PG og Vegard's
#121
Posted 16 September 2003 - 23:00
håvard
BJ42
#122
Posted 18 September 2003 - 23:00
Jeg tror det var dag 4 at vi kom forb et enormt anlegg der skogsarbeidere tidliger hadde holdt hus. Her var det mange store arbeiderboliger, og ei diger messe. I tillegg var det verksted meg egen smie, strømgenerator antakelig drevet av en stor 6-sylindra motor som sto igjen. Det var "smøregraver" laget av tømmer, med tømmerstativ rundt -antakelig for å kunne løfte. Overalt lå gamle dekk og felger, mellomaksler, kulelager, bremsedeler osv osv. Så ut som om noen hadde forlatt stedet i all hast. En stor haug med metallspon etter dreing fant vi også. Så ut til at de hadde vært selvforsynt med det meste.
Etter hva vi forsto på russerene så var årsaken til at anlegget ikke var i drift lenger ganske enkelt at det ikke var mer tømmer å hugge! Synd.
Vi kikka oss omkring i nesten to timer her, det var facinerende å se hvor stort anlegget var. Må jo virkelig ha vært livlig her en gang i tida!
Også noen flere kjørebilder:
Vi hadde jo plass til passasjerer også!
Vegard.
#123
Posted 18 September 2003 - 23:00
/Kjetil
PS Vegard jeg skal ganske sikker til Australia / New Zealand mai til september neste år (Fluefiske og sperrer og deler og... hehe)
LJ 73 2" ironman, 33x12,5x15 BFG A/T
#124
Posted 18 September 2003 - 23:00
Vegard.
#125
Posted 18 September 2003 - 23:00
All ære til dere for en fantastisk prestasjon.
Trond
Go Chevy and Go diesel - twice the size and twice the stink !!!!!!!
#126
Posted 18 September 2003 - 23:00
Hvor ble det av bredderne forran de satt jo på når dere dro fra Norge ?
/Kjetil
LJ 73 2" ironman, 33x12,5x15 BFG A/T
#127
Posted 18 September 2003 - 23:00
Vegard.
#128
Posted 28 September 2003 - 23:00
Vegard.
#129
Posted 05 October 2003 - 23:00
Tenkte bare på hvor mye suppe dere hadde tilgjengelig når dere ikke helt visste når dere fikk mer.
Blom
1990 Hilux X-cab
- 4"Procomp, 33x12,5x15 Procomp MT, skjermbreddere
- Locker på vei...
#130
Posted 05 October 2003 - 23:00
Hvis jeg skal delta på nytt noen gang, så vil jeg ha med en ekstra kanne, som jeg på forhånd har gjort klar slik at den kan brukes som tank som ligger inne i bilen. Det gir en nødløsning dersom tanken blir full av vann eller slåes i stykker.
Tanken på G-en sprakk etter mye bulking på turen, vi har skifta til en ny nå. Men en kraftigere beskyttelsesplate hadde vært bra. (Tom AG advarte oss om dette, men det ble ikke tid til å lage den plata)
Vegard.
#131
Posted 05 October 2003 - 23:00
Prates.. Tom
'87 MB 280GE
'63 Unimog-S 404
#132
Posted 05 October 2003 - 23:00
Vi bygget om låssylindrene i Kirkenes, greit å kunne låse bilen i Russland:
Før start blir vi itervjuet av Murmansk TV:
Disse jentene snakket vi mye med på tlf før avreise fra Norge, de ordna opp i mesteparten av papirarbeidet:
Vi fikk politieskorte ut og inn av Murmansk:
BGNor drar oss ut av myra:
Var etterhvert bare herlig å få kjøre litt på slett vei:
Opp lia, her ble det en del saging av vindfall:
En av de mange bilene berga av BGNor:
Denne har hatt det tøft:
"Premien"
Vegard.
#133
Posted 05 October 2003 - 23:00
Tydelig at det kan være mange grunner til en Arctic Thropy tur!
/Kjetil
LJ 73 2" ironman, 33x12,5x15 BFG A/T
#134
Posted 11 October 2003 - 23:00
Vil bare minne om at denne bilen er til salgs!
Men savna den i dag da jeg var i Mauken med Tromsø Landrover Klubb. Landcruiseren min kom til kort der merca tok seg uanstrengt fram for en tid tilbake. Den som kjøper den får en RÅ TERRENGBIL!!!
Mercedesen kan sees og prøves hos PG i Nittedal, Akershus. Ring ham på mobil 934 54 102.
Vegard.
#135
Posted 16 October 2003 - 23:00
For de som er interessert, arrangøren av Arctic Trophy har lagt ut 307 (!) bilder fra årets løp. Se her: http://www.at4x4.ru/...rd=2003&nom=gal
Dette er oss ca to minutter etter start dag 1. Gjett om vi var stressa, tenkte ikke på å ta noen bilder selv. Vi hadde aldri vada før...
Vegard.
Endret av - vegard on 17 okt 2003 23:53:59
#136
Posted 17 October 2003 - 23:00
Etter hva jeg forstår så er den på vei til Trøndelag nå. Håper ny eier blir like fornøyd som vi var.
Vegard.
#137
Posted 23 February 2004 - 00:00
Takk for mye flott info om turen deres.
Kan dere kontaktes for info hvis noen (deriblant jeg) planlegger en slik tur.
Kunne vært greit å snakket/møtt dere som har vært der, og få svar på endel praktiske spørsmål under planleggingsfasen.
Takk.
Mvh
Pajerooff
"Går du`kje over så kjør over, det går"