Gå til innhold



Foto

Vi har hatt innbrudd i blikkhallen!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
46 replies to this topic

#1 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 29 April 2005 - 23:00

Vi i Team Blikkhallen Oslo er i dag veldig lei oss og forbannet etter at har oppdaget at vi har hatt innbrudd i Blikkhallen vår i natt...
devil.gifdevil.gifsad.gifmellow.gifmad.gifsleep.giffish.gif

Ubudende gjester har brutt seg inn og stjålet.....for det meste vektøy og utstyr...

På måten det har blitt gått frem og hvordan og hva som er stjålet....så har vi svært stor grunn til å tro at våre gjester er bruker(e) av offroad.no som har sporet seg frem til....og sondert seg frem til sitt nedslagsfelt ved å se bilder og lest vår trafikk her på forumet.

Det er garantert ikke folk som har brutt seg inn der uvilkåelig for å finne noe å stjele for å omsette dette og tjene penger...uansett hva utbyttet skulle bestå av....

Her er det stjålet helt spesielle ting og utstyr....mens de har latt ligge igjen masse annet som er lett å ta med seg og lett å omsette på det åpne markedet...

Vi har hatt liggende massevis av EL-verktøy som vinkelslipere, driller, slipemaskiner, sveiseaparater (MIG- og pinne-apparater) ....ja alt mulig slikt...og alt mulig av håndverktøy.

Dette har vært et eldorado for heleri-innbruddstyver....men...neida...så og si alt av dette er urørt.

Mitt nesten nye ESAB Caddy-apparat sto på gulvet lett synlig sammen med min sveisemaske med elektronisk blendende glass....
Sveiseapparatet står igjen helt urørt, mens maska er borte.

Rolf og Jon har fått sin motorkran(elefantkran)på 50-60kg og et par små garasjejekker stjålet....mens Andrès store proffe garasjejekk står igjen.

Roberts batteridrill er borte, mens alt annet el-verktøy er på plass...

Jon hadde kjøpt et nytt sett med frihjulsnav til sin blazer... de har funnet esken...åpnet den...tatt med seg det ytterste lokket til det ENE navet....lagt esken med resten av de to komplette navene ned på gulvet...og latt det ligge igjen... (Hvorfor ikke ta med seg hele komplette settet?????

Jons helt nye ... rockcrawler felger ligger i sine pappesker.
De har åpnet eskene, men latt felgene ligge urørt og gått videre.

Rolfs turbomater som har ligget demontert har de spassert pent forbi.

ALLE verktøykasser har de åpnet....og rotet gjennom allt innhold....men kun et og annet fragment av alt verktøyinnhold har de tatt med seg. Alle kassene står igjen... Har ikke fått oversikt enda over hva som savnes.

Rolf har hatt liggende to håndbøker for Blazer liggende i sakene sine...og begge er stjålet (Bøker som er veldig vanskelig å få tak i....den ene er til og med utsolkgt i USA)....mens Kenneth har hatt besøk i hanskerommet på sin Plymuth Trial Duster (Samme som Blazer)....hvor de har tatt ut Heynes-boken hans for Plymuth....som de har latt ligge igjen i setet i bilen.

Alt sammen er svært merkelig...
Det er ikke mulig å se inn i hallen utenfra.... De som har vært der MÅ ha vist hva som er der inne.
Det er KUN her på forumet det finnes noen innsyn i hva som er der inne og hva som skjer der...


Vi har alle sammen vært i hallen i hele dag og sikret hallen vår mot flere innbrudd.
Alt av verktøy blir heretter låst inn i sikker container, og dyrt/løst utstyr har vi nå fjernet fra stedet...
Vi har latt alt utstyret vårt ligge rundt bilene der vi har jobbet og vært så glade for at vi har kunnet ha god plass til å kunne gjøre dette slik at vi ikke har behøvd å bruke masse tid på å rydde og ta frem alt vi bruker hver gang vi skal jobbe....har spart masse tid på dette.

