Gå til innhold



Foto

Å slik ble firmabilen til slutt:)


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
37 replies to this topic

#21 Pick up man

Pick up man

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 337 Innlegg:

Posted 01 June 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Har da vel ikke noen grunn til å være missunerlig på den traktoren der, er jo mere komfort i en harley med stivramme, hehe

Comfort heter det, du vet sånn man ikke får når man bruker stiv framaksel (som forøvrig gikk ut på dato på 50 tallet)
spør om å få en prøvetur neste gang du er utom da vettu, kanskje vi kan gå litt offroad der chevan liker seg best...hehe, jeg kan ta med tau, i tillfellet slicksa dine ikke funker i gjørma
Naboen har også 6'er i i zetorn, er det samma motor tro?






Opprinnelig postet av kjettro





Har han ein 6`er ifra ein zetor i den hadde han hvert heldig, for det er noen jævli gode motorer!!! Folk som kjører JD,NH og MF vet ikkje hva dreiemoment er før di har prøvd ein Zetor!!cool.gifcool.gifcool.gif
Nei han har nok samme motoren som sitter i den store serien JCB Fastrac ,under panseret! Ikkje å forakte den heller gitt!!biggrin.gif Håper du vet at Chevy er USA`s svar på LADA, ein skikkelig billigbil "over there"! Har du fått skrudd mye på den?,hvis ikkje er det ikkje lenge før det begyner! Har ein kompis med Chevy!wink.gif


Dodge Ram: Eating Ford`s, ****ting Chevy`s!!!!

#22 CTECH-nerden

CTECH-nerden

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 18 June 2005 - 23:00

Veldig pen bil, KingofSnow. Hva har du å fare med, under panseret?

De beste firehulstrekkerne har all stasen bak. Det er nemlig det du rekker å se.

R.J.

#23 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 18 June 2005 - 23:00

Rå bil, dritrå hjul! smile.gif


drit i godkjenning - kjør brannbil foran

#24 Kingofsnow

Kingofsnow

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 144 Innlegg:

Posted 19 June 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Veldig pen bil, KingofSnow. Hva har du å fare med, under panseret?

De beste firehulstrekkerne har all stasen bak. Det er nemlig det du rekker å se.

R.J.

Opprinnelig postet av CTECH-nerden



Cummins Diesel selvfølgelig!!biggrin.gif 325 HK 827Nm..

Kingofsnow
www.kingofsnow.net

#25 CTECH-nerden

CTECH-nerden

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 19 June 2005 - 23:00

Blandt kjennere heter visst motoren "Tømmings"; Du kan ta nesten uendelig mye ut av motoren. 70% av Nm dine forsvinner i converter. Motoren og drivverk er fantastisk mens automatkassa er dinosaurteknologi. Det føles som om clutchen er gåen på Dodgen når man setter på blingbling- felger. Her har Ford gjort en bedre jobb med transmisjon.

Bare ved å bytte orginal-converter til raceutgave (koster 12.000) får du et alvorlig sjokk om hva Cumminsmotoren egentlig leverer uten tuning. Orginal-converteren veier 14 kilo og dør etter 1000 mil og en race- converter rundt 30 kg. Doblingen av vekta kommer av de legeringene og turbinmatrisene f.eks. SunCoast har valgt. En slik converter greier du ikke å kjøre i filler med mindre du driver med dragrace. Du kan gjøre det billigere med Pro-Loc TLIN (elektronikk). Da aner du rekkevidden av kraftreservoaret du hører brummingen av foran. Converteren har du spart inn på 18 måneder pga. mye lavere dieselforbruk. Jeg er av den mening at man bør fylle dieselen på motoren og ikke på girkassa.

Dennne bilen kan bli så rå, at M3'er må gi tapt. Og dette, er like ille en lastebil med plan og trekk på alle hjul. Selv Viper- utgaven (SRT-10) blir snill i forhold til en potent Cummins. Det har jeg testet.

Med vennlig hilsen

R.J.

