Gå til innhold



Foto

Feil med fordelerkasse?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1 reply to this topic

#1 kanta

kanta

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 15 June 2005 - 23:00

Hei!
Har en GD300 80 mod som plutselig "låser seg" under kjøring og gjør i verste fall noen hopp! Jekket opp forhjulet og dreide akslingen. Så da at det hang igjen på akselen fra fordelerkassa og inn mot girkassa. Tyder ikke det på at fordelerkassa er kaputt (fint om dere kommer med rask tilbakemelding om andre har opplevt noe lignende). Har ellers kortet inn akselen fra girkassa til fordelerkassa for noen år siden, fordi jeg selv skiftet fra 4 til 5-trinnskasse (som er noe lengre). En som er kløpper til å sveise kortet den inn for meg, men ang. vibrasjoner (som rimeligvis er på en slik modell og alder) er jeg også ute etter tips for å redusere disse. Har hatt bilen faktisk i 21 år og ikke skiftet verken motorlagre, kryss eller andre fester. Festene til fordelerkassa skulle Mercedes-forhandler ta 800-1000 per stk! Finnes det billigere løsninger?

Men først, DET SOM HASTER:
1 Tror dere at det kan være noe annet enn fordelerkassa som gjør disse hoppene (kan ikke kjøre)?
2. Er de noen som sikkert vet om noen som har en rimelig og god fordelerkasse (av gammel type, dvs 6 hull i flensene framover).

Har ellers en kasse på hånda, men den er dyr!

De hører ellers med til historien at bilen har gått 400 000 km.


Kalle

Kalle

#2 Iver460

Iver460

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2473 Innlegg:

Posted 15 June 2005 - 23:00

Har en fordelerkasse med 6-hulls flenser liggende som jeg godt kan selge da jeg har kommet over en annen interessant sak:) Vi blir nok enige om en pris! Den skal angivelig ha gått 180.000 km og er etter det jeg kan se helt fin. Om kassen din har låst seg så tyder vel det på at endel av lagrene her er så slitne at de også har skapt endel vibrasjoner.

Send meg mail eller PM, iver460@yahoo.com


300 GD Cab 32"
280 GE LWB