Jeg er på utkikk etter en brukt 50 - 70ccm cross til JR på 6 år, det må være av den minste typen. Hva må jeg ut med ?
Fikk tilbud på en 50ccm kawasaki -98 som ikke var så mye kjørt og så tilsynelatende fin ut for 7000 med skjelett, kne og albuebeskyttere og støvler, er det ett godt tilbud ?
Jeg vil jo ha en som det går å få reserveldeler til.
Dette kan jeg ingenting om så alle tips er av interesse
Garasje: http://nlck.no/forum...topic.php?t=519
Knøttecross for JR
Started by
2 BAD
, Apr 29 2005 23:00
8 replies to this topic
#1
Posted 29 April 2005 - 23:00
#2
Posted 30 April 2005 - 23:00
det er IKKE dyrt......
det hadde jeg kjøpt med en gang....vis jeg ikke hadde vert for stor......
nils martin
det hadde jeg kjøpt med en gang....vis jeg ikke hadde vert for stor......
nils martin
#3
Posted 30 April 2005 - 23:00
jeg har en yamaha pw-80 selv....kommer kanskje snart dor salg..
men den kawasakien er det ikke noe problem å få deler til.....!!
nils martin
men den kawasakien er det ikke noe problem å få deler til.....!!
nils martin
#4
Posted 02 May 2005 - 23:00
http://www.tryland-t...p?site=kjoretoy
Den er billig, men delene er enda billigere.
Eks: Ny sylinder med stempel, 200 kr.
nytt bakdekk, 100 kr. Framdempere, 300 tror jeg. Skivebremsene koster bare et par hundre de også...
Den er billig, men delene er enda billigere.
Eks: Ny sylinder med stempel, 200 kr.
nytt bakdekk, 100 kr. Framdempere, 300 tror jeg. Skivebremsene koster bare et par hundre de også...
#5
Posted 02 May 2005 - 23:00
Kopi av melding:
http://www.tryland-t...p?site=kjoretoy
Den er billig, men delene er enda billigere.
Eks: Ny sylinder med stempel, 200 kr.
nytt bakdekk, 100 kr. Framdempere, 300 tror jeg. Skivebremsene koster bare et par hundre de også...
Opprinnelig postet av MoNiTo
Jeg er sikkert litt gammeldags, men er veeeeldig skeptisk til ukjente produsenter. Har titta litt på KTM, zuki og yamaha pw-50. Sistnevte finnes det nok av på bruktmarkedet til hyggelige priser.
Den kawaen ble jo solgt før jeg fikk sukk for meg.
Garasje: http://nlck.no/forum...topic.php?t=519
#6
Posted 03 May 2005 - 23:00
Selv er jeg også litt skeptisk til ukjente merker. Har selv bare hatt Honda og Yamaha, men en kompis er forhandler på disse små syklene og jeg ble veldig positivt overrasket. De er jo ikke beregna for mer enn 60-70 kg vekt, men vi har skamkjørt dem. (for å teste om de holdt mål, om han skulle ta de inn eller ikke.) Alle som prøvde var rundt 100 kg, og vi dro bakhjulet, hoppa! og herja skikkelig med dem. Han ene klarte å tré forhjulet inn i pløksla på ordet. (Da var det tæla) og han stupte 5 meter forover. Sykkelen var like fin..
Uansett. Du får den i rød også med sorte flammer. Faktisk veldig tøff....
Uansett. Du får den i rød også med sorte flammer. Faktisk veldig tøff....
#7
Posted 11 May 2005 - 23:00
Kopi av melding:
De er jo ikke beregna for mer enn 60-70 kg vekt
Opprinnelig postet av MoNiTo
Honda sin QR 50 knøttecross har en maks vekt på 25-30 kilo. Må sjekke vekt begrensninger på sykkelen i forhold te vekta på føreren.
På de fleste sykkler har du to "blomberinger" ene i eksos systemet (som du selfoølgelig tar bort) og andre er en justerings skru ved gassen. På denne måten kan du selv bestemme farten.
Hvis han er av normal zize den føreren så vil 50ccm knøttecross bli for smått, ikkje i motorstørrelse men størrelse på sykkelen.
Min sønn har en slik Honda, og te neste år må den skiftes ut med en "høyere" mod, med høgere vekt begrensning. Han vil da være seks år........
Også må du regne inn en sykkel til deg selv i prisen, for den kommer garantert.......
Mvh
TGS
Jeep selfølgelig, ellers hadde æ jo ikkje tort å vise mæ ute blandt folk.
Rigs:http://www.offroad.no/Page=Rig&Mode=View&RID=889
#8
Posted 11 May 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
De er jo ikke beregna for mer enn 60-70 kg vekt
Opprinnelig postet av MoNiTo
Honda sin QR 50 knøttecross har en maks vekt på 25-30 kilo. Må sjekke vekt begrensninger på sykkelen i forhold te vekta på føreren.
På de fleste sykkler har du to "blomberinger" ene i eksos systemet (som du selfoølgelig tar bort) og andre er en justerings skru ved gassen. På denne måten kan du selv bestemme farten.
Hvis han er av normal zize den føreren så vil 50ccm knøttecross bli for smått, ikkje i motorstørrelse men størrelse på sykkelen.
Min sønn har en slik Honda, og te neste år må den skiftes ut med en "høyere" mod, med høgere vekt begrensning. Han vil da være seks år........
Også må du regne inn en sykkel til deg selv i prisen, for den kommer garantert.......
Mvh
TGS
Jeep selfølgelig, ellers hadde æ jo ikkje tort å vise mæ ute blandt folk.
Rigs:http://www.offroad.no/Page=Rig&Mode=View&RID=889
Opprinnelig postet av TGS
JR er ganske liten så en knøttecross holder nok i ett år, kanskje mer..... Jeg tror du har rett i at far også må ha.....jeg kjørte en del cross i min ungdom og jeg får spader når jeg hører knatringaB)
Garasje: http://nlck.no/forum...topic.php?t=519
#9
Posted 28 August 2005 - 23:00
har en yamaha pw80 91mod....
skal ha 5000 med støvler hjelm og knebeskyttere....
det er 3 gir semiautomat.... nytt bakdekk....
har fjerna litt av eksos plumba......
han går som rakkern
nils martin
skal ha 5000 med støvler hjelm og knebeskyttere....
det er 3 gir semiautomat.... nytt bakdekk....
har fjerna litt av eksos plumba......
han går som rakkern
nils martin