varme i garasje
#1
Posted 05 May 2005 - 23:00
Den er ca 80kvadrat. Jeg bruker den både som mekkelokale om vinteren, og til oppbevaring av min bruksbil.
Jeg har begynt å issolere, er ferdig med vegger, men har igjenn taket.
Tenkte å dele opp garasjen så jeg får ett adskilt rom for bruksbilen, som kald garasje.
hva kan jeg bruke som avfukting?
#2
Posted 05 May 2005 - 23:00
Raymond
1986 Chevrolet Blazer K5 Silverado 6,2d
#3
Posted 05 May 2005 - 23:00
http://nitteberg.com
#4
Posted 06 May 2005 - 23:00
R.H
#5
Posted 06 May 2005 - 23:00
Hi Lux 2.4d 80mod. 33"x12.5x15 ,Chesterfield sofa og takluke
#6
Posted 06 May 2005 - 23:00
#7
Posted 06 May 2005 - 23:00
Tenkte på en dieselvarmer. Men er usikker på kondensen. Spessielt hvis jeg drar inn en bil med snø/is på en gang i blandt.
#8
Posted 06 May 2005 - 23:00
becomming a 4x4 driver
#9
Posted 06 May 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Hvilken metode er den beste, økonomisk, og effektmessig, til å varme opp garasje?
Den er ca 80kvadrat. Jeg bruker den både som mekkelokale om vinteren, og til oppbevaring av min bruksbil.
Jeg har begynt å issolere, er ferdig med vegger, men har igjenn taket.
Tenkte å dele opp garasjen så jeg får ett adskilt rom for bruksbilen, som kald garasje.
hva kan jeg bruke som avfukting?
Opprinnelig postet av dalis
Hvis du skal bruke avfukter, sørg for å lukke ALLE åpninger inn til rommet, hvis ikke trekkes ikke fukten inn godt nok. skal bli et slags vakum for å få fukten inn i rommet og inn i avfukteren, skal funke ganske bra dette så lenge det er helt tett.
becomming a 4x4 driver
#10
Posted 06 May 2005 - 23:00
#11
Posted 06 May 2005 - 23:00
#12
Posted 07 May 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Hvor avansert er en dieselvarmer da? Er det noen temp kontroll på den? Tenker da ikke noen stor og dyr en. Har tilgang på gratis avg fri diesel... Så om det ikke er noen ulemper med lukt og fuktighet tror jeg det er ett bra alternativ for meg.
Opprinnelig postet av dalis
Normalt har ikke "billige" dieselvarmere innebygget termostat, jeg har en 15 kw og har bestillt en universaltermostat som du setter mellom støpselet og stikkontakten. Jeg kjøpte min på ei lokal sjappe www.janshydraulikk.no , han har kampanje på en som ser lik ut den jeg har http://www.janshydra...N1-05Skjerm.pdf
#13
Posted 07 May 2005 - 23:00
Hi Lux 2.4d 80mod. 33"x12.5x15 ,Chesterfield sofa og takluke
#14
Posted 07 May 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Hvor avansert er en dieselvarmer da? Er det noen temp kontroll på den? Tenker da ikke noen stor og dyr en. Har tilgang på gratis avg fri diesel... Så om det ikke er noen ulemper med lukt og fuktighet tror jeg det er ett bra alternativ for meg.
Opprinnelig postet av dalis
ikke bruk grønn diesel på den ihvertfall.for det første soter det noe jævlig.for det andre får du en metalsmak i kjeften som ikke smaker noe videre godt! Har prøvd dette er ikke noe og anbefale over lengre tid nei!
Flatlandsfolk & offroad.
#15
Posted 07 May 2005 - 23:00
#16
Posted 08 May 2005 - 23:00
- Det blir ikke "fett" i lufta
- Veldig god forbrenning = null soting (også fra grønn diesel)
- Visst det er dårlig forbrenning bør den sendes på service
Det som er dumt med en direktevarmer er jo at avgasser slippes ut i rommet der den står, pluss at den luftfuktigheten øker.
#17
Posted 08 May 2005 - 23:00
Kopi av melding:
billig med ved da om man hugger selv. komme hjem i fra jobb og hive innpå ett par kubber mens man spiser middag, så er det godt å varmt når man går ut igjen fo å skru.
Vedfyring er ikke tillatt i garasje. Faktisk er vel ingen form for åpen ild tillatt, så jeg er da også litt usikker på dette med gass/diesel. Grunnen er jo den at det i en garasje fort kan være bensindamp, etc etc. I så fall er jo også sveising like farlig som vedfyring, men normalt (hos 99,9% av befolkningen) så sveises det jo ikke i garasjen, og dermed har vel dette blitt uteglemt...
Det jeg vil fram til er jo i grunnen bare at man må passe litt på hva man gjør, så man ikke får seg en ubehagelig overraskelse idet det plutselig blir veldig varmt i garasjen på et uheldig tidspunkt.
Vannbåren varme er nok det aller tryggeste, men det koster jo fort ekstra kroner også...
mvh
HC
#18
Posted 13 May 2005 - 23:00
300stt
#19
Posted 14 May 2005 - 23:00
www.ultimategarage.com
Land Rover 109" Ex-mil
#20
Posted 14 May 2005 - 23:00
Kopi av melding:
disel og gass avgir fuktighet . bruk ved elle el
300stt
Opprinnelig postet av paulerik
Fyringstørr ved inneholder 15-20 prosent vann og det er langt over noe som ligner diesel/parafin! Men så lenge en leder røykgassen ut via en skorstein eller lignende arrangement er ikke dette noe problem!
Personlig likte jeg godt den iden om varmepumpe-får en tak i en slik billig Foma på Obs-bygg så koster den jo ikke noe mer enn et par-tre skikkelige panelovner!
Beer gives you drain bamage