Subaruombyggingsprosjekt
#41
Posted 12 May 2005 - 23:00
Den va bra:lol:
Klart han savna BILN.Derførr han skrur heile tia.
Det e førr å GLØMM......
mob nr 95142673
Mo i Rana Offroad Team
#42
Posted 12 May 2005 - 23:00
-1969 Volvo Amazon
-1962 Mercury Comet
#43
Posted 12 May 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Merkeli med sånne kontakta som pass fleire plassa.Sånn lag dem ikke i amerika.
Hehe, nei på amerikanske bila e det væl bærre en STOR kontakt (men sånn e d jo ikkje, d veit jo eg som har jobba hos Chrysler/Jeep )
Kopi av melding:
å så skal han ha automat. sånn at når han lån konebilen av kona, så kan han lek at denlillesubarumotorlyden e caprise lyden, å så kjør han PLUTSELIG en BIL
Hmmmmm, psykologi e merkelige greier........ Kan d vær dæffør at eksosanlegget ikkje e montert ennu?????
-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-2 stk gamle Opel.
"Valplaus, men ikkje motlaus!"
#44
Posted 13 May 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Hmmmmm, psykologi e merkelige greier........ Kan d vær dæffør at eksosanlegget ikkje e montert ennu?????
-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-2 stk gamle Opel.
"Valplaus, men ikkje motlaus!"
Opprinnelig postet av Stefan E.
:D:D:D:D
#45
Posted 13 May 2005 - 23:00
Vell no e den sykdommen din LAAAANGT fremskreden.Eg ska ta med ei kvitskjorta med lange arma når eg passer Fauske.....
mob nr 95142673
Mo i Rana Offroad Team
#46
Posted 13 May 2005 - 23:00
Bi no ikkje så opptatt av å finn frem tvangstrøya at du gløm felgan....
Jarl Martinussen
Sekretær Nordland Offroaders
-93 Hilux 2,4 D
-84 Pajero 2,3 TD "Røder" 33x12,5x15 Mud
-75 Volvo 242 automat
-00 BMW R 1100 RT
-04 Tysse 6320 (4x0, for transport av Røder)
Neitakk, æ kjør
#47
Posted 13 May 2005 - 23:00
mob nr 95142673
Mo i Rana Offroad Team
#48
Posted 13 May 2005 - 23:00
-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-2 stk gamle Opel.
"Valplaus, men ikkje motlaus!"
#49
Posted 31 May 2005 - 23:00
Dette er ei veiv fra en v8, her ser du tydelig at 2 og 2 stempel sitter sammen på samme plass på veiva, ikke samme råde.
Her har du Honda sin ide om et stempel på to råder, funka ikke.
Og her er ei Subaruveiv. Ikke så tydelig, med du ser at ingen stempel kan gå samme vei, helt synkront.
#50
Posted 31 May 2005 - 23:00
kordan e d med motorn i bobla? har den samme veivprinsipp,og har subaru alltid hatt den der veiv-konstuksjon?
den veiva fra v8, som du vis med bilde, det finnes veive som ligg like flat som den subaruveiva, at alle rådelagertappan e lagt i 180', nån mein d skal gi bedre effekt,men d gjør visst ikke det da..det bli spesiell lyd, d e nok d som gjør at subaruen har spesi lyd når æ tenk mæ om!
Daniel Krüger
1984 Nissan KC(bruksbil)
1970 Volvo 142 (prsjekt)
1969 Dodge polara
#51
Posted 26 May 2005 - 23:00
#52
Posted 26 May 2005 - 23:00
Rana Offroad Team
"HELLER EN RUNDBUNGLET STYGG AMERIKANER ENN EN BLANKPOLERT FIN JAPANER"
Save a Horse, Ride a Cowboy
#53
Posted 26 May 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Boxermotor e jo en V-motor med 180 grader mellom sylinderan! Så...
En boxermotor og en 180 graders V-motor er IKKE det samme.
I er V-motor 2 og 2 stempler (les en på vær side) monter på samme råde. Mens en boxermotor er ett og ett stempelt på hver sin råde.