DET ER FORBANNET JÆVLIG AT DET SKAL BEHØVE Å VÆRE SLIK.
AT MAN IKKE SKAL KUNNE HA SITT EGET I FRED.
SAKEN ER ANNMELDT TIL POLITIET OG VI HAR BLITT LOVET AT POLITIET SKAL SIRKULERE I OMERÅDET VÅRT NØYERE FREMOVER.

Tips og hint mottas med takk.... og vil bli belønnet om det fører til oppklaring.

Vi skal lage en nøyaktigere liste over alt savnet utstyr etter hvert...slik at sporing kanskje skulle være mulig.


Vil med dette også gi dette som en advarsel til dere andre om dette rundt faren det ligger i å publisere sin virksomhet her på forumet...












--Member Of Team Blikkhallen Oslo--

"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
->>MIN GARASJE!!!<<-
->>MINE RIGS!!!<<-


#2 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 29 April 2005 - 23:00

Forbannede idioter som gjør slikt:angry:

Det er en grunn til at jeg har alarm på garasjen min, det er ikke noe bedre her på landet.

_____________________
Roar Hovet
Tlf: 98883546
Andebu i Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab

#3 paulerik

paulerik

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 396 Innlegg:

Posted 29 April 2005 - 23:00

vil oppfordre alle medlemmer å være på vakt. ser du noe som er meldt savnet, ta fanskapet bak husveggen, slipp han frem ukjennelig

300stt

#4 Ante

Ante

    Skogs same

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 997 Innlegg:

Posted 29 April 2005 - 23:00

Det er forbannet synd at folk ikke kan la andres ting være i fred:devil:, skal være på utkikk

http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=30331

_________________
Kor e reinan mine...



#5 blazerteam

blazerteam

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3328 Innlegg:

Posted 29 April 2005 - 23:00

Surt som F...........mad.gifmad.gif

Er det noen naboer som kan ha sett noe wtf.gif

mob nr 95142673


Mo i Rana Offroad Team

#6 2 BAD

2 BAD

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 869 Innlegg:

Posted 29 April 2005 - 23:00

Jo kjappere en liste over stålet gods kommer ut jo bedre er det. Jeg kan ikke tenke meg at dette kommer ut for salg, dette blir nok montert rett i en bil som eies av tyven (e)

Det er for jævlig, men dere har tross alt hatt flaks da. De kunne jo ha robbet dere blinde............

Det kan jo virke som om det er noen som har tilknytning til forumet her ja, enig i det og vedkommende drittsekker kjører etter all sansynlighet noe amrikanskt. Og de har noen nye deler, fått seg nytt verktøy og elefantkran. Noen som kjenner noen ???????????

Jeg blir mild sagt forbannet på deres vegne og jeg håper dere for vite hvem det er.

user posted image

Garasje: http://nlck.no/forum...topic.php?t=519

#7 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 29 April 2005 - 23:00

Jeg stiller meg i køen av de som vil banke rasshølene.

Ikke engang en hobby kan man få ha uten at et uærlig svin kommer og ødelegger. (eller flere)

Det må være en deilig følelse å bruke tyvegodset tenker jeg mad.gif

Håper dere finner ut hvem som har vært der. Det kan bli morsomt devil.gif

Subbeløs, men ikke motløs

#8 harry_Sub

harry_Sub

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 877 Innlegg:

Posted 29 April 2005 - 23:00

Ingen som har observert noe enda. Men det er noen kameraer rundt om kring der som jeg tenkte jeg skulle be om å få tittet litt på. Surt som f... ja. Måtte jo gå igjenom alt av utstyr og verktøy. Lastet alt inn i bilen og tok med meg hjem. Blir ekstra jobb av slikt.

Men litt flaks var det jo også da, det dyre lå jo tross alt igjen. Uåpnede pakker med dempere, turboen til subben, hevesett og masse dyrt verktøy. Alt lå igjen. Men, nå er det mer eller mindre tomt. Jeg turde ikke la de nye delene ligge i hallen, så nå er det hjemme. Skulle likt og tatt med de gutta en tur og vist dem virkningen av en mellomaksel over knær og never!