#26 dalix

dalix

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2225 Innlegg:

Posted 23 August 2005 - 23:00

er en fordel med stivaksel bestandig, bortsett fra humpete vei i litt fart å for comforen sin del !!! =)
ifs er for by-biler



Rana Offroad Team

"HELLER EN RUNDBUNGLET STYGG AMERIKANER ENN EN BLANKPOLERT FIN JAPANER"

Save a Horse, Ride a Cowboy

#27 Kingofsnow

Kingofsnow

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 144 Innlegg:

Posted 06 August 2005 - 23:00

Såpass... Mer enn det jeg viste. Kan ikke du legge inn noen linker for hvor slikt kan kjøpes..?

Kingofsnow
www.kingofsnow.net

#28 ÅH

ÅH

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 448 Innlegg:

Posted 07 August 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Såpass... Mer enn det jeg viste. Kan ikke du legge inn noen linker for hvor slikt kan kjøpes..?

Kingofsnow
www.kingofsnow.net

Opprinnelig postet av Kingofsnow



Prøv f.eks : www.atsdiesel.com/ATSWebsite/ProductsDodge/PDTC.asp
www.dieselperformance.com
eller så har www.summitracing.com begynt å forhandle mye heftige trim deler til us.diesel pick ups.Fikk nylig større BD super B turbo til min 99.cummins Ram fra summit.Det funka d!!!!!

#29 Alltid-offroad

Alltid-offroad

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1171 Innlegg:

Posted 11 August 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Har da vel ikke noen grunn til å være missunerlig på den traktoren der, er jo mere komfort i en harley med stivramme, hehe

Comfort heter det, du vet sånn man ikke får når man bruker stiv framaksel (som forøvrig gikk ut på dato på 50 tallet)
spør om å få en prøvetur neste gang du er utom da vettu, kanskje vi kan gå litt offroad der chevan liker seg best...hehe, jeg kan ta med tau, i tillfellet slicksa dine ikke funker i gjørma
Naboen har også 6'er i i zetorn, er det samma motor tro?






Opprinnelig postet av kjettro





Har han ein 6`er ifra ein zetor i den hadde han hvert heldig, for det er noen jævli gode motorer!!! Folk som kjører JD,NH og MF vet ikkje hva dreiemoment er før di har prøvd ein Zetor!!cool.gifcool.gifcool.gif
Nei han har nok samme motoren som sitter i den store serien JCB Fastrac ,under panseret! Ikkje å forakte den heller gitt!!biggrin.gif Håper du vet at Chevy er USA`s svar på LADA, ein skikkelig billigbil "over there"! Har du fått skrudd mye på den?,hvis ikkje er det ikkje lenge før det begyner! Har ein kompis med Chevy!wink.gif


Dodge Ram: Eating Ford`s, ****ting Chevy`s!!!!

Opprinnelig postet av Pick up man



Zetor er ikke verdt stålet engang....
Noen som har han som kinner og kinner, forbanner den H******* Zetor'n (Forb**** mannskit) og kinner videre i en evighet? har den på mobilen, like vittig hver gang...

kc-driver

#30 ready4-runner

ready4-runner

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 856 Innlegg:

Posted 23 August 2005 - 23:00

Hei sann den dodgen er en drømme bil for meg steike den er tøff selvfølgelig med cummings:D Må nok begynne å spare he he. Men er det ikke en fordel med stiv framaksel visst du skal brøyte? Bare lurer

#31 Dodge

Dodge

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 434 Innlegg:

Posted 20 September 2005 - 23:00

søskenbarn's firmabil! og broderns super-amazon!

zoon&ram

bakfra
DODGE POWER!

