Gå til innhold



Foto

Jeep Club Norway - Bilder fra Rena 2005


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
20 replies to this topic

#1 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 21 June 2005 - 23:00

Noen av mine:



































Har disse og flere i full size hvis noen ønsker.

Byttet nick fra "Smart og Wrangler" til "Stein-K"
user posted image

#2 Skyjacker

Skyjacker

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 525 Innlegg:

Posted 29 June 2005 - 23:00

Ingen flere bilder?cool.gif

#3 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 22 June 2005 - 23:00

Flotte bilder. Jeg begynner virkelig å få lyst på en Wrangler nå.

_____________________
Roar Hovet
Tlf: 98883546
Andebu i Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab

#4 CherokeeV6

CherokeeV6

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 237 Innlegg:

Posted 22 June 2005 - 23:00

Kjempebra bilder! Jeg henger godt i stroppen midt i bakken der... Og når jeg tenker meg om, står jeg vel kanskje på buken i det første smile.gif

Tar gjerne de to i full størrelse uten ramme.
Trenger nytt bakgrunnsbilde...

________________
Halvard
86 Cherokee 2.8 V6

#5 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 22 June 2005 - 23:00

Hey, stein. Send meg alle bildene du tok, så legger jeg de ut på web servern min. Tror vi har 400 bilder som venter på å bli lagt ut også :-)

2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

#6 Golden Eagle

Golden Eagle

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 40 Innlegg:

Posted 23 June 2005 - 23:00

Synd at dere velger dette mediet og ikke klubbens side til å publisere bildene fra klubbens treff.
Ikke lett å være redaktør når lojaliteten blant medlemmene er så lav at de ikke ser behovet for at alle støtter tett opp om klubbavisen på nett og prioriterer bildene sine dit.

Har dere tenkt over at slik utvanning kan munne ut i at det blir lite treff å reise på og og vise bilder fra?

Jeg kaster denne fakkelen etter gjentatte ganger å ha obervert at dette skjer.
Å drifte en klubb er en stor jobb og alle som er i klubben må jobbe inn mot klubben for at systemet skal virke.
Når bilder fra treff kommer i andre medier og ikke på klubbsiden er det eksempel på det motsatte.

Jeg håper for framtiden at vi klarer å snu denne trenden!

Hilsen
Even Erlien

#7 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 24 June 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Synd at dere velger dette mediet og ikke klubbens side til å publisere bildene fra klubbens treff.
Ikke lett å være redaktør når lojaliteten blant medlemmene er så lav at de ikke ser behovet for at alle støtter tett opp om klubbavisen på nett og prioriterer bildene sine dit.


18 Bilder er sendt. Men det har vel ikke kommet igjennom.... Så jeg har ihvertfall god samvittighet, samt at jeg har sendt inn bilder fra alle stedene jeg har vært hittil iår (Rena X 2 ,pinsen og JCN treffet samt Sogn X 2) Har også laget reportasje fra Rena i pinsen.

Kopi av melding:
Jeg håper for framtiden at vi klarer å snu denne trenden!


Jeg gjør så godt jeg kan, men det er faktisk ikke meg og mitt det skorter på i akkurat dette tilfellet:)

Men absolutt enig, flere kan gjerne bidra!

Byttet nick fra "Smart og Wrangler" til "Stein-K"
user posted image

#8 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 25 June 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Synd at dere velger dette mediet og ikke klubbens side til å publisere bildene fra klubbens treff.

Opprinnelig postet av Golden Eagle



Jeg kan godt plukke opp fakkelen.
Har vel ca 350 - 400 bilder fra årets treff. I tillegg til at de ligger på min egen web server http://www.on-line.no/~tomas/ under photogallery, så kan jeg gjerne sende dere bilder til jeep clubben sin side.
Har også flere hundre andre bilder ifra 2002, 2003 og 2004 i tillegg til årets treff.

gi meg beskjed om hvor du vil ha bildene sendt, så hiver jeg dem avgårde.smile.gif

Kunne muligens skrevet noen få ord etter helgen også hvis det er ønskelig. personlig fikk jeg vasket automatkassa med vann, røsket av begge stabstaga forran, samt at bilen gikk varm og vi måtte bruke 8 timer ifra rena til stange før vi kunne starte veien hjem til larvik.
Gi meg ett hint hvis det er aktuelt. og en mail adresse som ting skal sendes til.

