Gå til innhold



Foto

Oppdatert layout/bilder/tekst www.ford-project.com


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
105 replies to this topic

#41 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 22 May 2005 - 23:00

Kan ikke forstå noe annet utfall enn i mitt favør. Hvis vi skal legalisere løgner og svindel som en del av hverdagen vår går det fort nedover med oss tror jeg.
Det er veldig klart hva slags rolle selger har hatt i denne saken, og hvis noen ser det på en annen måte må de ta det på sin kappe.
Det er ikke greit å skjule feil og mangler for å gjennomføre et salg.
Det må gå ann å stole såpass på mennesker, når vi bytter drøssevis med mailer og har et halv dusin telefonsamtaler rundt tilstanden på bilen, og jeg får de samme rosenrøde svare hver gang. Da er dette en svindel.
Er det slik du vil selge en vare? Hvordan kan dette være min skyld? Det eneste jeg gjorde feil, var vel at jeg ikke reiste oppover for så å dra nedover igjen uten bil. Jeg kan ikke ta på med skylden for at jeg ble lurt. Jeg kunne sikkert ha forhindra det, men det skjedde altså ikke.
Jeg tok meg god tid, med masse spørsmål og undringer rundt bilens tilstand. Det hadde da bare vært for selger å vært ærlig.
Men det har han ikke vært, han har med vilje skjult sannheten, og det er ikke vanskelig å skjønne!!


www.ford-project.com
Tom Thorvaldsen
Stolt eier av : 1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat

#42 Gamle-Erik

Gamle-Erik

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 144 Innlegg:

Posted 22 May 2005 - 23:00

For meg er det ingen tvil om at du er blitt svindlet, og svindel er ikke bare umoralsk, det er også forbudt. Jeg synes du skal overse alle disse tøvete innleggene med personangrep og hets, og heller fokusere på at du har retten på din side, og at det er det eneste som teller.
Til Simen M; hva er det du egentlig kaller vrøvl?

#43 Simen Malerbakken

Simen Malerbakken

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 577 Innlegg:

Posted 22 May 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Kan ikke forstå noe annet utfall enn i mitt favør. Hvis vi skal legalisere løgner og svindel som en del av hverdagen vår går det fort nedover med oss tror jeg.
Det er veldig klart hva slags rolle selger har hatt i denne saken, og hvis noen ser det på en annen måte må de ta det på sin kappe.
Det er ikke greit å skjule feil og mangler for å gjennomføre et salg.
Det må gå ann å stole såpass på mennesker, når vi bytter drøssevis med mailer og har et halv dusin telefonsamtaler rundt tilstanden på bilen, og jeg får de samme rosenrøde svare hver gang. Da er dette en svindel.
Er det slik du vil selge en vare? Hvordan kan dette være min skyld? Det eneste jeg gjorde feil, var vel at jeg ikke reiste oppover for så å dra nedover igjen uten bil. Jeg kan ikke ta på med skylden for at jeg ble lurt. Jeg kunne sikkert ha forhindra det, men det skjedde altså ikke.
Jeg tok meg god tid, med masse spørsmål og undringer rundt bilens tilstand. Det hadde da bare vært for selger å vært ærlig.
Men det har han ikke vært, han har med vilje skjult sannheten, og det er ikke vanskelig å skjønne!!


www.ford-project.com
Tom Thorvaldsen
Stolt eier av : 1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat

Opprinnelig postet av Denominator



Disse e-postene har du ikke publisert?
Telefonsamtalene blir bare påstand mot påstand med mindre noen har opptak.
Etter hva jeg har kunnet lese, og advokaten min som forrøverig kalte dette for stor humor. (forrige gang altså på news) så er det ingen ting som tyder på at dette kommer til å gå i ditt favør, selger har tilbudt det beste han kan, og grunnen til at du ikke har hørt noe fra han er vel at han enten venter på innkallelse eller har fått det til forliksråd.
Slik jeg ser det vil forliksrådet ikke komme med annet enn en anbefaling, om heving av kjøpet.
Så vil saken evt gå til tingretten som antagelig vil komme med en dom der du blir dømt til å betale saksomkostninger og selger til å heve kjøpet.