Daniel Krüger

1984 Nissan KC(bruksbil)
1970 Volvo 142 (prsjekt)
1969 Dodge polara


#32 kjettro

kjettro

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 64 Innlegg:

Posted 19 November 2005 - 00:00

Kopi av melding:
er en fordel med stivaksel bestandig, bortsett fra humpete vei i litt fart å for comforen sin del !!! =)
ifs er for by-biler



Rana Offroad Team

"HELLER EN RUNDBUNGLET STYGG AMERIKANER ENN EN BLANKPOLERT FIN JAPANER"

Save a Horse, Ride a Cowboy

Opprinnelig postet av dalix



Er du full eller, fordel med stiv frem aksel....... håper du har kjørt litt utenfor vei før, vet jo at uavhengighet er det som gjelder,,,,

#33 ÅH

ÅH

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 448 Innlegg:

Posted 19 November 2005 - 00:00

Merkelig d ikke blir brukt mer uavheng hjuloppheng i biltrail/formula gitt:blink:blink.gif

aage3500@hotmail.com

#34 gømper

gømper

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 85 Innlegg:

Posted 05 December 2005 - 00:00

Har sjøl gått over fra silverado duramax til -05 dodge cummins Ho 600 med 325 hk. Ble egentlig overraska over hvor dårlig ram'en gikk. Sjølv om den er heva 4 tommer og satt på 315/70-16 dekk (35"). Syns bokstavelig talt det går som ei "bøtte dritt" i forhold til duramaxen, likte allison kassa mye bedre. Har jo hørt så mangt et lovord om denna fantastiske cummins motoren. Syns dieselforbruket også er ganske høyt. Har kjøpt box med 125 hp+ og håper detta vil hjelpe noe på forbruk. (på trinn 1-) Får vel prøve å bytte converter da. Tøft er det jo!!cool.gifbiggrin.gif
Kopi av melding:
Blandt kjennere heter visst motoren "Tømmings"; Du kan ta nesten uendelig mye ut av motoren. 70% av Nm dine forsvinner i converter. Motoren og drivverk er fantastisk mens automatkassa er dinosaurteknologi. Det føles som om clutchen er gåen på Dodgen når man setter på blingbling- felger. Her har Ford gjort en bedre jobb med transmisjon.

Bare ved å bytte orginal-converter til raceutgave (koster 12.000) får du et alvorlig sjokk om hva Cumminsmotoren egentlig leverer uten tuning. Orginal-converteren veier 14 kilo og dør etter 1000 mil og en race- converter rundt 30 kg. Doblingen av vekta kommer av de legeringene og turbinmatrisene f.eks. SunCoast har valgt. En slik converter greier du ikke å kjøre i filler med mindre du driver med dragrace. Du kan gjøre det billigere med Pro-Loc TLIN (elektronikk). Da aner du rekkevidden av kraftreservoaret du hører brummingen av foran. Converteren har du spart inn på 18 måneder pga. mye lavere dieselforbruk. Jeg er av den mening at man bør fylle dieselen på motoren og ikke på girkassa.

Dennne bilen kan bli så rå, at M3'er må gi tapt. Og dette, er like ille en lastebil med plan og trekk på alle hjul. Selv Viper- utgaven (SRT-10) blir snill i forhold til en potent Cummins. Det har jeg testet.

Med vennlig hilsen

R.J.

Opprinnelig postet av CTECH-nerden



#35 Kingofsnow

Kingofsnow

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 144 Innlegg:

Posted 05 December 2005 - 00:00

BILDER BILDER BILDER av bilen din gømper? Og hvordan hevesett sitter på bilen din?

Kingofsnow

Dodge RAM 3500
Unimog 406 (til salgs)


www.kingofsnow.net

#36 gømper

gømper

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 85 Innlegg:

Posted 05 December 2005 - 00:00

Vet ikke hva hevesettet heter det satt på når jeg kjøpte'n. Har nettopp handla'n. Men kan finne det ut. Her er hvertfall et bilde:
dartcool

#37 gømper

gømper

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 85 Innlegg:

Posted 05 December 2005 - 00:00


mm

#38 Kingofsnow

Kingofsnow

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 144 Innlegg:

Posted 05 December 2005 - 00:00

Kan se ut som en body lift. Med den heisinga og islandsbreddere burde det være mulig å få plass til 38"!biggrin.gif

Kingofsnow

Dodge RAM 3500
Unimog 406 (til salgs)


www.kingofsnow.net