Kan jo i samme slengen benytte sjansen til å be om den giroen som jeg også har bedt om flere ganger på mail i år. vil ikke føle at jeg sluntrer unna medlemsavgiften, men det er ikke så mye mer JEG kan gjøre på akkurat det punktet der lenger.

2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

#9 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 25 June 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Flotte bilder. Jeg begynner virkelig å få lyst på en Wrangler nå.

_____________________
Roar Hovet
Tlf: 98883546
Andebu i Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab

Opprinnelig postet av Geared



Det passer kjempebra, jeg har nemlig en til salgs. Nydelig bil!biggrin.gif
Si ifra hvis du er interessert! Bor i Larvik

2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

#10 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 25 June 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Flotte bilder. Jeg begynner virkelig å få lyst på en Wrangler nå.

_____________________
Roar Hovet
Tlf: 98883546
Andebu i Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab

Opprinnelig postet av Geared



Det passer kjempebra, jeg har nemlig en til salgs. Nydelig bil!biggrin.gif
Si ifra hvis du er interessert! Bor i Larvik

2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

Opprinnelig postet av tomas



Ikke at jeg vet hva du skal ha for den, men den er helt sikkert dyrere enn det jeg har tenkt å bruke av penger på en sånn en. Er på jakt etter en billig som trenger litt reprasjoner jeg kan fikse selv. Skal også sette V:) i den.

_____________________
Roar Hovet
Tlf: 98883546
Andebu i Vestfold
Suzuki Vitara JLX Cab

#11 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 25 June 2005 - 23:00

Sånn, da har jeg redigert litt på mitt fotoalbum. Det er ganske store bilder, og nå skal de tilpasse seg ditt explorer vindu når du klikker for å åpne ett.
Blir plutselig noe enklere å se på bilder da. :-)

2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

#12 Nitteberg

Nitteberg

    Rocker!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1516 Innlegg:

Posted 25 June 2005 - 23:00

Jeg synes det er bra vi andre får se bilder fra jeep treff jeg smile.gif

http://nitteberg.com


#13 junkern

junkern

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1451 Innlegg:

Posted 25 June 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Jeg synes det er bra vi andre får se bilder fra jeep treff jeg smile.gif

http://nitteberg.com


Opprinnelig postet av Nitteberg




Helt enig!

Synes ikke det er noe å sutre for. Det var jo ikke mange bildene heller. Det er bare bra at andre også kan se hva som skjer i klubben. Satt selv i styret i NLCK, og der var det aldri reaksjoner på at folk publiserte bilder fra klubbens aktiviteter på f.eks. disse sidene. Snarere tvert i mot, det bidro til at flere fikk vite om nlck og aktiviteten på klubben sine sider tok seg bare mer og mer opp.

#14 Golden Eagle

Golden Eagle

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 40 Innlegg:

Posted 26 June 2005 - 23:00

Regnet med at dette kunne være en brannfakkel å kaste.

Er enig i at andre godt kan se at klubben har mye og fin aktivitet og tanken er ikke å henge noen speiselt.

Som grunnlegger av klubben og formann gjennom nesten 5 år observerer jeg at dugnadsånden og spiriten i klubben er noe laber om dagen og det er ikke lett for de som nå sitter ved roret å samle styrkene til felles innsats. Jeg uttaler meg som vanlig medlem og privatperson og ikke på vegne av klubben.

Junkern/Nitteberg: Det handler ikke om å sutre, hvis dere leser mitt innlegg ser dere at jeg er ute for å poengtere viktigheten av at klubbens sider får nyhetene først og det tror jeg både JCN og NLCK er best tjent med. At det senere/ i tillegg legges ut på en "allmenn side" er det ingen som har noe imot.

Ønsket scenario: Mandag etter klubbens treff skulle mailboksen til redaksjonen være full av bilder fra fornøyde treffdeltakere.
Dagens scenario: Svært få løfter en finger for å bidra uten at de må mases på. Ingen i klubben har masing som hobby.

#15 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 26 June 2005 - 23:00

Mulig Jeep-klubben har problem internt, men å ødelegge bilde-tråder her på forumet med det burde være fullstendig unødvendig.
Nå ligger her ett inlegg med fine bilder fra treffet, og resten omhandler klaging og krangling over hvor bildene er plassert/burde vært plassert. Både på dette forumet og JCN sitt forumet finnes det mer egnede tråder å diskutere hvor bilder skal ligge.