Vi snakker om verdens mest solgte bil her da, at den er så spesiell at den er noe å ta vare på er jo hyggelig, at du forventer gull for prisen av gråstein er en ting retten vil legge til grunn.

Retten må også ta inn i beregningen hva burde kjøper kunne forvente, og hva er rimelig å anta at kjøper bør kunne forstå.

Det er ikke ulovlig å være dum, det er heller ikke ulovlig å selge en vare til den pris man ønsker, (noen varer unttatt)


Simen J. Malerbakken
http://www.stjerneservice.no

#44 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 22 May 2005 - 23:00

Takker så mye Gamle-Erik. Jeg vet jeg har rett, men blir litt oppgitt over at jeg får hets fordi noen har lurt meg. Kunne sikkert banka driten ut av meg fordi jeg har vært så dum, men jeg vil da prøve å gjøre det beste ut av saken.
Blir denne bilen slik jeg håper, kan jeg ikke forstå menneskers hissighet. Jeg er da i såfall ikke den første som blir sponset innen denne hobbyen, det er mange før meg!


www.ford-project.com
Tom Thorvaldsen
Stolt eier av : 1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat

#45 Simen Malerbakken

Simen Malerbakken

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 577 Innlegg:

Posted 22 May 2005 - 23:00

Kopi av melding:
For meg er det ingen tvil om at du er blitt svindlet, og svindel er ikke bare umoralsk, det er også forbudt. Jeg synes du skal overse alle disse tøvete innleggene med personangrep og hets, og heller fokusere på at du har retten på din side, og at det er det eneste som teller.
Til Simen M; hva er det du egentlig kaller vrøvl?

Opprinnelig postet av Gamle-Erik



Vi får se da vetdu.
:-)


Simen J. Malerbakken
http://www.stjerneservice.no

#46 Gamle-Erik

Gamle-Erik

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 144 Innlegg:

Posted 22 May 2005 - 23:00

Kopi av melding:
[quote]
Det er ikke ulovlig å være dum, det er heller ikke ulovlig å selge en vare til den pris man ønsker, (noen varer unttatt)

Opprinnelig postet av Simen Malerbakken



Jo, det er faktisk ulovlig å selge en bil med feil og mangler, uten å påpeke dette før salg. Unntak er feil som selger ikke opplagt kan ha visst om.

#47 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 22 May 2005 - 23:00

Hva har egentlig denne bilen og denne saken med offroad å gjøre?
Kopi av melding:
Vennligst fjern Offroad.no logo på din nettside, vi har ikke så sterk sympati i denne saken at vi ønsker å kobles mot dette.
At du ønsker å få 150 000 for en bil du har betalt 35 000 for henger ikke helt på greip, og får bli din egen personlige sak.


///Anders

cj7@offroad.no

"Se opp og frem -dit kommer du aldri!"

Opprinnelig postet av Garmel



JAN
TLF.99206547/99455292
GÆRHØLET OFFROADERS
http://www.offroad.n...wGalery&id=4039

#48 VCE

VCE

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2374 Innlegg:

Posted 22 May 2005 - 23:00

jeg holder med deg, Denominator! verden skulle vært foruten kriminelle bruktbilselgere! har du hørt med TV2 hjelper deg?

jeg skulle gitt en slant om jeg ikke trengte den selv til oppussing...godt tiltak, håper du får inn en del penger!


1988 Chevy Subb 6.2D - th400 - 208 - 265/75-16

Fullsize or no size


#49 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 23 May 2005 - 23:00

Gidder ikke diskutere dette mere med deg jeg Simen, som du sier "vi får se da vettu"


www.ford-project.com
Tom Thorvaldsen
Stolt eier av : 1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat

#50 returnfan

returnfan

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 755 Innlegg:

Posted 23 May 2005 - 23:00

Jeg må først få si at jeg støtter deg i din kamp for rettferdighet, Denominator!

