Gen II, bensin pajero
#1
Posted 21 May 2005 - 23:00
Noen som har erfaring med motor og automat på disse bilene. Hva er de ofteste feilene med disse?
#2
Posted 22 May 2005 - 23:00
MhcG2c
Those who know Evo` can't explain. Those who don't cannot understand.
"er`a fin a?"
_drit fin_
#3
Posted 22 May 2005 - 23:00
Penzoil 10w-40 delsyntet
Castrol GTX Magnatec 5w-40
Felleskjøpet (Statoil) Super synthetic 5w-40
Og bruker orginalt oljefilter.
Med Castrolen ble det værst.
Felleskjøpet sin er best så langt.
Men vil gjerne få det bedre.
#4
Posted 22 May 2005 - 23:00
Castrol TXT 5W-30
SUNOCO Gold 5W-40
Begge helsyntetiske oljer som tilfredsstiller kvalitetskravene til MMC og vel så det. Merker ingen forskjell, bortsett fra at oljetrykksmåleren viser litt høyere trykk med 5W-40.
Spurte på verkstedet jeg bruker, de sa at klikkingen ikke var skadelig, så jeg stoler på det!
Finnes det oljetyper som kan bedre dette?
#5
Posted 22 May 2005 - 23:00
Er særlig imponert over automatkassa. Den virker topp, selv etter så mange km.
#6
Posted 22 May 2005 - 23:00
MhcG2c
Those who know Evo` can't explain. Those who don't cannot understand.
"er`a fin a?"
_drit fin_
#7
Posted 22 May 2005 - 23:00
Dette blir mitt første innlegg her:D
Ville bare si at, jeg har også klikking fra ventilene, når motor er kald og skal startes.
Er dette skadelig?
Hva kan evt. gjøres?
Mvh. stolt eier av en 94mod V6 3000
#8
Posted 21 May 2005 - 23:00
Det er vanlig med "ventilløfterklikking" når motoren er kald, hvis det kan regnes som en feil? Min 3,5 liter har dette.
Ellers er det ikke samme bunndraget som i dieselmotorene, men du får det igjen når du runder 3000 omdreininger:D:D. Og lyden....
#9
Posted 23 May 2005 - 23:00
#10
Posted 23 May 2005 - 23:00
Den har jo heller ikke de store manglene som Dieselutgaven har.
Da sikter jeg til; Feil drivstoff, feil lyd, feil lokt, og kjedelig motor.
Roads!? How boring!
#11
Posted 23 May 2005 - 23:00
Kopi av melding:
En skikkelig rens ved neste oljeskift hjelper.
Hvordan foregår en slik rens?
#12
Posted 23 May 2005 - 23:00
men en kan også kjøpe en del forskjellige tilsettninger for å ha i olja like før et oljeskift.. husker ikke hva alle disse humbug produktene heter men de funker sikkert fint dem også.. bare å høre på mekonomen eller en annen slik sjappe.
MhcG2c
Those who know Evo` can't explain. Those who don't cannot understand.
"er`a fin a?"
_drit fin_
#13
Posted 23 May 2005 - 23:00
Dette funker, men kan være hardt for div. pakninger...
#14
Posted 23 May 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Den har jo heller ikke de store manglene som Dieselutgaven har.
Da sikter jeg til; Feil drivstoff, feil lyd, feil lokt, og kjedelig motor.
Jepp helt klart... !
Helt klart bedre med en motor som ikke varer så lenge.... som stopper ved synet av noen liter vann...... som er dyrere i drift.....
#15
Posted 23 May 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Helt klart bedre med en motor som ikke varer så lenge.... som stopper ved synet av noen liter vann
Hvis vketil fortsatt lurer på å kjøpe en Pajero 3,0V6, kan jeg berolige ham med at påstandene over er FEIL.
Har du funnet en bra vedlikeholdt bil, så løp og kjøp!
#16
Posted 23 May 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Hvis vketil fortsatt lurer på å kjøpe en Pajero 3,0V6, kan jeg berolige ham med at påstandene over er FEIL.
Har du funnet en bra vedlikeholdt bil, så løp og kjøp!
Så varer seksern lengre enn diselene 2,5 og 2,8 .....
Har du vada med en sekser ...... sist gang en sekser med snorkel vada så .... var det stopp på motoren(ikke ødelag eller noe).... men tenningsdeler og lignende liker visst ikke så mye vann av en eller annen merkelig grunn;)
#17
Posted 23 May 2005 - 23:00
Høres ut som det er en holdbar motor,
Noen som har peiling på bensinforbruk ved fin kjøring?
Jeg regner med det går med litt når man bruker foten....
#18
Posted 23 May 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Takker for alle svar
Høres ut som det er en holdbar motor,
Noen som har peiling på bensinforbruk ved fin kjøring?
Jeg regner med det går med litt når man bruker foten....
Opprinnelig postet av vketil
Jeg bruker vel rundt 1,7 men det skal ikke mye til for å minke på det tallet men om viljen til å senke tallet strekker til er noe annet...
På langkjøring går den vel ned mot 1,2-1,1 (Medregnet forbikjøringer)
Jeg har store problemer med viljestyrken til å minke forbruket. Lyden er jo så sweet! og ikke minst draget
Roads!? How boring!
#19
Posted 23 May 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Så varer seksern lengre enn diselene 2,5 og 2,8
Yes!! Mye tyder på det!
Kopi av melding:
Har du vada med en sekser ...... sist gang en sekser med snorkel vada så .... var det stopp på motoren(ikke ødelag eller noe).... men tenningsdeler og lignende liker visst ikke så mye vann av en eller annen merkelig grunn
Har ikke vada med en sekser nei. Men den super vann i luftfilteret før vannet når tenningsdelene. Den har luftfliteret på samme sted som en diesel. Monterer du snorkel, ja da blir det noe annet!
Forbruket ja, det kan variere veldig. Har kjørt min på 0,9 l pr. mil på langkjøring (tom bil).
Har målt 1,8 på bykjøring/grusveikjøing i vårløysing(=tungt føre)
Den bruker litt mer drivstoff enn en 2,5TD ja, men så har den jo dobbelt så mye hester....
#20
Posted 23 May 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Har ikke vada med en sekser nei. Men den super vann i luftfilteret før vannet når tenningsdelene. Den har luftfliteret på samme sted som en diesel. Monterer du snorkel, ja da blir det noe annet!
hehe
Da foreslår jeg du prøve også kan du komme tilbake med rapport...
Trenger ikke drukne delene akkurat du har ei vifte sittende foran som vil slenge opp vann lenge før luftfilteret ditt drukner..... Obs ikke drukne styringsboksen på de....