Går utfra at Sheriffen ordner opp i denne tråden og sletter/flytter det som ikke har noe med bilder å gjøre.

Ønsker JCN at det ikke skal ligge bilder av Jeeper på offroad.no, kan de heller ta kontakt med admin og diskutere den saken..



-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok

www.terrengbil.com

#16 Sahara

Sahara

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 507 Innlegg:

Posted 26 June 2005 - 23:00

Hmmm.... Uten tvil en brannfakkel dette ja. Er enig med FR i at denne diskusjonen burde foregå andre steder enn i denne tråden. En egen tråd under Jeep-forumet hadde vel vært mere passende, men siden det er her diskusjonen startet følger jeg opp, så får heller en redaktør flytte innleggene til rette fora.

Har forståelse for argumentene fra begge sider. Har sittet 7 år i styret for en interesseforening, de siste 5 år som leder, så jeg vet hva det vil si å drive slikt arbeid på frivillig basis. Det er til tider ganske slitsomt, og motivasjonen daler fort om man blir sittende for mye alene med ting. Samtidig må man være fullstendig klar over hva man går til når man påtar seg slike verv, og en viktig del av jobben er å legge premissene til rette for å unngå nettopp det at man blir sittende for mye alene.

Hva angår bilder på jeepklubben sine sider, tror jeg kanskje det hadde vært en ide om alle medlemmer fikk tilgang til å legge ut bildene direkte. Krever en ordning med brukernavn og passord, men det bør ikke være så vanskelig å få til. Hvis klubben legger opp til at bilder skal sendes inn per mail, for så å bli lagt ut av en webmaster, er dette forsåvidt greit, men da skal klubben også være klar over at de som sender inn bilder forventer at disse blir publisert raskt - helst samme dag. Går det flere dager før det legges ut, gidder man neste gang ikke å vente, og publiserer heller bildene på et annet fora - f.eks. her. M.a.o. er en slik ordning svært forpliktende og arbeidskrevende.

Det at ting tar tid er forøvrig noe svært mange irriterer seg over. Raske svar på henvendelser bør derfor prioriteres i denne typen arbeid. For å illustrere med et eksempel: Hvis du trykker på lysbryteren og det ikke kommer lys umiddelbart, er det ikke så veldig mange flere ganger du gidder å trykke før du gir opp. Ekstinksjon kalles dette fenomenet innen læringspsykologien...



#17 Stein-K

Stein-K

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 26 June 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Hvis klubben legger opp til at bilder skal sendes inn per mail, for så å bli lagt ut av en webmaster, er dette forsåvidt greit


Det er slik det er lagt opp til pr idag. Samme dag som jeg postet disse bildene sendte jeg over 18 bilder til JCN sin redaktør. ( VIA JCN sin redaktør addresse ). Denne har fungert dårlig for meg og andre tidligere også. Ting kommer rett og slett ikke igjennom på denne mail addressen! Og i tillegg vet jeg at redaktøren har mye og gjøre, noe de fleste av oss har. All respekt for Tor, og jeg synes han gjør en bra jobb!

Men har et par dager senere sendt over de samme 18 bildene samt en haug til fra vårt treff på Rena i juni til redaktørens egne mail addresse, så noe skjer så fort han får tid og mulighet.

Hjalp også ( meget smile.gif ) frivillig til å kjøre ut poster og hjelpe Pekka og Petter det jeg kunne der oppe på treffet, både for morro skyld og fordi det er hyggelig å hjelpe!

Kopi av melding:
Har dere tenkt over at slik utvanning kan munne ut i at det blir lite treff å reise på og og vise bilder fra?


Hvis du fortsatt mener at jeg driver med utvanning og ikke tar i et tak, så kan du jo slå på tråden til meg. Tenkte også å ta meg en tur på Grava ikveld i tilfelle du ønsker å opplyse meg;)

Skjønner i og for seg at det ikke bare er meg du sikter til, men innlegget ditt var litt irriterende!

