Motor til Volvo Felt
Started by
thaugen
, May 16 2005 23:00
34 replies to this topic
#21
Posted 06 November 2005 - 00:00
Da får jeg vel ta å få bytta ut den late B20'en som sitter i min med en B234F da tenker jeg:D
Skal bruke den som drabil, så det er litt fordel med motor med forholdsvis høyt dreiemoment..
________________________________________________
"THE MASTERPIECE OF SUZUKI'S ORIGINAL ENGINEERING"
"powerful & high performance engine "
Skal bruke den som drabil, så det er litt fordel med motor med forholdsvis høyt dreiemoment..
________________________________________________
"THE MASTERPIECE OF SUZUKI'S ORIGINAL ENGINEERING"
"powerful & high performance engine "
#22
Posted 08 November 2005 - 00:00
Kopi av melding:
sett ned i en B23 E .. 140 hp,
e da flytte over bunnpanne og oljepump fra b.20/18 en og sete den på plass
tlf 97670022
Opprinnelig postet av skrotnissen
Hva gjør du da med girkassa for å få denne til å passe?....
totto
#23
Posted 09 November 2005 - 00:00
ja passer da kansj den ikke da??
uansett så tar du klytshuset av en 76 mod 240... for da er den me b21 og gamle gearkassa... rekner med den som står i valpen..
volvo har da altid brukt oppigjen deler dei har hatt fra før... men da blir motren på skrå ... vet ikke om det er plass til det. da eg aldri har funnet meg en billig valp å kjøpe...........
tlf 97670022
uansett så tar du klytshuset av en 76 mod 240... for da er den me b21 og gamle gearkassa... rekner med den som står i valpen..
volvo har da altid brukt oppigjen deler dei har hatt fra før... men da blir motren på skrå ... vet ikke om det er plass til det. da eg aldri har funnet meg en billig valp å kjøpe...........
tlf 97670022
#24
Posted 09 November 2005 - 00:00
Heisann på en svensk side så jeg en som hadde satt inn en B230 med turbo.Mvh håper
#25
Posted 11 November 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Heisann på en svensk side så jeg en som hadde satt inn en B230 med turbo.Mvh håper
Opprinnelig postet av håper
Har du noen link?
Terje
#26
Posted 11 November 2005 - 00:00
Heisann
Jeg tror det var på poff.org men er ikke sikker.Der er det en som har satt inn en Rover v8 + auto kasse og det er mye annet snacks,både Volvo og annet.
Mvh håper
Jeg tror det var på poff.org men er ikke sikker.Der er det en som har satt inn en Rover v8 + auto kasse og det er mye annet snacks,både Volvo og annet.
Mvh håper
#27
Posted 20 November 2005 - 00:00
Du kan sjekke : http://www.cylmo.no/ De har kjøpt opp resten av forsvarets delelager til bv og volvo felt. De har MYE deler og kompetanse!
Too slow to be low
Too slow to be low
#28
Posted 22 November 2005 - 00:00
Kopi av melding:
det er en ting volvo er volvo. så 98%av det dei har lagd passser om ver andre med litt fantasi..
så vis du butter over bunnpanna og oljepumpa/silen så sette den inn på kassa der b 20en stod så står den rett...
og er akkurat like enkel å skru på . toler like masse hjuling +støtstengene bøyer seg ikke med ventilflyt!! og du får so masse deler av forskjellig slag at det sku ik vere noke problem. trut faktis at motrfesta av b20 passa og..
tlf 97670022
Opprinnelig postet av skrotnissen
Men det clutch huset som gjør at b19,b21,b23 osv. passer på m40 kassa er LITT vanskelig å få tak i
B234 blokka er noe annerledes enn resten av de gode gamle volvo motorene. Men det er samme clutch hus som f. eks b23.
-----------------
Toylet, there's only one
www.toylet.no
#29
Posted 23 November 2005 - 00:00
Ifølge folk jeg har prata med vil B21/23/230motorene passe rett på girkassa i feltvogna.. Boltmønsteret på clutchuset er likt, men motoren blir stående rett idtedenfor på skrå, derfor må man bruke bunnpanna og pumpa/silen fra B18/B20
Mener og å ha hørt at motorfestene fra B18/20 vil passe rett på.