-Jon
--Member Of Team Blikkhallen Oslo--

"Chevy is not a car, it's a lifestyle"

#9 harry_Sub

harry_Sub

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 877 Innlegg:

Posted 29 April 2005 - 23:00

For dere som lurer. Her er foreløpig liste over stjålet gods:
Rød elefantjekk bra Torshov
Gjengesett fra biltema
Sveisemaske, elektronisk
Warn frihjulsnav (vel og merke bare "ytterdelen" fra en)
En "garasjejekk" 2 tonn, rød fra Torshov, liten type
En garasjejekk 1 tonn, rød
Skrallesett, Hazett?
Batteridrill
Haynes Blazerboka
Chiltons Chevy bok
Pose med polish
Sett med slangeskjøter
Sett med Tiewraps
Maglite, stor type
Gul lykt med vanlig pære og blå dioder
Gaffatape
Sett med bits

Vi har mistanke om at de ble avbrutt/forstyrret da flere ting var bært frem til døra og satt på gulvet. Videre MÅ disse ha hatt bil. Du tar ikke en elefantjekk under armen, eller triller denne bortover gata.

Edit, redigert lista over stjålne deler. Blir sikkert lenger når vi får full oversikt.

-Jon
--Member Of Team Blikkhallen Oslo--

"Chevy is not a car, it's a lifestyle"

#10 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 29 April 2005 - 23:00

Håper dere får tak i dem.Fy fan så surt.

JAN
TLF.99206547/99455292
http://www.offroad.n...wGalery&id=4039

#11 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 30 April 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Dere som har vært hos oss på besøk er selvfølgelig fortsatt velkommen, bare ikke si til noen andre hvor vi ligger!
Opprinnelig postet av harry_Sub

HAHAA, ikke alle... wink.gif

Men jævlig surt at vi må tenke oss omm hva vi TØR poste her inne pga en og annen idiot som ikke har lært seg forskjellen på mitt og ditt... fish.gif For øvrig, trenger ikke engang være brukere av offroad.no som har gjort det, holder med at noen har surfet innom... Men jeg er veldig enig med Harry i at slike episoder ikke skal gjøre offroad.no vanskeligere tilgjengelig for nye medlemmer!


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#12 Bøen

Bøen

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1019 Innlegg:

Posted 29 April 2005 - 23:00

Er blikkverkstedet i oslo-området eller?


Hi Lux 2.4d 80mod. 33"x12.5x15 ,Chesterfield sofa og takluke

#13 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 29 April 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Er blikkverkstedet i oslo-området eller?


Hi Lux 2.4d 80mod. 33"x12.5x15 ,Chesterfield sofa og takluke

Opprinnelig postet av Bøen



For sent, det som ikke er stjålet er fjernet nå.........................


Men dårlig gjort er det uansett. Det er å regne som forræderi i mine øyne.

Man gjør ikke sånt vøtt, man bare gjør det ikke devil.gif

Åh så lyst jeg fikk til å rasle med sablene nå..........mad.gif

Subbeløs, men ikke motløs

#14 FrankWS

FrankWS

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1234 Innlegg:

Posted 29 April 2005 - 23:00

Utrolig surt dette, ja.
Kjenner til den følelsen. Hadde to innbrudd på 6 dager i Patrolen min. Mistet stort sett alt av verktøy, ca 15 CD plater, stort skrin med kabelsko +++ Fra forsikringen fikk jeg bare utbetalt en hel ****ings tusenlapp...
Men, (etterpå)klok av skade, så har jeg gravert inn initsialene mine på ALT av vertktøy og utstyr i ettertid med Dremel'en, og tatt godt vare på hver jævla kvittering. Får se om det hjelper...

ZukiJack, og dere andre i Team Blikkhallen, har dere noen form for forsikring som kan fange opp dette? Ikke for å strø salt i såret, for all del, men det er vel etter slike hendelser at man endrer forsikringen sin.
Jeg trodde at jeg var godt forsikra, men den gang ei. Har gjordt noen drastiske endringer i forsikringen min siden da.

Håper dette ordner seg.