Ser ikke noe galt i å lage en web-site om et bilkjøp som har gått galt, ei heller å spørre om det er noen som ønsker å sponse et prosjekt. Det er vel ikke ulovlig å spørre om sponsorer og velgjørere? Man kan vel bruke sine egne penger til hva man vil (innefor lovens rammer selvsagt), og da gjerne et bilprosjekt. At mange helt sikkert ikke ønsker å støtte deg økonomisk får bli deres sak, men skjønner ikke deres behov for å sjikanere deg for å be om sponsorer.

Det er mulig offroad.no har rett til å kreve sin logo og sitt navn fjernet fra din web-site og kan begrense andre sine rettigheter til å bruke deres navn/logo, men kan ikke se noe galt i at du viser til offroad.no som en kilde til teknisk hjelp for ditt prosjekt. De blir jo ikke nevnt i noen negativ sammenheng, eller?

Når det gjelder salgspris på en bil og den prislista som AmCar har på ulike amerikanske biler så kan jeg si at jeg har opplevd biler til langt under ovennevnte listes pris, men som absolutt ville ha kvalifisert for en høyere pris. Hva denne ”underprisingen” skyldes må selgere selv vite, være det seg ønske om hurtigere salg, uvitenhet om kjøretøyets faktiske markedsverdi eller ren idealisme. Mener at en slik bil annonsert til en pris på 35000,- er ganske rimelig og at en mulig kjøper bør forsikre seg så godt han kan om bilens tilstand. Selv om du ikke har besiktiget bilen selv, virker det som om du har forsøkt å kartlegge bilens tilstand gjennom gjentatt kommunikasjon med selger. Her må da selger ha nok samvittighet og moralsk sans at han oppgir kjøretøyets reelle tilstand. Det må finnes grunnlag for å hevde et salgsobjekt tilstand.

Det mest urovekkende er at bilen påståelig har blitt kontrollert og funnet tilfredstillende ut i fra de retningslinjer som godkjenningsorganet har i fra offentlig myndighet. Det er jo kjent at en periodisk kjøretøykontroll ikke er nok til å kunne si om en bil er i perfekt stand, men man bør kunne forvente at kjøretøyet har blitt vurdert ut i fra et teknisk og sikkerhetsmessig hensyn, og at det dermed vil være et kjøretøy som kan brukes på offentlig veg i samsvar med lovverket og til tilfredsstillende karakter sett i et normalbruks-hensyn for et kjøretøy.

Vet ikke om spørsmålet om bilens tilhørighet til offroad gjelder bilens evner som offroad-kjøretøy eller om det undres over denne sakens tilhørighet til dette offroad-forumet. Har forstått det slik at man her på forumet kan poste innlegg som ikke nødvendigvis har med firehjulstrekk-kjøretøyer å gjøre, ei heller innlegg om bruk av kjøretøy i offroad-sammenheng. Finnes mange eksempler på slike ”perifere” tråder fra tidligere som ikke har blitt kommentert, i så fall. Og at bilen kan brukes som offroad-kjøretøy står og faller på brukers ønsker og evner til å kjøre bilen, i hvertfall inntil en viss grad.

Synes dessuten at det virker rart at noen her ser ut til å kunne gi ganske nøyaktige og forbausende godt informerte opplysninger om sakens gang hos ulike instanser, det være seg hos bilselger og –kjøper, Forbrukerombudet, domstoler eller Politi. Dette samtidig som man hevder sin uavhenghet med saken! Har forresten denne saken i det hele tatt vært prøvet for noen som helst domstol?

