www.offroad.n...de=View&RID=899
#5
Posted 27 April 2005 - 23:00
hva betalte du for å få bytta den simmeringen? må vel til jeg også, å da lurte jeg litt på
dette kom til å koste...forskjellige biler, men det må vel da være samme jobb i utgangspunktet...
If You're Gonna Be Dumb,
You Gotta Be Tough!
91622309
Galleri - http://www.offroad.n...wGalery&id=2823
#6
Posted 27 April 2005 - 23:00
var det foresten orginale deler fra suzuki eller?
Suzuki SJ413 HighRoof
http://www.offroad.n...de=View&RID=899
#7
Posted 08 May 2005 - 23:00
#8
Posted 26 April 2005 - 23:00
Kopi av melding:
bytta olje på girkassa transferen og bak-akselen i dag så lenge, og det er utrolig hva litt ny olje gjør!! masse ulyder som er borte:-)
noen som vet prisen på disse simmeringene???
Suzuki SJ413 HighRoof
http://www.offroad.n...de=View&RID=899
Opprinnelig postet av gnarkill
tror de koster mellom 100 og 200 kr...bilen min va nettopp inne på verksted, og da skiftet de simmerringer på framakslingen..
desverre så må jeg nok også skifte bake også for lekkasjen har flytta seg dit i stedenfor;)
http://leifh.dyndns....de/bilenmin.jpg
#9
Posted 24 April 2005 - 23:00
Dette er nok noe som flere burde være mer forsiktig med....når det gjelder oljer ol. på bar hud.
En jeg kjenner jobbet med å bytte bremser... Han hadde noen små sår på hendene etter skrubbing fra arbeidet.
Etter et par dager ble han kraftig syk og falt om bevistløs...og havnet på sykehus. Han hadde fått blodforgiftning av bremsevæsken...
Itte tell å spøke med folkens...
"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
->>MIN GARASJE!!!<<-
->>MINE RIGS!!!<<-
#10
Posted 24 April 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Er det bare å plukke forsiktig ut den gamle ringen, og fikle den nye inn igjen? Uten spesialverktøy eller noe sånt?
Opprinnelig postet av Zuki
Bare dra ut den gamle med en tang, så finner du noe stort som har samme diameter som simmeringen og så tapper du den på plass
#11
Posted 23 April 2005 - 23:00
#12
Posted 23 April 2005 - 23:00
OJ....det går det!?
Tlf 98204312
#13
Posted 23 April 2005 - 23:00
Ser for meg at med treg smøremedium i diffen,vil solhjulene "henge" med mer og trekke med begge stikkakselene.
Dette gjøres jo i diffene på RC-bilene .
Ove
#14
Posted 23 April 2005 - 23:00
OJ....det går det!?
Tlf 98204312
#15
Posted 23 April 2005 - 23:00
Hvertfall hvis det bare er en skogsbil ?
Ove
#16
Posted 23 April 2005 - 23:00
Kopi av melding:
....også så godt som det lukter av den olja....
Har bytta ut all girolja med automatolje.
Orka ikke stanken lenger..
Pål Blesvik
Tlf: 91531373
Member of Insane Rock Crawling Association
PUT UP or SHUT UP!
Fat people are harder to kidnap!!
#17
Posted 23 April 2005 - 23:00
Er det bare å plukke forsiktig ut den gamle ringen, og fikle den nye inn igjen? Uten spesialverktøy eller noe sånt?
#18
Posted 22 April 2005 - 23:00
noen som vet prisen på disse simmeringene???
Suzuki SJ413 HighRoof
http://www.offroad.n...de=View&RID=899
#19
Posted 22 April 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Hverken lager eller drivledd er veldig glad i diffolja, den smører så dårlig (i forhold til fett), alt blir veldig tørt å ryker til slutt.....
Men er det ikke lager inne i selve diffen også, et par stykker? Er de andre typer lager da, de ligger vel mer eller mindre badet i diffolje?
#20
Posted 20 April 2005 - 23:00