Mvh
Frank

#15 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 29 April 2005 - 23:00

Trist for de det går ut over! Men også - trist for oss andre som har hobbyen, og har lyst til å vise nettet hva vi driver med! sad.gif

#16 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 29 April 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Trist for de det går ut over! Men også - trist for oss andre som har hobbyen, og har lyst til å vise nettet hva vi driver med! sad.gif

Opprinnelig postet av Amund

Ja nettopp Amund....det var det jeg også ville frem til..... Her sitter vi og underholder hverandre med hver våre ting og erfaringer med hobbyen vår...og så skal noen Forb.... jæv...... utnytte seg av vår gjestfrihet og god tro.....

Om gjerningsmannen/mennene skulle lese dette.....noe jeg er svært sikker på at de kommer til å gjøre....så skulle jeg håpe at den dårlige samvittigheten skulle slå så hardt ned vedkommende at det ble krøpet til korset og at sakene ble gitt tilbake til dem (OG DE ENESTE) som har rett til å være i besittelse av disse sakene...
At samvittigheten skulle overtale vedkommende til å ta seg en tur tilbake dit og legge sakene pent tilbake med en liten lapp på med
Kopi av melding:
(unnskyld at jeg ved en feiltagelse var uheldig å få med meg noe som ikke var mitt....!!!)


Her har vi gutta spinket og spart våre surt tjente penger for å få råd til å dyrke vår hobby sammen med alle dere andre kule folka i dette miljøet......
Vi må forhandle med våre samboere og koner om å få lov til å bruke penger på dette...
Vi må gi avkall på andre ting som blir lavere prioritert for å få dette til...og så skal det finnes noen råtne egg innimellom som ikke kan forstå at man ikke kan få til mer enn det man selv har råd til...og selv har jobbet iherdig for...
For at vi skal ha råd til å drive med denne hobbyen må vi virkelig kjempe inn de kronene som bare MÅ til for dette....hadde vi ikke hatt muligheten til å spare inn disse pengene hadde vi heller ikke kunnet holde på med dette....og da er det for jæææ... å se at andre skal skal ødelegge dette for oss...

Å forsikre seg mot slike ting er så dyrt at det som regel ikke lønner seg... Jeg vet ikke enda om min private innboforsikring skulle dekke noe slikt...og egenanndelen ligger på 2000,-...så hvor er lønnsomheten i det da???


OG ikke minst....det er jææ....surt å sitte her og kvie seg for å dele hobbyen vår med andre her på offroad.no... fordi man skal være redd for at det skal bli missbrukt...

Igjen.... måtte overmakter straffe den som har vært der på en måte at vedkommende snek seg tilbake og puttet tingene pent på plass igjen utenfor porten vår...

--Member Of Team Blikkhallen Oslo--

"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
->>MIN GARASJE!!!<<-
->>MINE RIGS!!!<<-


#17 RKR

RKR

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 905 Innlegg:

Posted 29 April 2005 - 23:00

merkelig at det klør så jævlig i noen sine fingre at de må ta andre sine ting oxo??? mad.gif

RKR

ingen vits å ta livet alvorlig, ingen overlever uansett!!

#18 tåffår

tåffår

    Suzuki nærd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2154 Innlegg:

Posted 29 April 2005 - 23:00

At d gåran!!! burde skamma seg.... ødlegga på den måten, d går jo kje an å visa/skrøyta av innvesteringane sine lenger... Heile kosen med offroad.no blir jo vekke...

Om detta kan kallast fålk så må dei ................

Finne kje ord på d-_-


tåffår - 928 52 178

zuki sj413 - vitara`n

#19 Troya

Troya

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 58 Innlegg:

Posted 30 April 2005 - 23:00

Det er ille og si det, men jeg er medlem på FMCN (ford motorsport club norway). Der har det vært et lignende tilfelle med to cosworther som ble stålet.. Det er ille at folk ikke skal kunne dele sine erfaringer og rigs med andre.

4x4 beins trekk! overlegen fremkommelighet!

#20 Go-carter

Go-carter

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 373 Innlegg:

Posted 01 May 2005 - 23:00

blikk-hall?

høyspenning inn i veggene = brent barn skyr ilden:D

Land Rover 109" Ex-mil