Gå til innhold



Foto

Stopper på tomgang


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 clubcab

clubcab

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 189 Innlegg:

Posted 07 July 2005 - 23:00

Jeg har en 97 Dodge cummins automat . Innimellom stopper den for meg på tomgang når jeg svinger og/eller bremser. Den stopper også hvis jeg slipper gassen for brått når den er kald.

Jeg har hørt med et par dodge-verksteder, men jeg jeg er ikke fortrolig med de svarene jeg får.

Er det noen som har noe tips? Ev. som vet om noen med erfaring med disse bilene?

#2 ÅH

ÅH

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 448 Innlegg:

Posted 07 July 2005 - 23:00

Skjekk de amerikanske dodge diesel linkene/forum som jeg la ut tidligere (cummins power links) Kanskje det kan hjelpe deg!

#3 MoPar

MoPar

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 135 Innlegg:

Posted 07 July 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Jeg har en 97 Dodge cummins automat . Innimellom stopper den for meg på tomgang når jeg svinger og/eller bremser. Den stopper også hvis jeg slipper gassen for brått når den er kald.

Jeg har hørt med et par dodge-verksteder, men jeg jeg er ikke fortrolig med de svarene jeg får.

Er det noen som har noe tips? Ev. som vet om noen med erfaring med disse bilene?

Opprinnelig postet av clubcab



Det der har min også hatt litt problem med, den har avogtil stoppa i kryss når den er kald, og den stoppar avogtil nesten viss eg slepp gassen for brått.
Las litt om "engine stalling" på denne sida.
http://dodgeram.org/...s/diesel_ix.htm

står om mykje anna der også.

If you can`t Dodge it, RAM it!

#4 Tim

Tim

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 137 Innlegg:

Posted 10 September 2005 - 23:00

rett tomgangs turtal?? de kan gå ned lit når pompa slites.
tenings tidspungt e å relevant

#5 King Nissan

King Nissan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 418 Innlegg:

Posted 10 September 2005 - 23:00

Har sjekka litt rundt på dette området. De dyre verkstedene vil veldig gjerne ha bilen inn på diagnosekjøring. De mindre kjente verkstedene som driver med dieselmotoere og borsch pumper sier det er bare å stille på pumpa. Bare stille stoppeskruren ett kvart tørn ut.

Mvh
Øyvind

Too slow to be low

#6 Dodge

Dodge

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 434 Innlegg:

Posted 20 September 2005 - 23:00

JEPP! skal vedde på at kaldtomgangen ikke virker! den går for lavt på turtall når den er kald! en dieselmotor er veldig ineffektiv på lave turtall når den er kald!

få noen til å sjekke kaldtomgangen! jeg vet på ford 7.3D,bruker disse å tulle!

still deg på siden av en annen cummins, og hør på turtallet når den starter kald....?



Daniel Krüger

1984 Nissan KC(bruksbil)
1970 Volvo 142 (prsjekt)
1969 Dodge polara