Gå til innhold



Foto

SOT 2005


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
37 replies to this topic

#1 JT

JT

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 20 June 2005 - 23:00

Nu e det under 1 mnd tell SOT (Sweden Offroad Tour) avsluttes. Søndag 17. juli e siste dagen, i Kiruna. Skal vi prate litt sjit om å prøve å komme oss avgårde på de to siste dagan.?? Eg har litt løst...tongue.gif

Pajero2,5 tdic 95 mod
Pajero 2,3 td 85 mod
XJ 900 S 99mod


#2 Remi Wiik

Remi Wiik

    Remi

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1653 Innlegg:

Posted 23 June 2005 - 23:00

Pøh! Den dagen æ slutta å røyk så står d i avisa!
Men som Blazerteam si, man kun jo ha forn fleire i en bil, har sikkert vore like arti om ikke artiar:)



#3 Stefan E.

Stefan E.

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Posted 11 July 2005 - 23:00

Eg har veldig løst, men en kombinasjon av dårlig råd / arbeidshelg / barneselskap gjør at det ikkje bli mulig i år (heller)sad.gif

-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-2 stk gamle Opel.
user posted image


"Valplaus, men ikkje motlaus!"

#4 JT

JT

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 23 June 2005 - 23:00

Eg tenkte og på de to siste dagan. Om at ikkje bilan går på taket, så e det sekkert artig å træffe andre folk, fra andre land, i andre bila..... Alternativt e å kjøre tell Finland samme helga, men det får bli tell neste år:P Og du Vikingen, går du ned tell 10-pakninger, så kan du spandere heile turen på oss andre..wink.gif

Pajero2,5 tdic 95 mod
Pajero 2,3 td 85 mod
XJ 900 S 99mod


#5 Remi Wiik

Remi Wiik

    Remi

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1653 Innlegg:

Posted 22 June 2005 - 23:00

Har jo vært kronisk arti å fått d med sæ, sku jo dra i fjor, men d skar sæ jo elegant...
Men d spørs jo ka prislappen kommer på da når biln plutselig begynte å bruke 2 liter på mila:)
Kan dokk forstå d da?blush.gif



#6 Runner

Runner

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1736 Innlegg:

Posted 22 June 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Har jo vært kronisk arti å fått d med sæ, sku jo dra i fjor, men d skar sæ jo elegant...
Men d spørs jo ka prislappen kommer på da når biln plutselig begynte å bruke 2 liter på mila:)
Kan dokk forstå d da?blush.gif



Opprinnelig postet av Vikingen




Det er helt normalt. jeg skulle til mosjøen med min bil, Fylte opp og kjørte dit. Kom fram så var trippteleren på 7.6 mil og det er 9,6. Og enda så er det 6km fra meg til mo. Så nå tar jeg å regner fra 1.5mil per 10mil. Og da er den ikke så gærnt. Regner at spidometret er fel på din bil ogsåwink.gif Men som morsan sier "Det koster å vær kar":D

Leon Enge

Rana Offroad Team

#7 blazerteam

blazerteam

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3328 Innlegg:

Posted 22 June 2005 - 23:00

Da e det jo ikke så dyrt å kjør heva Blazer med store hjul,før den bruk 1,4 på landeveien........laugh.gif

Reine økonomibiln med andre ord.biggrin.gif

mob nr 95142673

You dont stop having fun because you grow old, you grow old because you stop having fun.

Mo i Rana Offroad Team

#8 blazerteam

blazerteam

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3328 Innlegg:

Posted 22 June 2005 - 23:00

Men det der SOT treffe sku vi ha vøre på så klart,men har ikke råd tell alt før tia,så mulig det ha gått ann å føre fleire i en bil.laugh.gif

mob nr 95142673

You dont stop having fun because you grow old, you grow old because you stop having fun.

Mo i Rana Offroad Team

#9 ludvig

ludvig

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 689 Innlegg:

Posted 23 June 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Skal vi prate litt sjit om å prøve å komme oss avgårde på de to siste dagan.?? Eg har litt løst...tongue.gif
Opprinnelig postet av JT



Ja ta nu å prat litt sjit, men spar litt te dokker e kommet fram, så kan vi prate litt ilag;)

Æ vurdere å bli med de to siste dagan. Da kommer vi te å leie hytte på Ripan camping i Kiruna fra fredag til mandag. Der blir det middag på søndagskvelden før vi kjører for å se middnattsola. Så tar vi oss en pils etter detB)

Det e ikkje de store utfordringen i terrenget, men det va morro å være med å treffe andre fra resten av europa me samme interesse.
Slenger med et par bilda:
user posted image
Sanddyner i Gellivarre..

user posted image
Gellivarre..

user posted image
Kiruna..
user posted image
Kiruna..
user posted image
Her også fra Kiruna..

#10 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 23 June 2005 - 23:00

http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=34467

Arguing on the internet is like running in the special olympics.
- If you win, you´re still retarded.




#11 blazerteam

blazerteam

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3328 Innlegg:

Posted 23 June 2005 - 23:00

biggrin.gif:D:D:D:lol:laugh.gif

mob nr 95142673

You dont stop having fun because you grow old, you grow old because you stop having fun.

Mo i Rana Offroad Team

#12 mercemann

mercemann

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1199 Innlegg:

Posted 08 July 2005 - 23:00

Korsn blir det med dokker dær sør??? Kommer æ te å se dokker i gjelliväre å kiruna? Eller feiga dokker ut?


mattis

]

#13 blazerteam

blazerteam

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3328 Innlegg:

Posted 08 July 2005 - 23:00

Førr min egen del så e det økonomien som ha feiga ut:D

En førrbaska feiging e han,eller kansje den e overbelasta:wtf:fish.gifwink.gif

mob nr 95142673

You dont stop having fun because you grow old, you grow old because you stop having fun.