Jeg ønsker deg lykke til med prosjektet! Håper du får hjelp og støtte til å føre denne saken videre slik at rettferdighet og ærlighet til slutt vil vare lengst. Jeg kan selv dessverre ikke støtte deg økonomisk da jeg ikke er i et økonomisk føre som gjør meg i stand til å fullføre mine egne bilprosjekter engang. [:-(] Det kan jo allikevel finnes muligheter for annen type støtte enn kun på det økonomiske plan.


"Yess Pliis!"

#51 M.S

M.S

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1017 Innlegg:

Posted 23 May 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Hva har egentlig denne bilen med offroad å gjøre?[quote]
Opprinnelig postet av hobbypatrol



Dette lurer jeg også veldig påwtf.gif

OJ....det går det!?
Tlf 98204312

#52 M.S

M.S

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1017 Innlegg:

Posted 23 May 2005 - 23:00

Å hvorfor i allverden ligger denne diskusjonen på Teknisk/mekking:wtf:

Hvordan er terreng-egenskapene (offroad!!) på denne bilen:wtf:

OJ....det går det!?
Tlf 98204312

#53 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 23 May 2005 - 23:00

returnfan : Takker for støtte, og et meget flott og ganske så riktig innlegg.
For det første, NEI, denne saken er ikke prøvd for noen domstol ennå. Så hvordan Simen kan si det han sier er for meg en gåte.
Saken har ikke kommet lengte enn til FTU, og før det Forbrukerrådet. Forbrukerrådets rolle er å megle til en sømmelig løsning, og er i dette tilfellet ikke noe dømmende organ.
For det andre så var ikke mitt innlegg her noe forsøk på å tappe mennesker for penger, som jeg fra før etter ganske så lang fartstid her inne, vet de så sårt trenger selv. Mitt ønske var kun å vise frem websiden, når denne saken har vært et tema her inne før. Jeg er veldig klar over at dette var feil publikum, og jeg var vel også klar over som jeg skrev i mitt første innlegg at noen kom til å ha sterke meninger om dette, men trodde de holdt seg for god for personhets.
Jeg er ikke den som tar meg så veldig nær av slike ting, heldigvis. Men, skulle dette ramme en anden person er kanskje utfallet et helt annet. Hvis jeg ville vært skikkelig rasshøl, er vel mange av kommentarene her grogrunn nok for en anmeldelse for æreskrenkelse. Men, å gjøre ting på denne måten er ikke helt meg. Jeg kan bli med på en heftig krangel, men vil da gjerne ha gjennomtenkte, sikkelige svar og spørsmål.
Mer forstyrrende synes jeg det er at mennesker bare skumleser det jeg skriver for så å komme med kvasse innlegg.
Det er jo tydelig at Simen ikke har fått med seg alt som er blitt sagt i denne saken. Han fortsetter jo å poste meldinger som avkreftet laaaangt tilbake. Dette med en smule løgn på toppen gir lite holdepunkt i en samtale.

Til slutt vil jeg si til alle dere som sier dere ville hjelpe men ikke kan. Jeg får rent dårlig samvittighet av å høre dette. Dette var ikke ment til dere i det heletatt. Som jeg har sagt tidligere, jeg vil bare vise dere hvordan saken lå ann, og websiden som er under oppreisning. Men, takker for støtten.


www.ford-project.com
Tom Thorvaldsen
Stolt eier av : 1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat

#54 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 23 May 2005 - 23:00

M.S : Posten ligger vel egentlig her av gammel vane. Og det er her jeg har snakket med folk flest. Om bilen har noen off-road egenskaper som er å skryte av nå, vet jeg ikke. Har prøvd litt, men det er nok begrensett. Men, fordi som har fulgt med, så har de vel fått med seg planene for bilen. Og for de som ikke har fulgt med kan de her se et bilde av hva jeg håper resultatet blir :

Denne skulle vel holde til offroad for de fleste? smile.gif



www.ford-project.com
Tom Thorvaldsen
Stolt eier av : 1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat

#55 returnfan

returnfan

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 755 Innlegg:

Posted 23 May 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Hva har egentlig denne bilen med offroad å gjøre?[quote]
Opprinnelig postet av hobbypatrol



Dette lurer jeg også veldig påwtf.gif

OJ....det går det!?
Tlf 98204312

Opprinnelig postet av M.S



Viser til mitt tidligere innlegg i denne saken. Det finnes faktisk ganske mange innlegg her som er riktig så fjernt fra temaet offroad.