Mvh Stein
90828378

Byttet nick fra "Smart og Wrangler" til "Stein-K"
user posted image

#18 Jeepir

Jeepir

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3070 Innlegg:

Posted 26 June 2005 - 23:00

Egentlig hadde jeg faktisk ikke tenk å skrive noen verdens ting for det blir vel bare enda mer bensin på bålet, men jeg vil bare poengtere visse faktorer som en kanskje bør vurdere om en i hele tatt skal kunne se Norsk natur igjennom frontruta i fremtiden..

1. Det er absolutt ikke faktorer som ulovlig ferdsel som kan undergrave vår interesse, absolutt ikke, selv om dette er noe som ikke bør forekomme, men hva gjør en da når det klør i høyre foten og det virker som de "lovlige" kjøre områdene forsvinner.. wtf.gif

Det som virkelig kan skape mye hurlum hei er når folk med samme interesse ikke greier og forenes mot felles mål, Det er kjøring med firehjuls trekker som burde være knutepunktet uansett om en kjøre Engelsk eller Amerikansk om så Japansk.. I Norge er det noen store klubber med potentsiale til og kunne greie noe, om de bare kunne løfte av røret på hustelefonen, eller trykke på mobilen.. De aller fleste bør vite at alene greier en lite uansett hvor dyktig en er i argumentasjonen.. Problemet blir i det øyeblikket du har en fraksjon som kommer i den posisjon at de får ting til og utelater resten, noen har snakket om Norsk Offroad Union, og deres aller første agenda bør være og forene alle som kjøre firehjuls-trekker uansett merke..

2. Når du har et nett-sted som dette bør det være rimelig åpent for bilder uansett type så lenge det omhandler kjøring eller bygging rundt firehjuls-trekker.. Tror de aller fleste synes det er artig med bilder, og Det uansett merke, flotte bilder som kan support vår lidenskap, det er noe som heter at et bilde sier mer enn tusen ord, og det bør en merke seg..

3. Nå har jeg ikke lest det som omhandler suttring eller klaging, men vil bare si at som oftest er det de som skriker høyest som i bunn og grunn ikke har noe og suttre for, men er det noe som er galt eller går litt på tværke kan de jo selv prøve og arrangsjere noe, og de vil nok fort finne ut at det er faktsik ikke så lett i bunn og grunn.. Jeg har aldri brydd meg om jeg kjører Freelander eller Land Cruiser, så lenge det trekker på fire hjul og jeg har det artig driter jeg i resten, synes det er leit når folk tar til orde for sverte kampanje osv.. Det er i skogen en skal ha det morro og ikke minst møtes på det hyggelige planet.. La ikke ting bli som deler av "Gatebil miljøet" der det er lett og skryte på seg Hk på nett, men når muligheten til og harve nedover 402 meteren er der, blir de liksom borte.. wtf.gif

Ha en fortsatt hyggelig sommer uansett bilmerke så lenge det trekker på alle fire med eller uten spærrer..

Ps: Jeepir er fortsatt singel, men det gjør ikke no.. biggrin.gif



#19 bamsen

bamsen

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 27 June 2005 - 23:00

Eneste sytinga jeg har fått med meg i jeepklubben er vel fra styret. Tar man på seg et verv så hører det med jobb og har man ikke tid til den jobben så si fra deg vervet er nå min mening. Men når styret bare suttrer gidder heller ikke medlemmer å gjøre noe of man er inne i en ond sirkel

#20 93ZJ

93ZJ

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1152 Innlegg:

Posted 29 June 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Eneste sytinga jeg har fått med meg i jeepklubben er vel fra styret.

Dette har jeg gått glipp av. Finn gjerne linkene til sytinga, eller sitatene og skriv de her.

Kopi av melding:
Tar man på seg et verv så hører det med jobb og har man ikke tid til den jobben så si fra deg vervet er nå min mening.

Jeg har et verv, ikke i styret, men jeg er redaktør. I juni har jeg omtrent ikke hatt tid til å gjøre noe for, eller på, siden av grunner du ikke har noe med. Du kan gjerne overta vervet som redaktør, når som helst.

Kopi av melding:
Men når styret bare suttrer gidder heller ikke medlemmer å gjøre noe of man er inne i en ond sirkel

Du må da kjenne styret godt siden du vet at de bare sutrer. Jeg er redaktør og har ikke hørt noe surving fra styret. Typisk meg å gå glipp av moro;)

Opprinnelig postet av bamsen

[/quote]


OME + BB, 31", JKS, RUSTY'S, KEVINS, RE.