Mo i Rana Offroad Team

#14 JT

JT

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 18 July 2005 - 23:00

Det her va en litt underlig sak. Jeep-en va alt ainna enn hæva, men godt utrusta me offroad relaterte ting ellers. Så kom han tell et vått område. Og der sto han fast. Vææældig fast....



Men me en go vinsj løse alt seg:D

Pajero2,5 tdic 95 mod
Pajero 2,3 td 85 mod
XJ 900 S 99mod


#15 JT

JT

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 18 July 2005 - 23:00

Fleire bilda.
Lørdag morgen, on the road tell Gellivarre.


Mange, og flotte kjøretøy. Mye å bli inspirert av:P


Nån bilda av han Henning, en av få bila me 4(FIRE)-HJULSTREKK:D Det var rimelig støvat i sandtaket, men støvsugeren er jo opfunnet..




Så var vi på en liten utflukt, og kom til en bom. Her må vi rundt, tenkte han Mattis..


Men mitt favorittområde var rundt omkring her. Han Rolf vasker litt støv av vogna



Det var 2 stk(?) av disse her, Volvo i grønt som tålte å bli brukt, bla til skogsrydding:P:P



Pajero2,5 tdic 95 mod
Pajero 2,3 td 85 mod
XJ 900 S 99mod


#16 Jarl_

Jarl_

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Posted 11 July 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Eg har veldig løst, men en kombinasjon av dårlig råd / arbeidshelg / barneselskap gjør at det ikkje bli mulig i år (heller)sad.gif
Opprinnelig postet av Stefan E.

Hmmm! Ka æ ska skyld på? Som har jobbfritt heile helga, har ett par krona igjen av feriepengan (= har forsåvidt råd..) og som definitivt ikkje ska ha barneselskap (Einar bursdag??).
Tja, skylder på dårlig tid!! Full jobb (og vel så det...) fra 7 te godt og vel 4 på fredag, så da frøkta æ at auan bi nokka segen innover vidda mot Kiruna utpå kvelden! Samt "defekt" nakke/skulder- region (det blei ikkje likar av å tvihold sæ fast i han "Røder" på søndag wink.gif) gjør at æ samla sett hold mæ i ro!! Men te neste år ska det passe med ferien!!! biggrin.gif


Jarl Martinussen
Sekretær Nordland Offroaders
-93 Hilux 2,4 D
-84 Pajero 2,3 TD "Røder" 33x12,5x15 Mud
-75 Volvo 242 automat
-00 BMW R 1100 RT
-04 Tysse 6320 (4x0, for transport av Røder)
”Neitakk, æ kjør…”


#17 mercemann

mercemann

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1199 Innlegg:

Posted 13 July 2005 - 23:00

Jama....

Du e en feigskitt

vi ska vell på jobb aille sammen på fredag....

Nei æ ska førtælle en teng....

Vest du greie å kreste dæ te kiruna på fredag så ska du få to feite gule ekstralys fra 70-tallet som du kan ha på volvoen din...
Men du e vell førr feig, sånn som de fleste andre "liksom offroadera" her i nordnorge. Nei æ får vel kjøre dit aleina i min hundre prosent orginale gelendewagen med deffekte spærre.....

mattis

]

#18 JT

JT

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 13 July 2005 - 23:00

Hør hør.!! Fekk på MT dækkan på admin bilen her om dagen, så nu e eg klar. Litt finjustering av luftutslæppeværktøyet, så blir det god knall:D:P Du Merceman, kor e det du kjøre fra?????

Pajero2,5 tdic 95 mod
Pajero 2,3 td 85 mod
XJ 900 S 99mod


#19 mercemann

mercemann

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1199 Innlegg:

Posted 13 July 2005 - 23:00

Æ kommer fra tromsø... eller som han henning seie ett stykkje uttaførr tromsø

Mattis

PS det e ikkje førr å være grov.... men æ syns vi ska støtte opp om de arangementan som vi kan vest vi i det heile tatt e interesert i å utvikle ett miljø førr offroad i nordnorge. Å te dæ JAMA no offence æ måtte bærr måbbe dæ litt

]

#20 Jarl_

Jarl_

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Posted 13 July 2005 - 23:00

No bi dennan tråden også å spor av litt, som de fleste gjør...
Æ e heilt enig a man bør støtt opp om alle motorsportarrangement i det området man bor i! Derfor har æ blandt annet i 3 år kjørt dagstur tur- retur Bodø- Sveningdal- Bodø før å betalt 50 krona førr å se på bilcross/rallycross. Det er ca 795 km! Og i fjor svippa æ oppom Hattfjelldal førr å få med mæ Street Legal Dragrace, så da blei det ca 870 km!
Så æ e ikkje "sjiitfeig" førr å kjør..
Og æ skulle gjerne vært med på SOT, men da hadd muligheten førr å møtt de litt lengre sør, og kunna vært med i meir enn en dag!!!
Men den muligheten har æ ikkje i år heller....


Jarl Martinussen
Sekretær Nordland Offroaders
-93 Hilux 2,4 D
-84 Pajero 2,3 TD "Røder" 33x12,5x15 Mud
-75 Volvo 242 automat
-00 BMW R 1100 RT
-04 Tysse 6320 (4x0, for transport av Røder)
”Neitakk, æ kjør…”