B234 er vel samme blokka det, men med en 16V topp, og kom i nyere 740 og 940, endringen på blokkene kom vel ikke før de begynte med firesifrede nummer
________________________________________________
"THE MASTERPIECE OF SUZUKI'S ORIGINAL ENGINEERING"
"powerful & high performance engine "
Medlemsnr 36 i Suzuki 4x4 Club Norway
Mener og å ha hørt at motorfestene fra B18/20 vil passe rett på.
B234 er vel samme blokka det, men med en 16V topp, og kom i nyere 740 og 940, endringen på blokkene kom vel ikke før de begynte med firesifrede nummer
________________________________________________
"THE MASTERPIECE OF SUZUKI'S ORIGINAL ENGINEERING"
"powerful & high performance engine "
Medlemsnr 36 i Suzuki 4x4 Club Norway
#30
Posted 23 November 2005 - 00:00
[quote]Ifølge folk jeg har prata med vil B21/23/230motorene passe rett på girkassa i feltvogna.. Boltmønsteret på clutchuset er likt, men motoren blir stående rett idtedenfor på skrå, derfor må man bruke bunnpanna og pumpa/silen fra B18/B20
Mener og å ha hørt at motorfestene fra B18/20 vil passe rett på.
B234 er vel samme blokka det, men med en 16V topp, og kom i nyere 740 og 940, endringen på blokkene kom vel ikke før de begynte med firesifrede nummer.
___________________________________________________________-___________________________________________________________
var ikke det eg skreiv noen linjer lenger oppe da kanse??????
tlf 97670022
Mener og å ha hørt at motorfestene fra B18/20 vil passe rett på.
B234 er vel samme blokka det, men med en 16V topp, og kom i nyere 740 og 940, endringen på blokkene kom vel ikke før de begynte med firesifrede nummer.
___________________________________________________________-___________________________________________________________
var ikke det eg skreiv noen linjer lenger oppe da kanse??????
tlf 97670022
#31
Posted 23 November 2005 - 00:00
Kopi av melding:
B234 er vel samme blokka det, men med en 16V topp, og kom i nyere 740 og 940, endringen på blokkene kom vel ikke før de begynte med firesifrede nummer
Medlemsnr 36 i Suzuki 4x4 Club Norway
Opprinnelig postet av sven
Blokka på b204 og b234 motorene er helt annerledes enn feks b230 og b23. Helt annet motorfeste på høyre side, 2kontraroterende balanseaksler i blokka. Det er heller ikke mulig å flytte fordeleren i fra bakenden av toppen og sette den i blokka der den står på de gamle. Men motoren passer på clutchuset fra feks b23 motorene.
-----------------
Toylet, there's only one
www.toylet.no
#32
Posted 23 November 2005 - 00:00
Massey:
Okei:) legger meg flat for den:)
Skrotnissen:
Joa er klar over at du skrev det.. men det blei endel spekulasjoner rundt det, så nå er det bekrefta enda en gang:)
________________________________________________
"THE MASTERPIECE OF SUZUKI'S ORIGINAL ENGINEERING"
"powerful & high performance engine "
Medlemsnr 36 i Suzuki 4x4 Club Norway
Okei:) legger meg flat for den:)
Skrotnissen:
Joa er klar over at du skrev det.. men det blei endel spekulasjoner rundt det, så nå er det bekrefta enda en gang:)
________________________________________________
"THE MASTERPIECE OF SUZUKI'S ORIGINAL ENGINEERING"
"powerful & high performance engine "
Medlemsnr 36 i Suzuki 4x4 Club Norway
#33
Posted 25 November 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Ifølge folk jeg har prata med vil B21/23/230motorene passe rett på girkassa i feltvogna.. Boltmønsteret på clutchuset er likt, men motoren blir stående rett idtedenfor på skrå, derfor må man bruke bunnpanna og pumpa/silen fra B18/B20..................
Opprinnelig postet av sven
hva med stratmotor-posisjonen, stemmer den....?
totto
#34
Posted 25 November 2005 - 00:00
ja....
tlf 97670022
tlf 97670022
#35
Posted 26 November 2005 - 00:00