Hvis første stempel på venstre side er nr.1 og første stempel på høyre side er nr.2. Så når stempel nr.1 går ned, går stempel nr.2 opp. Dette gjelder en V-motor
For en boxermotor, går stemel nr.1 og 2 samtidig ut og inn.
Ble j..... krøkkete forklart, men håper dere forstår.
Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!
#54
Posted 26 May 2005 - 23:00
Rana Offroad Team
"HELLER EN RUNDBUNGLET STYGG AMERIKANER ENN EN BLANKPOLERT FIN JAPANER"
Save a Horse, Ride a Cowboy
#55
Posted 26 May 2005 - 23:00
Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!
#56
Posted 26 May 2005 - 23:00
Men framover går det, relativt sakte, men dog...
Teknisk sett e eg ikkje sekker på om alt e som det ska, alt e i hvert fall (tilsynelatende) kobla rett, så før prøvekjøring e det egentlig ingen som veit om ting funger eller ikkje.
Og grunnen t at prøvekjøring ikkje e utført etter at de siste skjulte små kontaktan blei kobla til, e for at eg innimella begynt med det karrosserimessige! Og vess det e nåkka som eg OVERHODET ikkje har talent for, så e det karrosseriarbeid! Har det rett og slett berre ikkje i fengran! Så dermed tar sånne ting tid for en amatør!
Men framover går det, rust e sveisa heilt t det blei fritt for sveisegass! Og dermed blei neste løsning å popp fast stålplate, samt bruke PL400 som lim/tettemasse/fugemasse sånn at det bli tett. Selvfølgelig godt lag med Rustkiller på innsia! Og det ser faktisk ikkje så verst ut! (OBS: gjør oppmerksom på at denne biln ikkje ska bli nåkka ny WRX eller utstillingsbil for de som mått tru det!!! Det er rett og slett en bruksbil som blir fiksa opp for å var ei stund t! Så ingen spydige kommentara om ikkje-fagmessig utført karrosseriarbeid takk!)
Bakluka, som va den deln av bilen som va verst utsatt for lakkrust, e behandla, sandblåst, sparkla, pussa, sparkla pussa, sprøytesparkla og pussa, samt grunna og lakkert inni en støvfull fjøs! Og resultatet blei slett ikkje så galt som eg hadd sett for meg! Selvfølgelig klarte eg ikkje å få alle flater heilt slett, og støvfritt va det heller ikkje.. Men sånn alt i alt så e eg fornøyd med resultatet!
Ska prøv å få tatt nån bilda og lagt ut sånn at ikkje tråden plutselig berre bli borte og død:fish:
Go helg!
-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-2 stk gamle Opel.
"Valplaus, men ikkje motlaus!"
#57
Posted 26 May 2005 - 23:00
OG TIL ALLE DERE ANDRE HUNDRETUSENMILLIONER SOM FØLGER MED: IKKE TA ALLE "SMARTE" KOMMENTARER ELLER "FORKLARINGER" SÅ INN I H... HØYTIDELIG.( Feks V-motor/bokser) DA SLITER DEREB)
Pajero2,5 tdic 95 mod
Pajero 2,3 td 85 mod
XJ 900 S 99mod
#58
Posted 26 May 2005 - 23:00
Her e bakluka ferdig lakkert! Det blei jo ikkje så galt, selv om det nok blei bedre på bilde enn i verkeligheita!
Sånn bli det! PL400 e et bra stoff, og e det tett, ja så e d tett! Forøvrig bestilt luft-tectyl-sprøyte hos Fauskes verktøy-butikk, ICO som kommer over helga så da bli det vel svart også t slutt!
-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-2 stk gamle Opel.
"Valplaus, men ikkje motlaus!"
#59
Posted 27 May 2005 - 23:00
Daniel Krüger
1984 Nissan KC(bruksbil)
1970 Volvo 142 (prsjekt)
1969 Dodge polara
#60
Posted 28 May 2005 - 23:00
-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-2 stk gamle Opel.
"Valplaus, men ikkje motlaus!"