Det kan vel tenkes at dette temaet ikke handler om offroad eller teknisk/mekking, men dette har jo vært en sak som har vært diskutert her på forumet tidligere og det kan derfor tenkes at forfatter av innlegget ønsket å informere om prosjektets fremgang ved å vise til dets hjemmeside.

"Yess Pliis!"

#56 dalix

dalix

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2225 Innlegg:

Posted 23 May 2005 - 23:00

Denominator, greit nok at du føler at du har blitt lurt og diverse...
men lage en nettside å be om sponsing og donasjoner for å fikset en bil du kan fikse nesten gratis om du er litt nevenyttig er vel ikke akkurat noe lurt..
den nettsiden du har laget er etter min mening veldig unødvendig...




Rana Offroad Team

"HELLER EN RUNDBUNGLET STYGG AMERIKANER ENN EN BLANKPOLERT FIN JAPANER"

Save a Horse, Ride a Cowboy

#57 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 23 May 2005 - 23:00

En lang pickup med TOHJULSTREKK er det vel ingen diskusjon om offroadegenskapene til...

#58 M.S

M.S

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1017 Innlegg:

Posted 23 May 2005 - 23:00

Kopi av melding:
. " Mitt ønske var kun å vise frem websiden, når denne saken har vært et tema her inne før. Jeg er veldig klar over at dette var feil publikum, og jeg var vel også klar over som jeg skrev i mitt første innlegg at noen kom til å ha sterke meninger om dette, men trodde de holdt seg for god for personhets."

Du mener du har lang fartstid her inne, da mener jeg at du burde forutsett den kritikken og alle de meldingene du har fått fra andre.

"Hvis jeg ville vært skikkelig rasshøl, er vel mange av kommentarene her grogrunn nok for en anmeldelse for æreskrenkelse."

Ærekrenkelse!!!! Anmeldelse!!! Detta blir bare bedre å bedre:D

"Det er jo tydelig at Simen ikke har fått med seg alt som er blitt sagt i denne saken. Han fortsetter jo å poste meldinger som avkreftet laaaangt tilbake. Dette med en smule løgn på toppen gir lite holdepunkt i en samtale."

Deler ikke samme meninger som denne t...., bare så det er sagt.

"Jeg vil bare vise dere hvordan saken lå ann, og websiden som er under oppreisning."

Web siden blir meget bra den men i mitt syn så blir det å be om DONASJONER på inntil 150000kr veldig i overkant.
Den delen kunne du utelat å vise her.

P.S Tøff den bilen på bilde.



OJ....det går det!?
Tlf 98204312

#59 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 23 May 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
.


Ærekrenkelse!!!! Anmeldelse!!! Detta blir bare bedre å bedre:D







OJ....det går det!?
Tlf 98204312

Opprinnelig postet av M.S


Mener du at Simen sine innlegg er noe annet enn det?


www.ford-project.com
Tom Thorvaldsen
Stolt eier av : 1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat

#60 M.S

M.S

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1017 Innlegg:

Posted 23 May 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
.


Ærekrenkelse!!!! Anmeldelse!!! Detta blir bare bedre å bedre:D







OJ....det går det!?
Tlf 98204312

Opprinnelig postet av M.S


Mener du at Simen sine innlegg er noe annet enn det?


www.ford-project.com
Tom Thorvaldsen
Stolt eier av : 1986 mod. Ford F-150 XLT Lariat

Opprinnelig postet av Denominator



Det er jo synd på mann, kan ikke annet enn å le av han.
Kanskje de er medlem av samme piraja-klubb? hvem vet?

OJ....det går det!?
Tlf 98204312